Paras omenapiirakkareseptinne!

tää on ainoa omenapiirakka mistä minä pidän =)

omenapiirakka

pohja:
150g voita
1dl sokeria
3,5dl venhäjauhoja
1tl leivinjauhetta

hiero sokeri ja huoneen lämpöinen voi yhteen ja lisää jauhot. levitä vuokaan.

täyte:
1prk maitorahkaa
2dl kuohukermaa
1dl sokeria
2-3 omenan raaste

sotke maitorahka, kuohukerma ja sokeri hyvin. kaada pohjan päälle. ripottele omenoiden raaste. lisää kanelia ja sokeria pinnalla.
paista 175 asteessa 35-40min.

parasta piirakka on seuraavana päivänä kun se on saanut pehmentyä pussissa.
 
Joo mulla sama ku nöppösellä, täältä reseptin joskus bongannut, on aivan loistava ja samalla reseptillä voi tehdä marjapiirakatkin. Jokainen joka on tota piirakkaa syöny on kehunut maasta taivaaseen ja reseptiä on tullu jaeltua useille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaGubben:
Joo mulla sama ku nöppösellä, täältä reseptin joskus bongannut, on aivan loistava ja samalla reseptillä voi tehdä marjapiirakatkin. Jokainen joka on tota piirakkaa syöny on kehunut maasta taivaaseen ja reseptiä on tullu jaeltua useille.
mie oon ainakin aimminkin tuon tänne laittanut. =) se on hyvää.. minä joka en omenoista juuri edes perusta, pidän siitä :D
 
Fleur de la Cour
Omenakakku

Taikina:
2 munaa
2dl sokeria sekoitetaan puuhaarukalla

150g sulatettua rasvaa
2dl maitoa
4dl jauhoja
2tl leivinjauhetta sekoitetaan munasokeriseokseen

Kaadetaan kakkuvuokaan, päälle viipaloidaan omenia

Päällinen:
50g sulatettua rasvaa
1dl sokeria
1dl jauhoja sekoitetaan ja murustellaan kakun päälle

175 asteeseen uuniin
 
kopsasin toisesta ketjusta vastaukseni:

Moi, mä tein tälläsen piirakan, mikä oli mielettömän hyvää ja "kosteeta", ei mitään kuivaa, päälle laitoin vaniljakastiketta:

2 munaa
2dl sokeria

->vatkataan

1dl sulatettua rasvaa
1.5tl vaniljasokeria
2dl jauhoja

-> vuokaan

päälle omenaviipaleita, rasvaa päälle 0.5dl lukee ohjeessa mutta "roiskin" sitä juoksevaa floraa, sit ripotellaan sokeria, vaniljasokeria ja kanelia viel päälle ja uuniin, 200 astetta ja vajaa puoli tuntia. :p

Kelpas muksuillekin ketkä ei ikinä syö piirakan piirakkaa B)
 
Pellillinen omenapiirakkaa

4 munaa
2dl sokeri
2tl vaniljinasokeria
150g margariinia sulatettuna
2dl maitoa
5dl vehnaj
2tl leivinj
päälle
6-8 omenaa
1tl kanelia
4-5rkl sokeria

Vaahdota munat ja sokeri, lisää sula vähän jäähtynyt rasva, jauhot joihin sek leivinj ja maito sekoita tasaiseksi, kaada uunipannulle päälle omenat ohuina lohkoina, sirottele omenalohkoille kaneli ja sokeri
Paista 175 asteessa n. 35min
 

Yhteistyössä