Parhaat niksit peittää raskaus ja maha?

• Viestiketjun aloittaja "Nainen"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Kyllä minä olen ollut molemmissa raskauksissa töissä viimeiseen saakka. Kuumassa keittiössä, kesällä se ei ollut kivaa loppuvaiheessa, pakkas tulla jo hiki, ei muuten ongelmia.

"zxc"
Eräs ystäväni osti töihin samanlaisia vaatteita kahdessa koossa. Käytti ensin pienempää kokoa ja kun maha kasvoi, vaihtoi isompaan. Tosi pitkälle pääsi tällä systeemillä. Eräs asukokonaisuus oli neuletakki ja
-puolihame.
Jonkin verran riippuu tietysti siitä, millaisia vaatteita olet tähän mennessä käyttänyt. Jos varusteisiin kuuluu tunikat tms. niin niihin kyllä peittyy helposti. Uudet vaatteet varmasti kiinnittävät huomiota myös mahaankin.

Joitakin häiritsee
Omassa työssä huomasin kiusaantuneita reaktioita asiakkailta kun mahakumpu oli niin selvästi esillä. Olen siis tarjoilijana ravintolassa, piti jäädä mammalomalle aiemmin koska raskauteen ei reagoitu aina positiivisesti. Kerran jopa eräs vanhempi nainen katsoi mahaani ja nauroi päin naamaa. Ravintoloitsija sitten tuumasi että parempi mun jäädä kotiin. Olin tuolloin 7 kk raskaana.

Joten ymmärrän jos joku haluaa työmaalla peittää vatsansa. Jotkut ihmiset on vaan idiootteja.

vierass
Millä konstilla ajattelit päästä vuodelepoon. En ole vielä yhtään raskautta kuullut että vuodelevossa olisi noin kauan ollut, on todella harvinaista ja pitää jo olla muutama prenalla käynti alkavan synnytyksen takia ja siihen annettu lääkkeitä ettei synny liian aikaisin.

"Nainen"
Millä konstilla ajattelit päästä vuodelepoon. En ole vielä yhtään raskautta kuullut että vuodelevossa olisi noin kauan ollut, on todella harvinaista ja pitää jo olla muutama prenalla käynti alkavan synnytyksen takia ja siihen annettu lääkkeitä ettei synny liian aikaisin.
Helposti, lepään kotona. Mies hoitaa kaikki juoksevat asiat. Haluamme pitää raskauden salaisuutena lapsen syntymään asti.

No minä olin kyllä melkein 2kk ennen laskettu aikaa sairaalassa. Prenaataaliosastolla, ja juurikin vuodelevossa. Kerkesin ennen synnytystä lopulta olla 2 viikkoa kotonakin eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Mutta vähän outoa ajatella etukäteen jäävänsä vuodelepoon jos siihen ei ole tarvetta. Lihaksethan siinä surkastuu. Minulla pystyi pohkeesta venyttämään nahkaa, eli lihakset katosi kokokaan. Oli aika rankka alku synnytyksen jälkeen sitten alkaa palauttelemaan kuntoa.

Eli jos tuohon ei ole jotain järkiperustetta ja lääkärin määräystä en alkaisi tuollaiseen.

Vaatteilla nyt voi peittää kun käyttää jotain väljiä paitoja, liiviä paidan päällä, isoja huiveja jne mitkä vie huomiota muualle kuin vatsaan. Loputtomiin sekään ei auta.

Yhteistyössä