Pari pulmaa 8-vuotis synttäreistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cilla79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cilla79

Vieras
Ohjelmaa siis olen miettinyt tytön synttäreille ja tietovisa on ainakin yksi. Entä onkohan se leikki pois suljettu missä yritetään suulla ottaa omenia vesivadista? Suuttuisitteko jos oma tyttärenne tulisi paidan etumus hieman märkänä kotiin synttäreiltä?

Entä mitä voisi antaa läksiäislahjaksi?
Viime vuonna ei annettu ja tyttö sai kuulla siitä pitkään eskarissa.
Tänä vuonna sitten annetaan ettei sen takia koulussa pilkata. Mutta mitä,siinä pulma.

Oletteko lykänneet lapsille lähtiessä käteen esim. pampulapaketin vai missä vaiheessa ne "lahjat" annetaan?
Anteeksi tää kysely,mutta kun itse olin pieni tuota vieraiden lahjomista ei harrastettu ja ihan pihalla olen niiden kanssa=(

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:
Oletteko lykänneet lapsille lähtiessä käteen esim. pampulapaketin vai missä vaiheessa ne "lahjat" annetaan?
Anteeksi tää kysely,mutta kun itse olin pieni tuota vieraiden lahjomista ei harrastettu ja ihan pihalla olen niiden kanssa=(

No visiin lähtiessä annetaan joku lahjapussukka. Ja mun mielestä myös tää vieraiden lahjomisjuttu on kyllä ihan hanurista.

Minä en erityisesti tykkäisi märästä paidasta tähän vuodenaikaan. Samoin nyt on pahin tautien leviämisaika, niin yhteinen vesivati ei ole paras mahdollinen juttu. Viime vuonna kaatui koulusta suuri osa sairastamaan ystävänpäivän halikisan jälkeen :(

Minä olen aina antanut karkkipussukan lähtiäislahjaksi, itse synttäreillä on syöty muita herkkuja.

Levyraati vois olla myös aika kiva tuon ikäisille! Jokainen vieras voisi vaikka tuoda jonkun oman levyn, josta soitetaan lempikappale. Ja jokainen antaa sitten pisteet kuunnellulle kappaleelle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cilla79:

Monilla synttäreillä lykkyväät pussin käteen lähtiessä. Toinen vaihtoehto on onginta juuri ennen lähtöä, mistä sen saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en erityisesti tykkäisi märästä paidasta tähän vuodenaikaan. Samoin nyt on pahin tautien leviämisaika, niin yhteinen vesivati ei ole paras mahdollinen juttu. Viime vuonna kaatui koulusta suuri osa sairastamaan ystävänpäivän halikisan jälkeen :(

Minä olen aina antanut karkkipussukan lähtiäislahjaksi, itse synttäreillä on syöty muita herkkuja.

Niin, minäkin olettaisin, että ei samasta vesivadista, samoja omenoita useampi suuhunsa kalastele. :x

Jos vaikka askartelisitte jotain yhdessä, niinku ohjelmanumerona. Sitten sen oman askartelun voisi vieraat viedä kotiinsa. Olisi se läksiäislahja samalla. Jos vaikka ostat halpoja värikkäitä pikkukehyksiä, sitten piirrätte/maalaatte/leikkaattejaliimaatte jotain kivaa ja laitatte kaikkien taideteokset kehyksiin. Ja sen voi sitten viedä kotiin oman huoneen seinälle, eikä tarvii mitään krääsäpusseja jakaa.

en olis innoissani siitä vesivatihommasta... Ja noista lahjoista, meillä on yleensä saaneet viedä mennessään vain ongintavoittonsa eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Yhden kerran oli niin, että eteisessä oli sangossa sellofaanitötteröitä, joissa oli pop corneja, sellaisen sai ottaa lähtiessään. Ja juomapikarin on saanut viedä kun on ollut tarratimanteilla koristetut muoviset skumppalasit. Mun mielestä synttäreille ei tarvitse olla paljoa ohjelmaa, lapset huolehtii aika hyvin itse omasta touhuamisestaan. Onginta meillä on ainoa must- ohjelmanumero. B)

niin, ja ongintavoittoina on yleensa jotain tyyliin laku ja pari kiiltokuvaa tai kumi ja tikkari, tms.

Meillä myös 8-vuotissynttärit tytöllä edessä. Tähän mennessä luokkakavereiden synttäreiltä eivät ole tainneet yhtä paikkaa lukuunottamatta saada mitään mukaan ja muutenkin synttärit kaikilla olleet vaatimattomasti järjestetty. Mikä on mielestäni hyvä asia, ei luoda paineita tulevien synttärisankareiden vanhemmille. :)

Läksiäislahjoiksi olisi tosiaan hyviä jotkut hius-ja koulutarvikejutut ja tarjottavat karkit voisi jakaa näihin läksiäispusseihin, ainakin osa.

Tosi kurjaa kyllä, että tyttösi eskarissa läksiäislahjoista tullut lasten keskuudessa tuommoinen lällättelyjuttu.:(

Meillä on ollu pieniä kilpailuja josita sitten saa tuon läksiäislahjan. Tai sitten ongintaa viimeiseksi leikiksi, jokaiselle sitten se lahajpussi. En antanu noita lahjapusseja enää tänä vuonna eikä tyttöä mitenkään ole kiusattu. Sanoin että karkkia saa kipasta ottaa mukaan jos haluaa. Tota pientä sälää on noilla lapsilla jo ihan tarpeeks. Aika monet vanhemmat on luopunu noista pusseista. Sitten on niitä vanhmpia että niissä pusseissa pitää olla puoli tiimaria. Viime vuonna tyttö sai varmasti arvokkaaman pussilahjan kuin se mitä vietiin tytön kaverille lahjaks. Tuntee itsensä alempiarvoiseksi kun ei ole varaa jokaiselle kaverille ostaa parinkympin lahjaa..

Toi askartelu juttu on kiva idea. Luulempa vaan että kuitenkin tarttis vielä antaa jotain ostettua pois lähtiessä. Ainakin viime vuotisten synttäreiden perusteella. Joka toisen lapsen kommentti oli pois lähtiessä kun vanhemmat kysyi oliko kivaa,että ei ollut kun ei saatu mitään tavaraa lahjaksi. Tylsät synttärit enkä halua tulla toiste!

Voitte kuvitella että oli kova paikka mun tytölle. Tänä vuonna ilmoitti ettei halua viettää kaverisynttäreitä mutta kun lupasin että annetaan ne läksiäislahjat,suostui sitten ne pitämään.

Meidän 8-v poika tykkäs kovasti kun kaverin synttäreillä oli ollut tämä perinteinen onginta, sitten speden peleistä tutut yhdellä jalalla seisominen silmät kiinni, pareittain sen kankaan läpi pujottautuminen ja vanteen pyöritys kaulassa.

Ompunkalastuksen sijasta ohjelmaksi voisi käydä vaikka kynä pulloon-leikki, leikkijöille sidotaan narulla kynä vyötärölle takapuolelle ja sitä sitten yritetään saada pulloon, on aika hauska leikki =) . Meillä on aina ollut suosiossa myös perinteinen tuolileikki. Läksiäislahjat meillä on annettu yleensä joko arteenetsinnän muodossa tai onginnassa. Nyt juuri pojan 9 vee synttäreillä ei annettu muuta läksiäislahjaa kuin karkkia ja ne sai myrkkykarkkipelistä. Lahjoina meillä on aiemmin ollut kyniä, kumeja, tarroja, saippuakuplia, karkkia, joku pieni figuuri tmv.

Vessapaperi-rulla homma on hyvä ehdotus,se me otetaan=)
Kiitos muillekkin hyvistä ehdotuksista,hyviä juttuja on tullut vastaan.

Kauheet paineet jostain synttäreistä,kuinka helpolla meidän äidit ovatkaan päässeet kun ei tarvinnut miettiä mitään lahjapussukoita ja pelejä lapsille. Lapset olivat tyytyväisiä kun kakkua sai ja pääsi kavereiden kanssa leikkimään. Mutta ajat muuttuu ja mä tunnen itseni ihan kalkkikseksi kun en pysy nykyajan kotkotuksissa mukana:D

Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
täällä meilläpäin on 8v juhlat ollu pääasiassa ei-kotijuhlia.. on ollu keilaamolla, elokuvateatterissa.. :/ joillakin vielä hesejuhlat.

tää on musta aivan ällistyttävä muoti-ilmiö... esikoisen kavereilla on ollut tokalla ja kolmannella luokalla synttäreitä keilahallissa, kylpylässä ja ruokaravintolassa... :o