Paras istuin selkä menosuuntaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kiss";29234405]Me ostettiin vasta klippanin rekline triofix. Kokeiltiin myyjän kanssa liikkeessä että sopii autoon ja saa kunnolla kiinni.[/QUOTE]

Ja tämän vuoden autoliittojen testeissä istuin sai vain välttävät arvosanan. Huono mikä huono, vaikka myyjä kuinka joitakin kusettaa. Vaikka olisi kiinni, niin ei ole kolarissa lapselle turvallinen

Aikamme etsittiin, vertailtiin ja kävimme kokeilemassakin, kun pojalle jo alle vuotiaana jäi kaukalo vähän pieneksi. Sironan hinta on kyllä suolainen, mutta vähän kyselemällä istuimen voi saada Suomestakin vähän halvemmalla (ite maksoin 520€ viime syksynä -14). Sironan käyttäminen on jotenkin helppoa, kun istuimen saa käännettyä. Menee niin kauan, kun menee. Fixeihin kiinnitettäviä palkkeja saa pidennettyä, jotta jaloille on paremmin tilaa, myös vöiden säätäminen on kätevää. Ja tosiaan saa käännettyä molempiin suuntiin (meillä lapsi matkustaa selkä menosuuntaan). Istuimen kääntömahdollisuus sivulle on hyvä, kun VW Golfissa on laskeva kattolinja, ja toinen meistä on pitkä ja toinen pätkä. Minä olen se pätkä :).

Isompi murhe on isovanhempien autoon etsinnässä oleva turvallinen selkä menosuuntaan -istuin, kun ei ole fixejä heitin autossa. Tähän asti on vaihdettu autoja, koska ei raskisi istuimia uutena kovin montaa kappaletta hankkia, ja käytettyjä on tullut vastaan jokseenkin nihkeästi satunnaiselle etsijälle. Täytyy toivoa, että ipanan pituuskasvu vähän rauhottuisi. Ehkä se tuntuu vaan, vuosi 4 kk ja 90 senttiä.

Eurooppalainen turvaistuinstestisarja on saanut ylivoimaisesti parhaaksi selkä menosuuntaan turvaistuimeksi Cybex Sironan. Muut mallit ovat monta pistettä huonompia.

No en kaikkia ole kokeillut. Mutta be safe izi combi isofixillä takapenkiltä löytyy. Pärjännyt testeissä ihan hyvin. Meillä lapsi nyt 98 cm ja mahtuu vielä hyvin. Taitaa paino tulla vastaan ennen pituutta kun pitää vaihtaa (nyt n. 15 kg). Ikää 3 vuotta ja selkä menosuuntaan matkustaa.

Harmi vaan, että Sironaan mahtuu vaan 87cm asti. Tämä meillekin tulisi, jos lapsi pystyisi istumaan siinä ainakin 3v asti selkä menosuuntaan, vaan eipä pysty.

Enpä tiedä onko sinulla kokemusta Sironasta, vai miten voit noin väittää. Toki lapset ovat eri pituisia, mutta meillä on 4-vuotias vielä Sironassa aivan hyvin. Eikä tuo 87 cm pidä paikkaansa. En tiedä, mistä olet tuollaisen mitan saanut???

Pakko kommentoida, vaikka sata vuotta vanha keskustelu, tuohon "lue testit"-vastaukseen ; ihan on klippan triofix recline saanut tyydyttävän arvosanan isofix-jalusta + turvaistuin - testissä jo vuonna 2013. Mikäli vain vöillä kiinnitettynä kasvot menosuuntaan niin tulos oli välttävä. Joten lue uudelleen itse. Löytyy vieläkin sama testi googlaamalla. Turhaa älämölöä ja toisten ostosten pilkkaamista, vaikka itse ei osaa edes lukea. Btw, itselläni ei ole tarvetta turvaistuimelle, kunhan vain pistää ketuttamaan nämä "tietäjät".

Yhteistyössä