Pappa kuumeessa, lapset kylään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää

Vieras
Käytiin viikonloppuna lasten isovanhemmilla. Oltiin aiemmin sanottu että saatetaan tulla käymään, mutta aamulla ajateltiin ettei jaksetakaan lähteä. He kuitenkin soittivat ja siellä oli tehty synttärikakkua "mua varten", ni ajateltiin sit kuitenki lähteä ku saatiin samalla kesärenkaatki alle. No ku päästiin perille kävi ilmi että isoisä on kuumeessa. Nyt pari päivää kyläilyn jälkeen myös meidän nuorimmainen. Ottaa päähän!

Miksei meille voitu sanoa jo soitellessa että heillä sairastetaan??? Varsinkin kun tietävät, että meillä ei tänä talvena ole montaakaan täysin tervettä päivää nähty. Ajattelin että oltais jo selvitty tästä talvesta, kun nuorimmaisen korvat putkitettiin pari viikkoa sitten ja kuukausi takaperin myös isompi lapsista pääsi risoistaan. En tiiä mikä tässä harmittaa eniten se että muskarin kevätjuhla menee potilaalta ohi, se että hän on taas kipeä, se ettei meitä informoitu ajoissa vai se että isovanhemmat ajattelivat lapsen sijaan omaa parastaan halutessaan meidät kylään.

ikävää, mutta oikeesti lapsn kuumetauti voi olla muualtakin saanut alkunsa.Paranemisia!

Voihan toki! Mutta se ettei meille kerrottu asiasta oli mun mielestä törkeetä. Tekis mieli sanoa heille jotain, mutta eivät oo tottuneet että "nuoremmat hyppii silmille", ni kauheen vaikea lähteä sanomaan mitään. Varsinkin kun ovat siis miehen vanhemmat, omille sanoisin kyllä just niinku asia on.

Meillä isovanhemmat toimii aivan samoin, kertovat kyllä etukäteen että "vähän on yskää ja viluttaa" mut ei tämä tartu ja tulkaa nyt kun ei olla pitkään aikaan nähty ja kovin on odotettu. Jos sanon et en halua lastani ehdoin tahdoin tartuttaa ni sitten suututaan ja voidaan jopa lyödä luuri korvaan tai pitää mykkäkoulua. En tajua! Viimeks isoisä kävi puolikuntoisena meillä kylässä ja pari päivää siitä sairastuttiin lapsen kanssa molemmat. Isoisä sano tietenkin ettei se hänestä tarttunut.

[QUOTE="vieras";28374326]Meillä isovanhemmat toimii aivan samoin, kertovat kyllä etukäteen että "vähän on yskää ja viluttaa" mut ei tämä tartu ja tulkaa nyt kun ei olla pitkään aikaan nähty ja kovin on odotettu. Jos sanon et en halua lastani ehdoin tahdoin tartuttaa ni sitten suututaan ja voidaan jopa lyödä luuri korvaan tai pitää mykkäkoulua. En tajua! Viimeks isoisä kävi puolikuntoisena meillä kylässä ja pari päivää siitä sairastuttiin lapsen kanssa molemmat. Isoisä sano tietenkin ettei se hänestä tarttunut.[/QUOTE]

Voi että miten ärsyttävää! Minusta on eri asia jos lapset on kipeitä ja joku aikuinen tahtoo siitä huolimatta tulla käymään. Siinä tapauksessa on oma vika, mutta just toi että suututaan ja ollaan naama norsun veellä ni ARGH!

Meillä on usein ollut aivan samaa kun anoppi valehtelee olevansa terve. Sitten on tullut mahatautia, kuumetta jne. Ja kun on monta kertaa käännytty ovelta kun se yskii ja räkii siinä niin sitten on naama norsun v.tulla ja kuukausia motkottaa siitä. Taidan mennä seuraavassa paskataudissa sen luokse kylään tai pyytää sen meille niin saapahan omaa lääkettään.

[QUOTE="vieras";28374400]Meillä on usein ollut aivan samaa kun anoppi valehtelee olevansa terve. Sitten on tullut mahatautia, kuumetta jne. Ja kun on monta kertaa käännytty ovelta kun se yskii ja räkii siinä niin sitten on naama norsun v.tulla ja kuukausia motkottaa siitä. Taidan mennä seuraavassa paskataudissa sen luokse kylään tai pyytää sen meille niin saapahan omaa lääkettään.[/QUOTE]

Joo hei hyvä idea! :D Tehdään se! Harmi vaan ku en oo moneen vuoteen ollu kipee. :/ No tautia odotellessa.

Meillä on tuttavaperhe, jotka on lähes aina kipeitä (siltä minusta ainakin tuntuu, että aina) eivätkä koskaan mainitse asiasta etukäteen, jos ollaan menossa kylään tai he tulossa meille. Kerrankin oli monta lapsiperhettä kylässä heillä ja lapsi aivan hirveessä räkätaudissa ja kuumeessa. Meillä oli kuopus 1kk! Muutama päivä kyläilystä kaikki vieraana olleet sairastuivat, myös meidän pienin. Onhan se ikävää perua tapaamisia, mutta voisi ilmoittaa, niin vieraat voivat päättää tulevatko vai eivät. En vaan tajua ihmisten ajattelemattomuutta!

Isoäiti ei meillä myöskään voi kertoa, jos on kipeä ja häntä on pyydetty lapsenvahdiksi. Ei halua sekoittaa meidän menoja ja kyllä hän jaksaa. Joo, ei ole niin tärkeitä menoja ettei voitaisi siirtää. Varsinkin jos seuraus on viikon sairaudet koko perheellä.

Meillä on tuttavaperhe, jotka on lähes aina kipeitä (siltä minusta ainakin tuntuu, että aina) eivätkä koskaan mainitse asiasta etukäteen, jos ollaan menossa kylään tai he tulossa meille. Kerrankin oli monta lapsiperhettä kylässä heillä ja lapsi aivan hirveessä räkätaudissa ja kuumeessa. Meillä oli kuopus 1kk! Muutama päivä kyläilystä kaikki vieraana olleet sairastuivat, myös meidän pienin. Onhan se ikävää perua tapaamisia, mutta voisi ilmoittaa, niin vieraat voivat päättää tulevatko vai eivät. En vaan tajua ihmisten ajattelemattomuutta!

Isoäiti ei meillä myöskään voi kertoa, jos on kipeä ja häntä on pyydetty lapsenvahdiksi. Ei halua sekoittaa meidän menoja ja kyllä hän jaksaa. Joo, ei ole niin tärkeitä menoja ettei voitaisi siirtää. Varsinkin jos seuraus on viikon sairaudet koko perheellä.

Voi ei. En kyllä käsitä miksei voi kertoa tai siis siksi tietysti ettei suunnitelmat muutu ja pääsee tapaamaan tilanteesta riippuen ystäviä/lastenlapsia...

[QUOTE="vieras";28374400]Meillä on usein ollut aivan samaa kun anoppi valehtelee olevansa terve. Sitten on tullut mahatautia, kuumetta jne. Ja kun on monta kertaa käännytty ovelta kun se yskii ja räkii siinä niin sitten on naama norsun v.tulla ja kuukausia motkottaa siitä. Taidan mennä seuraavassa paskataudissa sen luokse kylään tai pyytää sen meille niin saapahan omaa lääkettään.[/QUOTE]

En pysty tajuamaan tällaista : / Olen mummi itsekin enkä todellakaan voisi tehdä noin. Joo joo, voi sen taudin muualtakin saada, mutta silti... inhottavaa, itsekästä paskamaisuutta tuollanen.

[QUOTE="ap";28374466]Pääasia että mamma saa olla lastenlastensa kanssa, mitä sen väliä meneekö meiän viikkosuunnitelmat uusiks.[/QUOTE]

No niinpä! Tartuntoja saa jo muutenkin tarpeeksi, että välttäisin edes ne mitä voi.

Mitä saivartelua. Se tauti, mikä kuumeen tekee, tarttuu kyllä.

Tai sit ei, jos mulla on kuumetta vaikka siksi että siitepölyallergia sen mulla joskus nostaa niin ei tasan tartu muihin. eikä sekään että niveleni ovat tulehtuneet ja kuume noussut. Aloituksesta ei käy ilmi miksi sillä papalla kuumetta oli, syitä kuin voi olla miljoona muutakin kuin tarttuva flunssa (joka useimmiten ei edes nosta kuumetta).

Jos tästä jotain positiivista koittaa ettiä, ni tällä kertaa parempi että pienempi sairastu eikä isosisko, jolla on muskarin kevätjuhla illalla. Vaikka kyllä tuo isompikin todennäköisesti viimeistään huomenna on kuumeessa.

[QUOTE="vieras";28374506]Tai sit ei, jos mulla on kuumetta vaikka siksi että siitepölyallergia sen mulla joskus nostaa niin ei tasan tartu muihin. eikä sekään että niveleni ovat tulehtuneet ja kuume noussut. Aloituksesta ei käy ilmi miksi sillä papalla kuumetta oli, syitä kuin voi olla miljoona muutakin kuin tarttuva flunssa (joka useimmiten ei edes nosta kuumetta).[/QUOTE]

Joo no selvennykseksi, että pappalla on ihan normiflunssa.

Meillä mun vanhemmat haluaa muksua sinne kylään vaikka mikä olis. Faija on vielä vakavasti sairas jo valmiiksi, niin onpa kiva olla siellä, kun vaari vetää kolmin käsin nitroja ja lisähappea sinisenä ja muksu pelkää. "mutta kun vaarille tekee niin hyvää nähdä"
Katelkoon valokuvia ja fb videoita, joita heille olen ladannut, mä en enää lohduttele montaa yötä peloissaan itkevää tenavaa.

Sama on koettu, isovanhempi tuli kylään kipeenä sillä seurauksella et molemmat lapset sairastui myös. Siinä sitten oletiin 4 päivän kuumeessa ja yskässä, kyllä korpes.

Mun äiti on samanlainen. Haluaa niin kovasti nähdä, ettei mainitse jos on ollut kipeenä tai mun isä on. Joskus on jäänyt kiinni kun on mun siskolle valitellut kurkkukipua ja voimatonta oloa ja hän on sitten mua informoinut. :D Sitten on muka yhtäkkiä parantunut. Ja isä taas "jaksaa tulla kun ottaa vähän lääkettä". Voi kuttu sanon mä. Kipeänä ei kylään tulla eikä pyydetä vieraitakaan.
Miehen veljen perhe tartuttaa kans kaikki taudit aina. En muista ollaanko kertaakaan nähty niin ettei oltais jotain tautia saatu. Pari viimeisintä ollaan vältetty sillä ettei oo menty kun on muualta kuultu että ovat just vatsataudissa jne. Meidän keskosena syntynyttä kuopustakin tulivat katsomaan ekaa kertaa niin että lapsillaan oli järkky räkätauti. Ja sitten se oli meidän lapsilla. Oli tosi mukava rampata lääkärissä pienen potilaan kanssa kun oli raukalla vaikeuksia hengittää sen kaiken rään kanssa ja painoi niin vähän ettei itse voinut lääkitäkään.

Järki käteen ihmiset. Mua niin ottaa aivoon tyypit joiden mielestä on normaalia että lapsilla valuu räkä syyskuusta vappuun. Ei meidän lapsilla valu, mutta ei mennäkään kipeinä kylään eikä pyydetä tännekään ketään jos ollaan kipeinä.

Siis jos on kipeä ei vieraita tule!!!!!

Sano pappallesi jos se sanoo tulkaa käymään niin varmista asia että se ei ole kipeä koska sen huomaa äänen käheydestä ja jos se on ovella räkätaudissa niin kääntäkää nenä takaisin autoon päin!!!!

Yhteistyössä