Paras näkemänne elokuva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo nähdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo nähdä

Vieras
Siis mikä se mahtaisi olla? Kerro nimi ja mihin kategoriaaan se kuuluu.

Ja jos tiesät elokuvien nimiä mitkä perustuu tositapahtumiin kerro nimi siitäkin, oli se sitten hyvä tai ei.

Mä tykkäsin tosi paljon sellaisesta elokuvasta, kuin Australia.

Nicole Kidman ja Hugh Jackman yhdistävät voimansa lumoavan mielikuvituksellisen ohjaaja Baz Luhrmannin kanssa eeppisessä, romanttisessa seikkailuelokuvassa, joka sijoittuu toisen maailmansodan syntyvaiheisiin. Kun brittiaristokraatti matkustaa kaukaiseen Australiaan, hän kohtaa kovaksikeitetyn karjanajajan sekä hurmaavan aboriginaalipojan. Kirjava kolmikko lyöttäytyy yhteen ja lähtee uudistavalle matkalle ajaen karjalaumaa satoja kilometrejä huumaavan kauniissa, mutta leppymättömissä maisemissa. Voimakkaiden vihollisten riistäessä heidät erilleen on kolmikon yritettävä löytää toisensa japanilaisten, Pearl Harboriin hyökänneiden ilmavoimien pommittaessa Darwinin kaupunkia.

Ohjaaja Baz Luhrmann maalaa uusimman taideteoksensa kankaan koko laajuudessa, luoden ainutlaatuisen elokuvaelämyksen täynnä huumoria, romantiikkaa, draamaa, seikkailua ja spektaakkelia.

On useita elokuvia, joita katsoessani olen iloinnut sydämeni täyden vuotaen yli ja itkenyt saaveittain. On elokuvia, joiden viestit jäävät mieleeni vuosikymmeniksi. On elokuvia, joita ymmärrän yhä paremmin jokaisen uuden katselukerran jälkeen. On elokuvia, joiden päättyessä on omakin takki ihan tyhjä, koko maailma on kääntynyt päälaelleen.

The Usual Suspects. Juonen vuoksi. Pulp Fiction. Tunnelman vuoksi. American Beauty jäänyt mieleen myös. Hauskakin, ja jotenkin vaan vaikuttava. Ja siinä on lempinäyttelijäni Kevin Spacey. :)

Pidän vanhoista leffoista, mutta uusistakin löytyy kestosuosikkeja. Esimerkiksi Sumujen silta 70 vuoden takaa saa minut edelleen pauloihinsa. Jo mainittu Tuulen viemää on ollut jatkuvassa katselussa minulla yli 20 vuotta. Casablanca ja Maltan haukka tai vaikka Viettelysten vaunu kolahtavat edelleen. James Deanin kovin pieneksi jäänyt otanta on erinomaista, samaan hengenvetoon uskallan mainita River Phoenixin elokuvat. Etenkin ne vähemmälle huomiolle jääneet vähäeleisemmät ovat vaikuttaneet minuun, kuten Dogfight/Mimmikisa. Wong Kar-Wain tuotannosta pidän, samoin Ang Leen ja Kim Ki-dukin. Teuvo Tulion elokuvia minulta löytyy useampia. Jokin näissä vanhoissa, ylinäytellyissä viehättää!

Goodbye Lenin! sekä Muiden elämä ovat esimerkkejä hyvistä saksalaisista nykyelokuvista. Pidän 1990-luvun Jane Austen -filmatisoinneista. Vihan hedelmät ja Kerro minulle, Zorbas ovat myös hyviä kirjoihin perustuvia leffoja. Ei koskaan sunnuntaisin on yhtä ihana useamman katselunkin jälkeen ja Niskavuori ei petä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Satunnainen vierailija";22065743]Tuulen viemää. Ei kaivanne perusteluja.[/QUOTE]

Jep.
En ole ollenkaan elokuva ihmisiä, yleensä selailen kirjaa samalla kun katon elokuvaa, mutta Tuulenviemän voi kattoa jopa useampaan kertaan!

Yhteistyössä