paras tapa pestä ämpärit??

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mustikkaan pitäs mennä. Meil ei oo erikseen talousämpäreitä, vaan ne on sekakäytössä (ei nyt sentään oksennettu, mutta siivouskäytössä ym olleet). Paanko tiskikoneeseen, tiskaanko käsin, hinkkaanko patapatalla? Miten te teette?
 
elina
Riippuu siitä kuinka paljon sangossa on naarmuja sisäpuolella. Jos se on melko sileä niin voi kyllä käyttää.

mäntytolu desinfioi kun laittaa tietyn suhdeluvun sitä ainetta. Lue purkin kyljestä.
Ja ennen marjaan löhtä laita puoli teelusikkaa rypsiöljyä käteesi ja hiero sankon reunoihin niin kaikki urat/naarmut täyttyy ja hylkii mustikkamehua. Sanko pysyy valkoisena ja mahdolliset pöpöt naarmujen sisällä.

Vaikka se kippo olis ollu oksennusastiana niin ne pöpöt on kuollu muutaman vuorokauden kuluttua siitä eikä ne todellakaan enää leviä ja tartu kehenkään.

Jos ostat uuden, niin mistäs tiedät millainen oksennustautinen sitä sankoa on kasannut kaupassa pinoon tai ohikulkija aivastanut sikainfluenssan siihen... hoh hoijaa...Totta kai sä voit käyttää omaa ämpäriäsi mustikan poiminnassa, vaikka olet joskus käyttänyt sitä siivoamisessa!!!
Ja tiedä se että mä olen sentään ihminen joka on sairaaloisen tarkka bakteereista ja siisteydestä ja silti mä sanon näin.
 

Yhteistyössä