Paras 7-paikkanen tila-auto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autokaara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti Grand Voyager!

Ei noihin muihin mahdu mökkikamat ja koira, sillä tavoin että kaikki istuis mukavasti.
Me ei ainakaan mahduttu.

Ja tämä tila-auto on ihan kivannäkönenkin!

chrysler-grand-voyager_w.jpg

entä se KULUTUS ;)

Meillä on Ford S-Max. On ollut hyvä, jokaiselle on omat penkkinsä (kuten taitaa olla kaikissa? tila-autoissa), mutta on mös hyvä ajettava. Takana on tummennetut lasit, mikä on ihan "ehdoton" mielestäni. Ei tarvitse puljata niiden imukuppiaurinkosuojien kanssa. Lisäksi kun ne 2 lisäpaikkaa ei ole käytössä, jää tähän autoon ihan riittävästi tilaa meidän tuplarattaillekin.

Mutta eipä minulla ole kokemuksia muista tila-autoista muuta kuin koeajon verran. Toyotalla ei ole sellaista mihin jäisi riittävästi tavaratilaa, ja ajettavuudeltaan oli tosi pakumainen.

Ranskalaisilla autoilla on niin hirmuiset vikatilastot ettei sellaisia haluttu.

Moni tila-auto on mielestäni ruma laatikko, Ford S-maxissa on sentään jotain linjakkuutta. Ja ajettavuudeltaan on tosiaan lähes pikkuautomainen.
------------
ehkä ranskiksissa enemmän vikoja mutta ota huomioon, saksalaisissa on kalliimmat varaosat, samoihin menee!

entä se KULUTUS ;)

Ei ikinä enää tota kärryy. Jos uutena ostat ni myy pois ennenku tulee 4 v täyteen. Sit alkaa paikat hajoomaan, ja tulee toosi kalliiks. Ja kulutus ihan törkee. V6 3,3L bensakonees aina 12-13L, oli onneton 4portainen automaattiloota.

Tilaa oli helkkaristi, ku otti takapenkin pois, 4 paikkaa riitti meil. Jos ostat 5-6 v vanhan tai enempi, tuut katumaan. Takuul ihan saletisti

Hyvä ja mukava ajettava oli kyl, ja näkee tavalliste kinnereiden yli hyvi. Turvallisemp, niinku kaikki korkeet. Ennakointimahikset ylivoimasen pal parempaa niissä

Aina ihmetellyt miksei Suomalaiset osta enemmän minibusseja, nuo tila-autot on ihan säälittäviä räpellyksiä minibussiinn verrattuna. Ja joku Transporter/ Viano on vähintäänkin yhtä hyvä ajaa kuin joku hemmetin c4 tai Journey, tälläiseen kun ostaa jos ei ole vakiona tutkat niin kokokaan ei aiheuta yhtään hankaluuksia.

Tilaa noissa on ihan järkyttävän paljon enemmän kuin yhdessäkään tila-autossa ja matkustusmukavuus on aivan eri planeetalta.

Juurikin näin, nuo tila-autot on onnettomia. Miksi ei ostaa samaan hintaan minibussia?
Ajoltaan yhtä hyviä, mutta sitten sitä tilaa tosiaan on. Eivät ole edes kalliimpia.

Mutta ei, palstamammat on mitä on.

Jos minä nyt olisin normipalkoilla ostamassa autoa, jossa ajoittain tarvitaan kolmatta istuinriviä, olisi valintani suurehko 7-paikkainen citymaasturi Skoda Kodiaq.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611232200031130_at.shtml
http://www.skoda.fi/mallisto/kodiaq

Skoda-Kodiaq-Scout-02-630x373.jpg

Esko kävi kyselemäs tota, ei ollu yhtää näytil täs 1 kk sitten, ja toimitusaika heti tilatessa heinäkuus.... Ei paha valinta varmaankaa. Volvo, Audi ja Bemarimaasturikuskit ym on vaihtamas usein tohon, paljo edullisemp, Eskol on joku noist. Hyvä 4vetokärry seki kyl

Viimeksi muokattu:
Jos minä nyt olisin normipalkoilla ostamassa autoa, jossa ajoittain tarvitaan kolmatta istuinriviä, olisi valintani suurehko 7-paikkainen citymaasturi Skoda Kodiaq.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611232200031130_at.shtml
http://www.skoda.fi/mallisto/kodiaq

Skoda-Kodiaq-Scout-02-630x373.jpg

Tässä yksi ISO miinus. Sinne kolmannelle riville ai mahdu aikuinen istumaan suoraan. Ja usein perheen pienimmät ovat myös eniten matkapahoinvoivat.

Meillä takarivissä matkaavat aina 180-190 senttiset teinipojat. Ei onnistuisi Skodassa.

Ehdottomasti Voyager! Kulutus ei juuri poikkea esim.Volvo v70 kulutuksesta. Ainakaan 2.4koneella. Todella kätevä auto jossa saa kuskattua tarpeen vaatiessa vaikka mitä!! Kannattan!

Ei, mutta vaihdettiin vähemmän ajettuun (ja vähän uudempaankin) missä neliveto toimii!

Kiva kun sinuukin näkee! :love:

Hienoo, ja kiitoksia myös :love:

On ollut vähän huonoa tuuria, neliveto sanoi kanssa irti sopparin, myöh jakopään stefa petti ja öljyt (ja auto) tielle. Ja ohjauksen härpäkkeitä (raidetanko ym) piti uusia, kuluvia osia raskaalla autolla. Joku tonni on mennyt kun kaikki korjattu, eiköhän taas mennä jatkossa ilman korjauksia pitkään :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: 0roosa0
Tässä yksi ISO miinus. Sinne kolmannelle riville ai mahdu aikuinen istumaan suoraan. Ja usein perheen pienimmät ovat myös eniten matkapahoinvoivat.

Meillä takarivissä matkaavat aina 180-190 senttiset teinipojat. Ei onnistuisi Skodassa.

Volvo itse suosittelee esitteessään kolmatta penkkiriviä max 170 cm pitkille. Kolmannen penkkirivin korkeus (matka istuimesta kattoon) on Volvo XC90:lla 92,3 cm, Kodiaqilla 90,6 cm. Eroa siis 1,7 cm. Volvossa on siis hieman enemmän korkeutta, mutta se on kallista: 4-vetodieselautomaattina uuden Volvon lähtöhinta on noin 84 000 €, Skoda Kodiaqin noin 44 000 €. Eroa 40 000 €.
Halvimmillaan tuon Kodiaqin saa 2-vetoisena bensakoneella hieman yli 30 000 € hintaan. Volvo on hyvä (minäkin olen sellaisella joskus ajellut), mutta uutena liian kallis useimmille palstalaisille omalla rahalla ostettavaksi.

Jenkkitila-autoja vaivaa vikaherkkyys ja ruoste vähänkin vanhempana, en siis välttämättä suosittelisi.

Volvo itse suosittelee esitteessään kolmatta penkkiriviä max 170 cm pitkille. Kolmannen penkkirivin korkeus (matka istuimesta kattoon) on Volvo XC90:lla 92,3 cm, Kodiaqilla 90,6 cm. Eroa siis 1,7 cm. Volvossa on siis hieman enemmän korkeutta, mutta se on kallista: 4-vetodieselautomaattina uuden Volvon lähtöhinta on noin 84 000 €, Skoda Kodiaqin noin 44 000 €. Eroa 40 000 €.
Halvimmillaan tuon Kodiaqin saa 2-vetoisena bensakoneella hieman yli 30 000 € hintaan. Volvo on hyvä (minäkin olen sellaisella joskus ajellut), mutta uutena liian kallis useimmille palstalaisille omalla rahalla ostettavaksi.

Jenkkitila-autoja vaivaa vikaherkkyys ja ruoste vähänkin vanhempana, en siis välttämättä suosittelisi.

Niinmut, öhöm, hyvää ei saa halvalla. Ja mulle kelpaa -toki vain volvona!- varsin hyvin satatonnia ajettu. Sillä kun on kilometrejä silti vielä edessään puoli miljoonaa. Just laitettiin vaihdossa menoon edellinen, mittarinlukema reilut 500 000 ja silti saatiin siitä hyvät käsirahat uudempaan.

Ja joo. Ei takapenkkirivi Volvossakaan pitkälle miehelle kiva ole kun polvet ovat suunnilleen suussa. Onneksi keskipenkkiä voi siirtää rutosti eteenpäin kun ajajan ja pelkääjänpaikan välissä oleva tsydeemi irtoaa ja keskipenkin matkaaja saa siihen pikkujalkansa. Sit on tilaa takariviläisillä oikoa koipiaan.

Mutta ei silti. Ei toi skoda ihan paskalta vaikuta. Kiva kun linkkasit!
Ihan mielenkiinnosta aion käydä testaamassa kun sellainen joskus vastaan autoliikkeess tulee.

Minä lähdin aika suurin toivein katsomaan kun Volvolta tuli tuo uusi XZ90 myyntiin. Olin todella pettynyt siihen kolmannen penkkirivin tiloihin. Sinne oli jotenkin tosi tuskallista edes mennä, vaikka niitä toisen rivin penkkejä saakin liikutettua. Ja meillä siihen tokalle riville tietty pitäisi vielä laittaa turvaistuimet.. Volvo jäi siis (toistaiseksi) kauppaan, vaikka ulkonäkö miellytti ja turvallisuus tietty.

Viime viikolla käytiin koeistumassa se Kodiakin kolmas rivi. Ihan samalla viivalla se oli Volvon kanssa. Kyllä siellä lyhyehkö aikuinen jonkun matkaa varmasti menee. Tai lapset. Kodiakin sisätilat oli muuten aika jees, itse olin ihan positiivisesti yllättynyt kyllä ulkonäöstä! Ja kulutus maltillista sillä isommallakin nelivedolla.

Hintaeroa on Volvon ja Skodan välillä kyllä sen verran, että meille ennemmin kyllä Skoda sitten.

Kukaan ei ole vielä sanonut Renault Grand Espacea??? Ostin viime kesänä ja muuten olen ollut tyytyväinen, mutta akku on välillä purkautunut. Pitänyt radio ottaa pois. Meillä 2 lasta (4 & 5), 2 aikuista ja 5 koiraa, joista 3 jättejä ja 2 pieniä. Pitkään etittiin mihin autoon mahdutaan. Oikeasti haluaisin volkkarin caravellen, mutta rahat ei riitä edes käytettyihin ja sillon ollaan usein ajettu yli 300 t. Km. Monet tila-autot ihan onnettoman pieniä...tämä meidän vie dieseliä n. 10 l/100:lla. Meillä puuttuu takapenkit, koska muuten ei mahtuisi koirat kyytiin.

Vielä yllä olevaan lisäys, että aiemmin meillä oli Ford Tourneo Connect, mutta se oli liian korkea auto. Maksaa laivalla Balttiaan liikaa. Siinä on vain 5 hengelle paikat.

Kukaan ei ole vielä sanonut Renault Grand Espacea??? Ostin viime kesänä ja muuten olen ollut tyytyväinen, mutta akku on välillä purkautunut. Pitänyt radio ottaa pois. Meillä 2 lasta (4 & 5), 2 aikuista ja 5 koiraa, joista 3 jättejä ja 2 pieniä. Pitkään etittiin mihin autoon mahdutaan. Oikeasti haluaisin volkkarin caravellen, mutta rahat ei riitä edes käytettyihin ja sillon ollaan usein ajettu yli 300 t. Km. Monet tila-autot ihan onnettoman pieniä...tämä meidän vie dieseliä n. 10 l/100:lla. Meillä puuttuu takapenkit, koska muuten ei mahtuisi koirat kyytiin.

Ranskanperunoissa ja italianpastoissa on runsaasti sähkövikoja, aina ja iankaikkisesti. Amen.

Yhteistyössä