Paras farmariauto meille???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RV 29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RV 29

Vieras
Olisipa mukava, jos joku olisi tätä joutunut miettimään samasta näkökulmasta kuin me ja osaisi nyt neuvoa.

Mieheni käy töissä toisella paikkakunnalla ja tarvitsee perheemme autoa näinollen lähes koko ajan. Haaveissa olisi nyt ostaa farmariauto, jolla minä, syksyllä syntyvä vauvamme, kaksi pientä koiraamme ja mahdolliset tulevat lapset kulkisimme päivittäiset ajomme ja koko perheemme sitten viikonloppureissut vaivatta!?

Ratkaisevaa on ainakin takakontin koko, jota ei missään myynti-ilmoituksissa lue. En siis niinhään kaipaa tietoja tilavuudesta, vaan kontin pinta-alasta. En tiedä, onko olemassa autoa, johon vaunut mahtuisivat kokoontaitettuina kyljellään, pitkittäin, mutta sellaiset olisivat ihanat. Koiria on kaksi ja olisi upeaa, jos niiden boksit mahtuisivat takakontissa vierekkäin.

Auto saisi olla bensiinipolttoinen, sillä ajomme on enimmäkseen kauppareissuja ja kahvitteluvierailuja.

Mieheni ja minä emme juuri ymmärrä autojen tyyppivioista, vakuutusmaksujen ja varaosahintojen eroista tai muusta sellaisesta, mutta on varmasti olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät.

Olemme katselleet Avensista, Mazda 6:sta ja Volvon V70. Hintaa autolla saisi olla n. 14.000 - 18.000.

Mitä mieltä olette?? Mihin kannattaisi satsata? Mihin olette itse päätyneet??

Mulla farkkumondeo - takakontti on kuin tehty vaunuille. Vaunujen lisäksi mahtuu kevyesti kauppakassit ja mökkikamppeet. Ja autoon voi luottaa, ei taatusti jätä tielle.

Alkuperäinen kirjoittaja RV 29:
Olisipa mukava, jos joku olisi tätä joutunut miettimään samasta näkökulmasta kuin me ja osaisi nyt neuvoa.

Mieheni käy töissä toisella paikkakunnalla ja tarvitsee perheemme autoa näinollen lähes koko ajan. Haaveissa olisi nyt ostaa farmariauto, jolla minä, syksyllä syntyvä vauvamme, kaksi pientä koiraamme ja mahdolliset tulevat lapset kulkisimme päivittäiset ajomme ja koko perheemme sitten viikonloppureissut vaivatta!?

Ratkaisevaa on ainakin takakontin koko, jota ei missään myynti-ilmoituksissa lue. En siis niinhään kaipaa tietoja tilavuudesta, vaan kontin pinta-alasta. En tiedä, onko olemassa autoa, johon vaunut mahtuisivat kokoontaitettuina kyljellään, pitkittäin, mutta sellaiset olisivat ihanat. Koiria on kaksi ja olisi upeaa, jos niiden boksit mahtuisivat takakontissa vierekkäin.

Auto saisi olla bensiinipolttoinen, sillä ajomme on enimmäkseen kauppareissuja ja kahvitteluvierailuja.

Mieheni ja minä emme juuri ymmärrä autojen tyyppivioista, vakuutusmaksujen ja varaosahintojen eroista tai muusta sellaisesta, mutta on varmasti olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät.

Olemme katselleet Avensista, Mazda 6:sta ja Volvon V70. Hintaa autolla saisi olla n. 14.000 - 18.000.

Mitä mieltä olette?? Mihin kannattaisi satsata? Mihin olette itse päätyneet??

sitikat on halvimpia ja suurimpia tiloiltaan. ja mahtavia matkustaa vähä pidempääki matkaa. Ranskista kehiin vaan.

Me vertailtiin tuota takaluukun kokoa, kun farkkua ostettiin...En nyt vaan muista mihin merkkeihin verrattiin. Päädyttiin kuitenkin silloin ostamaan Renault Megane (2008) ja siihen ollaan oltu tyytyväisiä. Takaluukkuun mahtuu ainakin isohko koira ja tuplarattaat. Me ollaan kumpikin lyhyitä ihmisiä ja Renault taitaa olla sellanen auto joka sopii lyhkösille...

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:
Itse en ymmärrä autoista mitään mutta autoalalla olevat tutut sanovat kun farkkua etsimme että ei kannata sekaantua opeleihin eikä fordeihin.

Meillä on ollut 4 Ooppelia eikä niissä ole ollut mitään vikoja.Vai nuo normaalit jarrupalat yms.
Eivätkä ruostuneetkaan ole.

Meillä Mazda 6 farmari ja todella tyytyväisiä ollaan. =) Ei ole vikoja tähän mennessä tullut, autolla ikää nyt reilu vuosi. Tilat on hyvät, hyvin mahtuu taakse kaksi lasta istuimineen ja rattaat menee paksiin pitkittäissuunnassa ja koirallekin jää vielä puolet paksista. Meillä siis rattaina brion racet eli aika pienet kärryt, kaverilla sama auto ja emmaljungan yhdistelmät ja nekin mahtuu takapaksiin pitkittäin.

Meillä sama tilanne kuin aloittajalla. Onko kenelläkään kokemuksia Hyundai i30w:stä? Mahtuuko vaunut ym. tarvittava jos hieman pidemmälle matkalle on lähdössä? Ainakin pieni kulutuksinen vaikuttaisi olevan tuo Hyundai.

Meillä on Audi A6 farmari ja takakontti on tosi tilava. Vaunut mahtuu pitkittäin ja viereen helposti iso koira+kimpsut ja kampsut. Ja apukuskillekin jää hyvin tilaa vaikka takana on turvaistuin selkä menosuuntaan. Suosittelen!

Yhteistyössä