Paras kakku mielestäsi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Ja ohjeitakin saa laittaa,jos tietää parhaan kakun ohjeen.:)
Itse pidän sekä suklaakakuista että perinteisistä marja- kermatäytekakuista sekä hyytelökakuista.:p

Etsin ihanaa ja kesäistä synttärikakkua, pari kuukautta aikaa.:D

Ja olen kyllä googlettanut ohjeita ja googletan lisääkin, lueskelen lehtiä ja kirjoja.:cautious: :LOL:

Hyvältä kuulostaa,miten teet appelsiinikreemin ?
Vatkaa 2 munaa vaahdoksi.
Tee sekoitus: 1,5 dl puristettua appelsiinimehua + 1 raastettu appelsiinin kuori + 2 rkl venhäjauho + 1,5 dl sokeria + 25 g voita.
Lisää sekoitus munavaahtoon ja kuumenna vatkaten koko ajan kiehumispisteeseen kunnes saostuu. Jäähdyta.
Vatkaa 3 dl kermaa ja lisää seokseen.

• Tykkää
Reactions: Kais
Vatkaa 2 munaa vaahdoksi.
Tee sekoitus: 1,5 dl puristettua appelsiinimehua + 1 raastettu appelsiinin kuori + 2 rkl venhäjauho + 1,5 dl sokeria + 25 g voita.
Lisää sekoitus munavaahtoon ja kuumenna vatkaten koko ajan kiehumispisteeseen kunnes saostuu. Jäähdyta.
Vatkaa 3 dl kermaa ja lisää seokseen.

Kiitti ohjeesta :)

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Kalaversion voileipäkakku on munkin suosikki.

Mutta makeista peruskakkupohja, väliin marenkia, mansikkasuorvosta (tuoretta tai pakasteesta) ja vaniljakiisseliä. Pinnalle tuoreita mansikoita ja kermaa.

• Tykkää
Tekisi mieli tehdä sekä marja-kermakakku että myös vaikkapa suklaa-mokkakakku,mutta enpä tiiä kutsunko montaakaan vierasta kahville.

• Tykkää
Reactions: -tibis
Jaffakakku on myös yksi suosikeista. Mummu "keittelee" appelsiinista lemon curdin tapaista tahnaa, lisäksi appelsiinituorejuustoa ja kermaa. Peruskakkupohjan väliin. Makoisaa. Tuoreet mansikat toimivat myös tässä koristeina.

• Tykkää
Töihin voisikin tehdä suklaamokkakääretortun ja kotiin marja-kermakakun :)

• Tykkää
Reactions: -tibis
En voi vastustaa voileipäkakkua. Melkeinpä mikä täyte vaan käy, tykkään kalaisasta, että myöskin kinkkuisesta(vaikka en kinkuista muuten erityisemmin perusta) :p

• Tykkää
parasta nyt tällä hetkellä mielestäni on lime-raakakakku. Oikeastaan raakakakut hakkaa perinteiset kakut muutenkin mennen tullen, ainakin ne mitä itse teen. Olen vaan kerran syönyt jonkun toisen tekemää, jossain kahvilassa. Se oli mielestäni aika hyvä, mutta ei niin hyvä kuin minun tekemät. Niissä on se hyvä, että voi tehdä vähän oman maun mukaan.

• Tykkää
parasta nyt tällä hetkellä mielestäni on lime-raakakakku. Oikeastaan raakakakut hakkaa perinteiset kakut muutenkin mennen tullen, ainakin ne mitä itse teen. Olen vaan kerran syönyt jonkun toisen tekemää, jossain kahvilassa. Se oli mielestäni aika hyvä, mutta ei niin hyvä kuin minun tekemät. Niissä on se hyvä, että voi tehdä vähän oman maun mukaan.

Vadelma-suklaa raakakakku on huippuhyvää :p

Tämmöisen voileipäkakun joskus tein, mielestäni onnistui hyvin. Ihan jollakin normi kalavoileipäkakku ohjeella mentiin. Ikävintä joskus voileipäkakuissa on että ovat liian kuivia. Tästä ei tullut liian kuiva. Kylmäsavulohi oli ite savustettua ja se toikin hyvää makua siihen.
yM1L.jpg

• Tykkää
Tämmöisen voileipäkakun joskus tein, mielestäni onnistui hyvin. Ihan jollakin normi kalavoileipäkakku ohjeella mentiin. Ikävintä joskus voileipäkakuissa on että ovat liian kuivia. Tästä ei tullut liian kuiva. Kylmäsavulohi oli ite savustettua ja se toikin hyvää makua siihen.
yM1L.jpg

Nam,kyllä on herkullisen näköinen.

Siis kyllähän ihan paras täytekakku on mansikka-kermakakku. Konstailematon ja silti niin ihanan maukas.

Hyvänä kakkosena kakku jossa välissä mustikkamoussea (kermavaahtoa, maustamatonta tuorejuustoa, mustikkasurvosta, liivatetta, vaniljasokeria ja vähän appelsiininkuorta).

Suklaakakkukin on hyvää. Taikinaan sulatettua suklaata ja täytteeksi oikein suklaista moussea. Kostutetaan maidolla. Ja vähän tuoreita vattuja vielä sinne väliin. Kuorrutetaan kermavaahdolla johon lisätty sulatettua suklaata.

• Tykkää
Aivan perus vaalea täytekakku tai kääretorttupohja, väliin mansikkasosetta ja esim banaania. Huom. Mikään hillo tai kräämi ei käy, sen pitää olla sen verran vetistä että kakusta tulee kuin nevasuo, ja ei liian makeaa. Sellainen kunnon liian märkä täytekakku, NAM! Parasta juhlien jälkeisenä päivänä. Päällisillä ei niin väliä, mikä vaan käy.

Toinen on sit paistettu juustokakku, mihin tulee vielä päälle kerros creme fraichea taittamaan makeuden.

• Tykkää