Pari kysymystä raskaudesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana oleva.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana oleva.

Vieras
1. Mitä luulette ensimmäinen raskaus meni 2viikkoa yliajalle ja käynnistyksellä syntyi, mikä todennäköisyys on nyt syntyä ajallaan?

2. Panadol on turvallinen särkylääke raskausaikana, mitä se kuitenkin voi aiheuttaa sikiölle?

3. raskausviikolta 33 joka nyt, niin vauva ollu 2päivää hiljsempi ku yleensä onko normaalia näin loppuvaiheeseen tultaessa? Kysyn siksi että viime raskaudesta jo tovi enkä muista.

kiitos :)

Oma esikoiseni syntyi 2viikkoa lasketun ajan jälkeen ja käynnistettiin, toinen meni 1vk yli ja käyynistettiin ja kolmas syntyi 2vk ennen laskettua. Eli voi mennä ihan miten vaan. Yleisesti neuvolassa ennustivat minulle, että pitkäksi menee muutkin, kun esikoisen kohdalla kävi niin.

Panadolia voit ottaa huoletta ohjeen mukaan, kunhan et nyt päivittäin popsi.

vauvakin nukkuu ja tila vähenee. ihan normaalia että on hiljaisempia päiviä. eikös se ole se liikelaskennan ohje että 10 liikettä pitäisi tulla oliko se tunnin sisään. otat jotain makeaa ja makoilet kyljelläsi ja herättelet vauvaa, tai koitat myöhemmin uudestaan jos sillä hetkellä kaveri nukkuu.
jos kovasti alkaa huolettaa, niin soittele neuvolaan/äitipolille/synnärille niin tarkistelevat vaikka oman mielenrauhasi vuoksi.

mun esikoinen syntyi käynnistyksellä vkolla 42+2,kuopuksesta sain käynnistysajan vkolle 42+1,synnytys käynnistyi kuitenkin itsestään 41+6 illalla ja tyttö syntyi tasan 42 vkolla :) olin lukenut tunti ennen ensimmäisiä supistuksia,että jos ensimmäinen on käynnistetty,ei muita synnytyksiä yleensä tarvitse käynnistää ja totesin silloin,että no eipä vissiin joo :D

mä söin tarvittaessa panadolia raskauden aikana,en kyllä miettinyt missään vaiheessa että siitä voisi sikiölle aiheutua jotain.joten jos on tarve särkylääkkeelle,ota ihmeessä

kannattaa suorittaa sikiön liikelaskentaa parina päivänä,niin saat mielenrauhan.jos sikiö liikkuu siltikin liian vähän,soita synnärille.

1. Minulla on ainakin sellainen kuva, että kaikki synnytyksen ovat erilaisia, eikä hirveästi voi verrata toisiinsa. Kaverilla meni eka 2 vkoa yliajalle ja käynnistettiin, nyt toinen syntyi ihan itsestään 3pv lasketun ajan jälkeen.

2. Minulle lääkäri sanoi, että Panadolia voi ottaa, jos on pakko. Mutta mielellään kaikkia lääkkeitä on vältettävä jos voi. Eli jos pärjää ilman, jätä lääkkeet ottamatta.

3. Itse olen toista kertaa raskaana vkolla 29 ja vauvakirjassa luki, että vauvan liikkeet voivat olla toisina päivinä hiljaisempia, toisia kovempia, joten ainakin sen mukaan normaalia, että liikkeet vaihtelevat päivittäin.

Kiitos kovasti näistä vastauksista!
Olen vain miettinyt että voikohansitä jotain poppakonsteja(siivousta,saunomista) kokeilla, tai onkohan niistä todellisuudessa apuja, että saisi synnytyksen käynnistymään itse(luonnollisesti, olisi kiva kokea)

Olen joutunut selkävaivojen takia syömään aina välillä pari kertaa viikossa panadolia, ja aloin miettii kun jotkut ovat vastaan särkylääkkeiden syöntiä raskaana, kun siinä on riskinsä, mutta mitkä ne riskit ovat?

Panadolista sen verran, että mä olen joutunut popsimaan sitä kuin leipää useammassa raskaudessa ja kaikki on olleet tyytyväisiä, että se on riittänyt. Mitään ongelmia ei ole kukaan povannut eikä kohdalle sattunut. Nykyisessä raskaudessa olen sitten kerrankin voinut iloita siitä, että särkyjä on vain erittäin harvoin.

Kiitos kovasti näistä vastauksista!
Olen vain miettinyt että voikohansitä jotain poppakonsteja(siivousta,saunomista) kokeilla, tai onkohan niistä todellisuudessa apuja, että saisi synnytyksen käynnistymään itse(luonnollisesti, olisi kiva kokea)

Olen joutunut selkävaivojen takia syömään aina välillä pari kertaa viikossa panadolia, ja aloin miettii kun jotkut ovat vastaan särkylääkkeiden syöntiä raskaana, kun siinä on riskinsä, mutta mitkä ne riskit ovat?

Kyllä Panadolia voit huoletta käyttää. Monia muitakin lääkkeitä joudutaan raskauden aikana syömään, Panadol on varmasti niistä turvallisimpia, onhan se ollut markkinoilla jo kauan! (Muistanpa joku aika sitten kun meikkaamistakin pidettiin huonona juttuna raskaana ollessa.. Kaikessahan on riskinsä, myös siinä, että odottava nainen eristetään 9kk ajaksi muovikuplaan jossa ei saa tehdä mitään. :) )

Jos jonkun poppaskonstin keksit synnytyksen käynnistymiseen niin kerro mullekin! Sais jo tulla kaveri ulos (rv 38)

Yhteistyössä