paras potta pojalle!!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
jaa, a. kaikkea sitä noilla kikuleilla saa aikaan. poika 1v9kk tikistää pissin niin voimalla pottaan että lentää ylikin. meillä on babybjörnin sellainen tuoli-potta josta saa sen itse potan helposti pesuun/tyhjennykseen.. millisessa se pissi pysyis?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miten suoraan WC-pöntölle pöntön supistimen kanssa?

en usko.. en jaksa rampata, kun käy iteksiään, tavallaan... ei se aina lennä, vaan silloin ku on iso hätä ja tikistää lisäksi vielä, niin se lähtee sojottamaan sitte pystympään ja lentää yli.

Meillä oli semmonen ihan tavallinen 3 euron potta, siinä kaikista isoin etuläppä, merkkiä en muista. Niin kauan pysyi pissa potan puolella useimmiten kunnes kasvoi liian pitkäksi. Sen jälkeen ostettiin rengas pönttöön ja jakkara mut nyt kyllä pissaa aina seisaaltaan jakkaran päältä pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miten suoraan WC-pöntölle pöntön supistimen kanssa?

en usko.. en jaksa rampata, kun käy iteksiään, tavallaan... ei se aina lennä, vaan silloin ku on iso hätä ja tikistää lisäksi vielä, niin se lähtee sojottamaan sitte pystympään ja lentää yli.

Opeta että nojaa aina eteenpäin pissatessa niin pippeli menee alemmas.

Meilläkin oli ensin noin, mutta nykyisin kaikki pysyy potassa. Että odottelet vaan...

Ja opeta poika pissimään istualtaan myös pyttyyn! Pääset aiva paljon vähemmällä siivoamisella ja kyllä se laps oppii sitten ihan itse sen seisoviltaan-jutun.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Meilläkin oli ensin noin, mutta nykyisin kaikki pysyy potassa. Että odottelet vaan...

Ja opeta poika pissimään istualtaan myös pyttyyn! Pääset aiva paljon vähemmällä siivoamisella ja kyllä se laps oppii sitten ihan itse sen seisoviltaan-jutun.

joo, nää on aatokset. kerran jo seisoi mahtavassa etunojassa potan päällä.. kyllä mua nauratti. mutta istutus meininki on meillä tarjolla.

en tuohon pienentäjä ajatukseen ole myöskään innostunut koska se on sitten säilyteltävä vessassa, ja aina nosteltava edes takaisin, kun on kaksi muutakin pientä vessan käyttäjää, lisää räpellettävää..

Meillä on pojalla kirpparilta ostettu babybjörnin pottatuoli (se turvavyöllinen malli josta tosin nyt ollaan otettu turvikset pois että on helpompi mennä ite) Ei roisku pissa yli kun vaan menee istumaan kunnolla eikä pippeli ole jäänyt mitenkään huonoon asentoon. Kesällä kun poika opetteli menemään ihan ite istumaan tuli välillä pissa reunan yli kun ei ehtinyt/osannut mennä kunnolla istumaan. Nyt osaa jo laittaa istumaan kunnolla ettei tule laidan yli, poika on 1v5kk

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
nostellaans tätä, minä kaipaan myös vinkkiä! Meillä Orthexin peruspotta ja aina tulee pissi yli! :wave:

Meillä on Orthexin peruspotta ja Baby Björnin pottatuoli ja Orthex laitettiin juuri sivuun ns kakkospotaksi kylppäriin, koska kyllästyin siihen, et aina tuli yli. Baby Björnin kanssa ei tätä ongelmaa ole. Harmi vaan, että se vie pienessä vessassa paljon tilaa. Päiväkodissa on Orthexin potat käytössä ja sieltä on tullut pissapyykkiä sen takia, et on tullut pissat housuille potalla istuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiti:
Ei riipu potasta vaan siitä miten siinä istuu.

meidän poika ainakin istuu niin takana kun vaan pystyy ja silti pippeli on melkein etureunan yli, jos oon ite vahtimassa että jalat on yhessä ja eteenpäin kumartuneena niin silloin ei tule yli. Olisihan se mukavaa että voisi antaa lapsen käydä yksin potalla ilman roiskeita!

Mä en siis jaksa ymmärtää tätäkään asiaa! Kun nykyään saa kaikkea jopa valmiiksi keitettyjä kananmunia kaupasta mutta ei poikalapsille suunniteltua pottaa! Itse en ole toistaiseksi sellaista löytänyt, mistä ei roisku reunan yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan äiti:
Mä en siis jaksa ymmärtää tätäkään asiaa! Kun nykyään saa kaikkea jopa valmiiksi keitettyjä kananmunia kaupasta mutta ei poikalapsille suunniteltua pottaa! Itse en ole toistaiseksi sellaista löytänyt, mistä ei roisku reunan yli.

samaa ihmettelen minäkin! Luulis että jo nykyaikana osattas tehä kunnon pottia mutta ei! Ei kai sillä oo mitään väliä mitenkä korkee se etureuna on vaikka ois minun puolesta kainaloihin asti! :)

Alkuperäinen kirjoittaja myhkäri:
Alkuperäinen kirjoittaja Poikien äiti:
Ei riipu potasta vaan siitä miten siinä istuu.

meidän poika ainakin istuu niin takana kun vaan pystyy ja silti pippeli on melkein etureunan yli, jos oon ite vahtimassa että jalat on yhessä ja eteenpäin kumartuneena niin silloin ei tule yli. Olisihan se mukavaa että voisi antaa lapsen käydä yksin potalla ilman roiskeita!

Pitää istua etukenossa. Meilläki pissasivat alussa mihin sattuu, mutta pikkuhiljaa opeteltiin oikea tyyli ja homma alko onnistua.

Yhteistyössä