Paras kissanhiekka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nanne";25440320]Mulla on yksi kissa (leikattu, vanha tyttö) ja hiekkana rautakaupasta ostettua puupellettiä. Maksaa alle 6e säkki ja kestää about 8-9kk. :D Halvaksi tulee, eikä haise. Siivotessa kissan vessaa haisee vaan sahanpurulle.[/QUOTE]

:D Voiskohan tuota kokeilla marsuillekin? Meillä perinteistä "sahanpurua" urosmarsuilla, ja jo kolmen päivän kuluttua siivouksesta huone jossa ovat, haisee kuin navetta...kerran viikossa on siivoussuositus, mutta pitäis vaihtaa purut 3 kertaa viikossa noilla hajupyllyillä....:x

Puupellettejä käytettäessä kannattaa olla ritilävessa, jonka pohjalle on sahanpurut helppo siivilöidä. Eläinkaupoissa myydään. Meillä on Fernplastin malli.

Pirkka Ultra mikrohiekka. Halpaa, riittoisaa, helppo puhdistaa ja hajutonta.
Ollaan kokeiltu kalliita kristallihiekkoja ja muita "merkkituotteita" mutta tuo Pirkka vaan on yksinkertaisesti parasta.

:D Voiskohan tuota kokeilla marsuillekin? Meillä perinteistä "sahanpurua" urosmarsuilla, ja jo kolmen päivän kuluttua siivouksesta huone jossa ovat, haisee kuin navetta...kerran viikossa on siivoussuositus, mutta pitäis vaihtaa purut 3 kertaa viikossa noilla hajupyllyillä....:x

heh :D en tiiä, miks ei kävis marsuillekkin. :) mä itse olen päätynyt tähän ratkasuun, koska oon "köyhä" pienen lapsen yh, ei ole omaa autoa käytössä ja ärsytti niin suunnattomasti raahata sitä kissanhiekkaa kaupasta jatkuvasti. tulee halvaksi ja aika harvoin tarvii raahata. :D

• Tykkää
Reactions: Kastanja
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25440356:
Pirkka Ultra mikrohiekka. Halpaa, riittoisaa, helppo puhdistaa ja hajutonta.
Ollaan kokeiltu kalliita kristallihiekkoja ja muita "merkkituotteita" mutta tuo Pirkka vaan on yksinkertaisesti parasta.

Appi hehkutti myös, oliko se nyt rainbow kissanhiekan perää tuolla perusteella, mutta meillä ainakin tuosta pirkasta ja rainbowista kantautuu niitä hiekkoja pidemmällekin. Jäävät jotenkin kissan tassuihin. Everclean pysyy laatikon lähtettyvillä (meillä on matto sen laatikon alla, ja laatikko on kannellinen).

[QUOTE="nanne";25440370]heh :D en tiiä, miks ei kävis marsuillekkin. :) mä itse olen päätynyt tähän ratkasuun, koska oon "köyhä" pienen lapsen yh, ei ole omaa autoa käytössä ja ärsytti niin suunnattomasti raahata sitä kissanhiekkaa kaupasta jatkuvasti. tulee halvaksi ja aika harvoin tarvii raahata. :D[/QUOTE]

Juu, ainakin aion kokeilla!!! Kiitti vinkistä. Itsekin tykkään säästää ostoksissa=)

[QUOTE="nanne";25440392]TriplaIsä: tota mäkin ostin ennen, kokeilin vaikka mitä, mutta tuo oli paras. :) mut kun lähimpään k-kauppaan on sen verran matkaa et kävi hankalaks... :D[/QUOTE]
Me käydään kaupassa oikeastaan vain Prismassa mutta kissanhiekan takia pitää poiketa välillä k-kaupassakin :D

Kahden leikatun poikakissan kanssa on hyvin toiminut ainakin osassa faunatarissa myytävä carino (oranssi pussi) tai bio carino. Noin kerran kuussa joutuu sen ison noin vähän reilut 20 euroa maksavan säkin raahaamaan kotiin... hätävarahiekkana on keskon kaupoista ostettava Pirkan vihreässä pahvilaatikossa oleva hiekka.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25440416:
Me käydään kaupassa oikeastaan vain Prismassa mutta kissanhiekan takia pitää poiketa välillä k-kaupassakin :D

Jep, sama järjestely mullain oli. :) mut sitten tosiaan päättivät lopettaa meidän lähi k-kaupan...

Ruokana meijän kissalla acanan raksut ja saa lihaa/kalaa/kanaa vaihtelevasti. Purkkiruokaa on muutama kaapissa, ostan eläinkaupasta (samalla kun haen raksuja) aina muutaman purkin almo naturea. Mut kun tuo kisu tykkää enimmäkseen syödä vaan raksuja.

Okei kiitos! :D Entäs mitä kissasi syö? Siis millä perusteella ostat jotain tiettyä ruokaa kissallesi. Katsotko tuoteselostusta?

perus markettikamaa, kitekattia, wihiskasia. rainbowlta ja pirkalta kissojen tonnikalaa, meriherkkuja ja sardiinia. (kollikisu ei suostu muuta syömään kun noita kolmea, siis kissojen ruoista). ja kuivaraksut on jostain halvimmasta päästä kans :D nameina tolle kollille käy jotkut latzin raksut, se menee niistä ihan sekasin kun purkin avaa. :D suurinta herkkua. mut joo, halppis ruoat ja molemmat on loistavassa kunnossa.

Yleensä tuollainen rautakaupan puupelletti on niin isoa, että marsun pienenä eläimenä on siinä ikävä tepastella. Jatka vaan normaalilla purulinjalla, vaikka se helposti alkaakin haisemaan.

Yleensä tuollainen rautakaupan puupelletti on niin isoa, että marsun pienenä eläimenä on siinä ikävä tepastella. Jatka vaan normaalilla purulinjalla, vaikka se helposti alkaakin haisemaan.

Mä jotenkin käsitin, että tää marsun omistaja sekoittais pellettiä puruun...? Ku eikös marsut tarvi just pehmeetä purua alustaks? En ole kyllä todellakaan marsu-expertti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25440526:
Markettimättöä vetävät meidänkin katit. Edelliset kissat elivät markettikuralla 16- ja 19 vuotiaiksi eli ei se kovin tappavaa myrkkyä voi olla.

Samoin meillä, eläinlääkärin tai lemmikkiliikkeen ruuat ei kelpaa, korkeintaan vähän maistavat ja loput jääkin lautaselle pilantumaan.

Meilläkin käytetään Extreme Classicia, edullisempaa kuin Everclean eikä mielestäni jää mitenkään huonommaksi. Evercleanissä ei tosiaan mitään muuta moitittavaa kuin hinta. Paakkuuntuva mikrohiekka on yleisestikin todettu parhaaksi vaihtoehdoksi, mutta jos yhtään tuntuu että pellettivessaa jaksaa alkaa hoitamaan niin siinä on kyllä edullisempi vaihtoehto.

Samoin meillä, eläinlääkärin tai lemmikkiliikkeen ruuat ei kelpaa, korkeintaan vähän maistavat ja loput jääkin lautaselle pilantumaan.

Meilläkään kissa ei raksujen (acana) lisäksi juuri muuta tahdo syödä, raksuja menee n. 50-60g päivässä (alle desin suunnilleen, ihan normi määrä tuon kokoiselle kissalle) ja hyvä jos t-lusikallisen jauhelihaa syö lisäksi joskus. :D Mut vaikka nirsoilis ruuan kanssa, niin tuskin nälkään itseään tappaa. :) Laadukasta ruokaahan kissa ei paljoa tarvitse saadakseen tarpeeksi energiaa, vitamiineja jne.

[QUOTE="nanne";25440647]Meilläkään kissa ei raksujen (acana) lisäksi juuri muuta tahdo syödä, raksuja menee n. 50-60g päivässä (alle desin suunnilleen, ihan normi määrä tuon kokoiselle kissalle) ja hyvä jos t-lusikallisen jauhelihaa syö lisäksi joskus. :D Mut vaikka nirsoilis ruuan kanssa, niin tuskin nälkään itseään tappaa. :) Laadukasta ruokaahan kissa ei paljoa tarvitse saadakseen tarpeeksi energiaa, vitamiineja jne.[/QUOTE]

Marketinraksuja meillä menee paljon, Latz, Whiskas, Kitekat ja Friskies kelpaa lisäksi kelpaa Latzin ja Friskies hyytelöt. :D
Joskus harvoin seiti tai muikku ja jokin pienessä purkissa oleva merikala pinaattikastikkeessa ja katkaravut saunapäivänä. :D

Taitaa kuitenkin meijän kateille kelvata paremmin sapuskat. :)

Viimeksi muokattu:
Marketinraksuja meillä menee paljon, Latz, Whiskas, Kitekat ja Friskies kelpaa lisäksi kelpaa Latzin ja Friskies hyytelöt. :D
Joskus harvoin seiti tai muikku ja jokin pienessä purkissa oleva merikala pinaattikastikkeessa ja katkaravut saunapäivänä. :D

Taitaa kuitenkin meijän kateille kelvata paremmin sapuskat. :)

Juu, en tiiä kuin paljon meidän kissa söis markettiruokaa. :) Mut kun tuo on tosiaan vanha (vähintään 15v) ja on ollut mulla kohta 7 vuotta, niin koitan ruokkia sitä mahdollisimman terveellisesti. Terve se on koko tän ajan kyllä ollutkin ja paino pysynyt hyvänä, samoin turkki ja hampaat ovat kunnossa. Toivottavasti elää viel toisetkin 15v. :D

Yhteistyössä