Parhaat täytekakun täytteet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkeiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkeiii

Vieras
Alkaa ärsyttämään jo aina samanmakuinen kakku, kun itse laitan aina mansikkahilloa, kermarahkaa, banaania ja vaniljamoussea

Mitkä täytteet on sinun lemppareitasi?

Banaani ja vadelmarahka :xmas:.

Kerran söin jossain kakkua jossa oli ananasta välis, se oli tosi hyvää. En vaan itte viitti laittaa ku ei uppois meidän tenaviin.
Lakat ois kans hyviä, mut nekään ei välttämättä oo ihan lasten makuun.
Kiwiä + viinirypäleitä oli viimeksi nuoremman pojan synttäreillä, oli pojan oma toive. Oli ihan hyvää.

Kaikista parasta on tuoreet mansikat ja kerma. Harmi vaan ku meillä ei kenenkään synttärit osu mansikka-aikaan.

Jos tekis vaikkapa tiikerikakkupohjan ja siihen vain jokin mousse väliin? Amerikan tyyliin :D

Täytekakun täytteitä kun googlettaa niin tulee vain paljon erilaisia mousseja väliin laitettavaksi, olis kiva löytää sivusto jossa ois hillot sun muut mukana, vai laittavatko he pelkästään noita mousseja väliin?

Tuoreet mansikat ja rahka kermavaahdon seassa on munki lemppari. Vaihteen vuoksi voi käyttää jotain valmiiksi maustettua rahkaa esim lime-valkosuklaata kermavaahdon seassa. Kostutus maidolla jossa vaniljasokeria. Toki myös pakastemansikoista voi tehdä sosetta josseituoreita oo. Jos tykkää makeemmasta voi laittaa soseen sekaan hilloa vähän.

Vadelmat on kans hyviä, ulkomaisita pakastevadelmista voi tehdä kun kiehauttaa ne ja suurustaa perunajauhoilla paksuksi ' kiisseliksi' sitä sitten vaikka rahka-kermavaahdon tai suklaamoussen kanssa.

Joo, kyllä mä tipahdan kans tuohon tuoreet mansikat ja vaniljainen kermavaahto- komboon. Toi on vaan niin raikasta :)

Ja vadelmat samaten :). Puhtaat perusmaut luonnosta kesäaikaan. Talvella sitten oman pakastimen kautta survoksina/viipaleina ja hyvin osuu ja uppoaa :).

Ei ainakaan banaani + kermavaahto, hyh.

Mä laitoin viimeksi kermavaahtoa jonka joukkoon sulatin suklaata, ja sit vattuja. Myös appelsiinituorejuusto ja mansikat toimii hyvin, tuorejuuston joukkoon voi sekoittaa hiukan kermavaahtoa.
Sitten yks hyvä on mustikkamousse, mieluiten tuoreista mustikoista.

Yhteistyössä