Pari tyhmää kysymystä... Lapsista kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Eli kuinka usein vaihdatte pienelle lapselle ns. alusvaatteet? Siis bodyn ja sukkahousut. Otetaan esimerkiksi alle vuoden ikäisille. Ja toiseksi. Kuinka kauan pesette saman ikäisen vaatteet erillään muiden perheenjäsenten vaatteista. Mulla on 6kk ikäinen poika. Päällimmäiset vaatteet vaihdetaan tarvittaessa useamman kerran päivässä mut tuli vaan mieleen että miten usein vaihdetaan sit kaikki. Tietysti jos on likaiset niin sillon mutta jos ei ole mitään. Ei vaipan ylivuotoja tai muutakaan. Ja tuon pojan vaaleat vaatteet pesen tällä hetkellä omana koneellisena. Tummia vaatteita tulee sen verran vähän että ne pesen muiden kanssa samassa. Miten kauan olette eritelly vauvan pyykin?

eritelly vauvan pyykkiä erikseen. Esikoisen aikana taisin pari ekaa kuukautta niin tehdä. Mutta kuopuksen kanssa en ole ollenkaan.

Mitä tohon vaatteiden vaihtoon tulee, niin ns. alusvaatteet vaihdan joka toinen päivä, vaikka ei olisi mitään tahroja yms.

En ole koskaan pessyt vauvan pyykkiä erillään muiden vaatteista...

Ja yleensä vaihdan joka päivä hoitoon pojalle 1v 7kk puhtaat vaatteet, saa sotkettua ne päivän aikana niin hyvin. Tai no pitkät kalsarit saattaa olla pari päivää samat.

Minä olen noin vuoden ikään pessyt vauvan pyykin erillään, pyrin pitämään vauvan vaatetuksen vaaleasävyisenä, 60 asteen pesun kestävänä siihen asti, pesen siinä samalla aina harsot ja vauvan liinavaatteet.
Muutamat tummat vaatteet pesen 40 asteessa muun perheen vaatteiden seassa.

Vaatteet vaihdetaan päivittäin, vauva on vasta 5kk joten on yleensä bodyssä ja potkareissa.

Vaihdan bodyn ja sukkikset/potkarit sitä mukaa, kun likaantuvat.
Ihan pienellä on meillä riittänyt yleensä kerran päivään, ei ole vaipat vuotaneet eikä pulauttelua juurikaan.
Kiinteisiin siirryttäessä on voinut sitten mennä useamman kerran päivässä vaihtoon.
Sisällä meillä ei ole edes mitään sen kummempaa päällysvaateetta pidetty noiden lisäksi, olen ite aika viluinen ja kämppä pidetään riittävän lämpimänä.

Koskaan en ole erotellut vauvan pyykkejä muista. Sama pesuaine on kelvannut kuin muillekin. Huuhteluainetta en käytä ollenkaan muutenkaan, en siis näe mitään syytä miksi ne pitäisi erikseen pestä.

ei ikinä pesty erikseen vauvan vaatteita. ihan normi arielillaki pesen. en todellakaan vaihda vaatteita, jos ne eivät ole likaisia tai niitä ei olla jo vko pidetty. luonnonvarojen ja vaatteiden kulusta on turha pesu. vauvalla oli nytkin 5 päivää samat sukkahousut, ku ei ne ollu likaset. body saattaa olla kolmekki päivää, jos ei mee ruokaa siihen, eikä yleensä mene. koululaiset pitää viikon, joskus parikin samoja farkkuja, kuten me aikuisetkin. meillä siis 3 lasta ja pyykkiä noin 2 konetta viikossa: urheiluvaatteita ja alusvaatteita pääasiassa.

Yhteistyössä