Pari kysymystä synnytyksen jälkeisestä ajasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Elikkäs näitä mietiskelen ja erilaisiin vastauksiin olen netissä etsittyäni törmännyt. Kokeillaan olisiko jollain ihan tietoa asioista:
Saako jälkivuodon aikaan harrastaa seksiä? (kumin kanssa tietysti)
Ja milloin vatsalihaksia saa alkaa treenata?
:)

Kaikkea heti kun siltä tuntuu... Kyllä sitten toteat, ettei välttämättä tule noita mietittyä ihan heti. Synnytyksestä ja alkukunnosta tietty riippuu.

Saa harrastaa seksiä kun pitää hygieniasta huolta ja muistaa tosiaan sen kumin, vatsalihaksia saa alkaa treenata kun se aukko lihasten välissä (tai jotain?) on mennyt umpeen. Ainakaan ennen jälkitarkastusta ei varmaan kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis olen synnyttänyt pari viikkoa sitten ja kyllä joo, molemmat on mielessä :D

Mullaki halutti seksiä (seksikielto oli lasketusta ajasta eteenpäin) jo varmaan viikko synnytyksestä mut alapään takia ei voinu...

Hei, huomasitko, olet saanut juuri vauvan?! :) En voi sille mitään, mutta jotenkin saan todella yksinkertaisen kuvan ihmisestä, jolla ei mitään muuta päässä liiku kuin muna ja pillu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, huomasitko, olet saanut juuri vauvan?! :) En voi sille mitään, mutta jotenkin saan todella yksinkertaisen kuvan ihmisestä, jolla ei mitään muuta päässä liiku kuin muna ja pillu.

Ai montako kuukautta sitä täytyy pitää taukoa että joku palstamamma on tyytyväinen? Keskity vähän enemmän siihen omaan pikku nuppuseesi ja vähemmän toisten petiasioihin. Tai oikeastaan keskity vähän enemmän niin omiin petiasioihisi niin ei tarvitse olla niin katkera.

On kuule ihan normaalia että naisellakin voi haluttaa seksiä...
Eihän se kiinnostus lapseen mihinkään katoa vaikka seksiä harrastaakin...
Ihme tyyppejä täällä palstalla kirjotteleekin...

ite olla vähän yksinkertanen... :whistle:

No siis olen synnyttänyt pari viikkoa sitten ja kyllä joo, molemmat on mielessä :D

Älä vatsoja vielä tosiaan aloita, voi jäädä se rako jos liian aikaisin alkaa suoria tehdä. Miehen kimppuun vain jos siltä tuntuu, liukkarit valmiiksi messiin jos vähänkään tuntuu että kiristää :) Eka kerta saattaa vähän kirpaista mutta sehän on vain kuin neitsyys menisi uudelleen :D

Ai että synnytyksen jälkeen ei saisi ajatella muuta kuin vauvaa? Just.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:

Hyvän palstamamman mitta: Kauanko pystyt pihtaamaan synnytyksen jälkeen.
Ja sitten ihmetellään kun mies valittaa, ottaa etäisyyttä, pettää..

Kiitos myös asiallisista vastauksista! Voiko tuohon lihasten välissä olevan raon palautumiseen itse vaikuttaa?
Niin ja kyllä meidän vauva nyt kärsii kun äitinä on tälläinen pervo nymfo :'(

Seksiä ei ehkä kannata harrastaa jälkivuodon aikana...onhan se tietysti mahdollista, jos et repeä, mutta ei välttämättä tunnu miltään. Itsellä meni n.6 viikkoa tokan synnytyksen jälkeen, että alapää oli ennallaan, vaikken revennyt. Sitä ennen seksi ei tuntunut miltään, koska emätin oli niin venynyt.

perusteella tämä harmaa kirjottelija sanoo ap:n olevan yksinkertanen?

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Hyvän palstamamman mitta: Kauanko pystyt pihtaamaan synnytyksen jälkeen.
Ja sitten ihmetellään kun mies valittaa, ottaa etäisyyttä, pettää..

:laugh:

Kiitos myös asiallisista vastauksista! Voiko tuohon lihasten välissä olevan raon palautumiseen itse vaikuttaa?
Niin ja kyllä meidän vauva nyt kärsii kun äitinä on tälläinen pervo nymfo :'(

Ei siihen käsittääkseni voi. Sulkeutuu jokunen viikko synnytyksestä, mulle taisi neukkatäti sanoa 4-6vk mutta siskon kanssa just juteltiin että hänelle oli jälkitarkastuksessa (8vk synnytyksestäkö se oli..) sanottu ettei vielä. Eli ilmeisesti kuitenkin aika henkilökohtaista. Kysy omalta terkalta tai mielummin jälkitarkastuksessa lekurilta niin et ainakaan tee turhaa vahinkoa :)

Seksiä ei ehkä kannata harrastaa jälkivuodon aikana...onhan se tietysti mahdollista, jos et repeä, mutta ei välttämättä tunnu miltään. Itsellä meni n.6 viikkoa tokan synnytyksen jälkeen, että alapää oli ennallaan, vaikken revennyt. Sitä ennen seksi ei tuntunut miltään, koska emätin oli niin venynyt.

Ohho. Me aloitettiin ne puuhat 2vk synnytyksestä molempien lasten jälkeen ja ihan hyvältä tuntui, ei ollut mitään tulitikun heittelyä latoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen:
Elikkäs näitä mietiskelen ja erilaisiin vastauksiin olen netissä etsittyäni törmännyt. Kokeillaan olisiko jollain ihan tietoa asioista:

Seksiä voi harrastaa myös ilman yhdyntää ;) Näin me tehtiin jo aika heti synnytyksen jälkeen. Mulla ei paikat kestäny yhdyntää ennen ku vasta 5kk synnytyksestä. Vatsalihaksia aloin treenaamaan varovasti jälkitarkastuksen jälkeen (lääkärin ohjeilla )

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Seksiä voi harrastaa myös ilman yhdyntää ;) Näin me tehtiin jo aika heti synnytyksen jälkeen. Mulla ei paikat kestäny yhdyntää ennen ku vasta 5kk synnytyksestä. Vatsalihaksia aloin treenaamaan varovasti jälkitarkastuksen jälkeen (lääkärin ohjeilla )

Meillä tais olla täysin epäpätevä lääkäri ku ei puhunu mitään vatsalihasten treenaamisesta... :(

Ne onki vieläki retuperällä :(

Alkuperäinen kirjoittaja POika:
Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Meillä tais olla täysin epäpätevä lääkäri ku ei puhunu mitään vatsalihasten treenaamisesta... :(

Ne onki vieläki retuperällä :(

Ei mullekaan ois asiasta mainittu jos en olisi kysynyt.

Yhteistyössä