pappi sanoi että paikkakunnan maistraatti todennäköisesti ei hyväksy nimeä, joka on muualla hyväksytty :O

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika juntilta kuulostat itse jos slle tärkeintä on se, mitä ulkomailla nimestä ajatellaan. Ollaan me muut ylpeitä suomalaisista nimistämme.

Ps Luca on ihan yleinen nimi "ulkomailla".

Luca on ulkomailla naisen nimi, mies on Lucas.
Ja Matti italiaksi hullu, Otto kahdeksan... Japaniksi monilla nimillä on myös "merkitys".

Hei, kuka välittää selvittää borneolaisen intiaaniheimon mielipidettä jostain nimestä?!
 
vilmaville
Mun veli aikoinaan sanoi papille joka ei olis hyväksyny nimeä Nico, ihan c-llä, ettäpoka ei saa sitte mitään nimeä jos tuota ei hyväksy. Oli sitten pappi lopulta joutunu hyväksymään :D
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimen voi ilmoittaa myös suoraan väestörekisteriin vaikka lapsi kastetaankin. Kastehan on lapsen ottaminen seurakunnan jäseneksi ja vaikka tapana on, että sen jälkeen tieto nimestä menee seurakunnan puolesta väestörekisterijärjestelmään niin sen ilmoittamisaisan voi tehdä myös itse, ei papin kautta, jolloin papilla ei ole nimeen mitään sanomista. Tosin teillä kastejuhla niin lähellä, että virallista päätöstä ei ehdi ennen sitä tulla, mutta nimi todennäköisesti hyväksytään kun Suomessa kuitenkin on yli 600 Lucaa.
Mutta kun ongelma ei ole pappi vaan ongelmana on maistraatti!!!
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimen voi ilmoittaa myös suoraan väestörekisteriin vaikka lapsi kastetaankin. Kastehan on lapsen ottaminen seurakunnan jäseneksi ja vaikka tapana on, että sen jälkeen tieto nimestä menee seurakunnan puolesta väestörekisterijärjestelmään niin sen ilmoittamisaisan voi tehdä myös itse, ei papin kautta, jolloin papilla ei ole nimeen mitään sanomista. Tosin teillä kastejuhla niin lähellä, että virallista päätöstä ei ehdi ennen sitä tulla, mutta nimi todennäköisesti hyväksytään kun Suomessa kuitenkin on yli 600 Lucaa.
Mutta kun ongelma ei ole pappi vaan ongelmana on maistraatti!!!
Ei, vaan pappi SANOO, että maistraatti ei hyväksy. Sinnehän voi soittaa ja kysyä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
huom: luca italiassa miehen nimi
Mutta italia on muutenkin vähän italia. Englanninkielisessä maailmassa Luca on nainen.
Mä kasvatan ainakin ihan suomalaisia lapsia, joten pojan nimi voi päättyä a:han koska täällä se on ihan yleinen tapa. Suomessa Luca on pojan nimi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ieraserasrasass:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
huom: luca italiassa miehen nimi
Mutta italia on muutenkin vähän italia. Englanninkielisessä maailmassa Luca on nainen.
muttaku Luca ei oo alunperin englannin kielestä peräisin oleva nimi!
Ja Ruotsissakin on tytönimenä Fanny vaikka Englannissa se nimi tarkoittaa jotain ihan muuta... ruotsalaiset ei taida miettiä yhtäpaljon kuin me suomalaiset että mitä muut meistä ajattelee!



 
m
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nimen voi ilmoittaa myös suoraan väestörekisteriin vaikka lapsi kastetaankin. Kastehan on lapsen ottaminen seurakunnan jäseneksi ja vaikka tapana on, että sen jälkeen tieto nimestä menee seurakunnan puolesta väestörekisterijärjestelmään niin sen ilmoittamisaisan voi tehdä myös itse, ei papin kautta, jolloin papilla ei ole nimeen mitään sanomista. Tosin teillä kastejuhla niin lähellä, että virallista päätöstä ei ehdi ennen sitä tulla, mutta nimi todennäköisesti hyväksytään kun Suomessa kuitenkin on yli 600 Lucaa.
Mutta kun ongelma ei ole pappi vaan ongelmana on maistraatti!!!
Ei, vaan pappi SANOO, että maistraatti ei hyväksy. Sinnehän voi soittaa ja kysyä.
No nythän se selvis! Pappi siis valehtelee! Tartuttukaa veljet ja siskot soihtuihin ja hankoihin!

 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ei, vaan pappi SANOO, että maistraatti ei hyväksy. Sinnehän voi soittaa ja kysyä.
No nythän se selvis! Pappi siis valehtelee! Tartuttukaa veljet ja siskot soihtuihin ja hankoihin!
Ei välttämättä valehtele, vaan kertoo sen, jonka uskoo todeksi.
 

Yhteistyössä