PARAS SUKLAAKAKKURESEPTISI, KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja KIITOS
  • Ensimmäinen viesti
KIITOS
haluaisin tarjota työkavereille ikimuistoiset herkkuhetket, suorastaan ISON-O:n, joten auta minua ja kerro se paras ohjeesi mulle! KIITOS!

JA SUKLAATA JA KALOREITA EI SIIS TARVITSE SÄÄSTELLÄ!

Työäiti
Oikeassa saherkakussa on suklaata päällä ja pohjassa. Vähintään levy kummassakin. Ja väliin tulee aprikoosihilloa.

tässä ohjeessa on aineet kohdillaan http://www.herkut.net/resepti.php?id=606. Kuorruttamiseen käyttäisin melkein pelkkää suklaata.

MaijaMehiläinen harmaana
Mulla on sellainen "kaloreita varmaan 200000000" jonka oon tuonut mukanani vaihto-oppilaisvuoden tuliaisina.
Mä yritän jaksaa kirjoittaa sen ja laitta tänne, mut vasta illemmalla

SUPERHYVÄ JA NOPEATEKOINEN Paholaisen kakku :p

5dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
1dl kaakaota
4dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl soodaa
2dl maitoa (ite käyttäny ihan laimeeta mehujuomaa+ pari rkl hilloa)
2 munaa
150g voisulaa

Sekoita kuivat keskenään ja kosteet ja yhdistä. EI VATKAUSTA, ihan sekoitus riittää. Sekoita kuitenkin tasaiseksi.
175 astetta ja 50-60min.

HUIPPUHYVÄÄ :attn:

Minä tein tällasen viikonloppuna ja ol muuten hyvvee :p

Minttusuklaakakku

200 g voita
2½ dl sokeria
3 munaa
1 dl kermaviiliä
1½ dl Marianne Crush -rouhetta
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta

Vatkaa pehmeä voi ja sokeri huolellisesti valkoiseksi vaahdoksi. Lisää sekaan kananmunat yksitellen, kunnolla vatkaten. Sekoita joukkoon kermaviili ja Marianne Crush. Yhdistä kuivat aineet keskenään, siivilöi ne taikinaan ja sekoita massa varovaisesti tasaiseksi. Kaada taikina vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 50 minuuttia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:

Minttusuklaakakku

200 g voita
2½ dl sokeria
3 munaa
1 dl kermaviiliä
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta

Vatkaa pehmeä voi ja sokeri huolellisesti valkoiseksi vaahdoksi. Lisää sekaan kananmunat yksitellen, kunnolla vatkaten. Sekoita joukkoon kermaviili ja Marianne Crush. Yhdistä kuivat aineet keskenään, siivilöi ne taikinaan ja sekoita massa varovaisesti tasaiseksi. Kaada taikina vuokaan ja paista kakkua 175 asteessa noin 50 minuuttia.
millaiseen vuokaan taikina tulee? Kakkuvuokaan vai reiälliseen? minkä kokokoinen vuoka on? läpimitta...? Paistetaanko uunin keskitasolla vai alatasolla kuten sokerikakku?

Kakkupohja:
4 kananmunaa
1 1/2 dl sokeria
1 dl perunajauhoja
1/2 dl vehnäjauhoja
1/2 dl kaakaojauhetta
1 1/2 tl leivinjauhetta
Täyte:
200 g taloussuklaata
1 prk (200 g) maustamatonta tuorejuustoa
(Philadelphia, Mascarpone, Hovi)
1/2 dl sokeria
2 kananmunaa
2 dl kuohukermaa
4 liivatelehteä
1/2 dl konjakkia (tai sitruunanmehua)
Kostutus:
2 dl appelsiinimehua
Kuorrutus:
100 g taloussuklaata
2 dl kuohukermaa
Pinnalle:
suklaalastuja

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään. Siivilöi jauhoseos muna-sokerivaahtoon kevyesti sekoittaen. Kaada taikina voideltuun, jauhotettuun, tasapohjaiseen, esimerkiksi irtopohjavuokaan.Paista 175-asteisen uunin keskitasolla noin 25 minuuttia. Kumoa kakku ja anna sen jäähtyä.Pane liivatelehdet 5-10 minuutiksi kylmään veteen. Sulata suklaa vesihauteessa ja vedestä puristetut liivatelehdet lämpimässä konjakissa.Vatkaa kerma vaahdoksi. Vatkaa valkuaiset vaahdoksi. Vatkaa keltuaiset ja sokeri kevyesti ja sekoita joukkoon tuorejuusto. Lisää keltuais-juustoseokseen sulatettu suklaa ja konjakkitilkkaan sulatetut liivatelehdet.Sekoita lopuksi joukkoon kerma- ja valkuaisvaahdot.Leikkaa jäähtynyt kakkupohja kolmeen osaan, jotka kostutat appelsiinimehulla.Vuoraa kakkuvuoka reunoilta leivinpaperilla, ellet käytä irtopohjavuokaa. Aseta kansilevy vuoan pohjalle. Levitä sille puolet suklaa-juustotäytteestä. Nosta keskimmäinen levy paikoilleen ja levitä sen päälle loput täytteestä. Nosta päällimmäiseksi pohjalevy. Anna kakun hyytyä viileässä mielellään yön yli.Kuorrutusta varten sulata suklaa vesihauteessa ja vatkaa kerma vaahdoksi. Sekoita kermavaahtoon sulatettu suklaa. Kumoa kakku tarjoiluvadille ja levitä suklaa-kermavaahto.Leikkaa suklaasta lastuja perunankuorima- tai juuresveitsellä, ripottele suklaalastut kakun pinnalle.

Mä teen normaalin suklaakakkupohjan, kostutan sen sokeriliemellä tai jonkun hedelmän nektarilla, täytän aprikoosirahkalla, ja kuorrutan suklaa-smetanakuorrutteella. Ai nami, nami, suklaa ja aprikoosi sopii tosi hyvin yhteen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:

Minttusuklaakakku

200 g voita
2½ dl sokeria
3 munaa
1 dl kermaviiliä
4 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
2 rkl kaakaojauhetta

millaiseen vuokaan taikina tulee? Kakkuvuokaan vai reiälliseen? minkä kokokoinen vuoka on? läpimitta...? Paistetaanko uunin keskitasolla vai alatasolla kuten sokerikakku?
Minä tein reiällisessä. Mitähän tuo ois läpimitaltaan... ehkä 20cm. Ihan sellanen normaalikokoinen :D Keskitasolla minä paistoin niin kuin yleensäkin kaikki.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

5dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
1dl kaakaota
4dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl soodaa
2 munaa
150g voisulaa

Sekoita kuivat keskenään ja kosteet ja yhdistä. EI VATKAUSTA, ihan sekoitus riittää. Sekoita kuitenkin tasaiseksi.
175 astetta ja 50-60min.

Onko tarkoitus laittaa desi kaakaota vai jauhetta? =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

5dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
1dl kaakaota
4dl sokeria
1tl vaniljasokeria
1tl soodaa
2 munaa
150g voisulaa

175 astetta ja 50-60min.

Onko tarkoitus laittaa desi kaakaota vai jauhetta? =)
kaakaojauhetta

Yhteistyössä