pariisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pariisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olin juuri tammikuussa pariisissa. Metro on yleine kulkuväline ja meidän virhe oli että meillä oli liian leveät rattaat eli ne kulkuaukot on tosi pieniä, hissejä tai liukuportaita ei ole vaan rattaat täytyy kantaa ylösalas...eli jos mahdollista niin otatte mukaan tosi pienet ja kevyet rattaat. mun mielestä ei mikään maailman ihanteellisin matkakohde tuon ikäisen kanssa, paljon liikennettä jne...mutta jos menette katsomaan eiffeliä niin siellä on kiva leikkipuisto=)

Juu, siis ei kannata pakata mukaan mitään normaaleja vaunuja, ei ne mahdu edes metroon!! Eli matkarattaat, sellaiset isommat, ei satikkarattaat matkalle. Puistojahan siellä on joka kulmalla, joissakin on jotain keinuja tms.

Pariisi on vienyt ison palan mun sydämestä :heart:

Tulin viikko sitten pariisista (olin ilman lapsia) ja totesin että en ottaisi lapsia mukaan. Tai kyllä ehkä yksi lapsi menee, mutta kaupunki on NIIIIN pullollaan ihmisiä, että minun on vaikea kuvitella että lapsi nauttisi matkasta. Saatan olla väärässä, mutta tämä oli minun mielipiteeni. Siellä on vaikea kulkea ihmisjoukoissa ja joka paikkaan saa jonottaa ja liikenne on ihan hullua, muuten kyllä maailman ihanin kaupunki :)

Mä en tiedä olenko oikea ihminen kommentoimaan tätä kun me ollaan vasta yhden kerran reissattu (Tallinnaa ei lasketa) meidän pojan kanssa ulkomailla (Varsovassa). Kai tuo lapsiystävällisyys riippuu vähän siitä miten sitä itse kukin määrittelee. Jos ottaa lapsen huomioon jo matkaa suunnitellessa niin eiköhän kaikki kaupungit ole lapsiystävällisiä. Googlella voi etsiä paikallisia lapsiystävällisiä ravintoloita, leikkipaikkoja, tapahtumia, museoita ja lukea kävijöiden kokemuksia, paikalliseten vinkkejä jne.

Niin, ja sanotaanhan muuten Varsovasta ettei se olisi lapsiystävällinen. Mä olen asiasta eri mieltä. Ensi viikolla selviää millainen Praha on =)

Mä vaan mietin, et pitääkö tuon ikäisen kanssa vielä minnee matkustaa?? Eihän se muista kuitenkaan matkasta mitään :ashamed:
Mielummin mä katsoisin lomakohteen missä ite viihdyn ja samalla lapsi on helppo pitää mukana :p Kyllä esim. Pariisiin voi lapsen kanssa menä!

pariisiin voi toki ottaa laspen mukaan niin kuin mekin otimme mutta aika raskas reissu, ei siellä ole oikeastaan miään pikkuiselle kun ei sinne disneylandiinkaan vielä kannata lähteä...me ollaan matkustettu todella paljon ja ihan suosiolla jos vain mahdollista jätetään kaupunkilomilla lapset hoitoon....pariisi näyttäytyy parhaimmillaan just sellaisena romanttisena ja myöhemmin illalla mutta siitä ei sitten pääse nauttimaan kun aika raskaita on nuo päivät 1-vuotiaalle kun mennään vieraassa paikassa paikasta toiseen...

Yhteistyössä