Papaluokka 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirjami88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirjami88

Vieras
Mistä papaluokka 2 voi johtua? Kun joka paikassa sanotaan, että papaluokka 2 tarkottais melkeen automaattisesti kondyloomaa tai hp-virusta? Eli ymmärrän se on solumuutos, mutta voiko joku muu sukupuolitauti, hiivatulehdus tai joku muu tulehdus aiheuttaa papa 2?
Ehkä en vaan haluaisi hyväksyä, että mulla saattaa olla toi kondylooma, ni siksi tätä kyselen. Olen menossa jatkotutkimuksiin, kun alavatsa on myös kokoajan turvoksissa ja kipeä, sinne on vielä monta viikkoa.... Voisko joku vastailla, jos löytyy tietoa asiasta, kiitos.

Mistä papaluokka 2 voi johtua? Kun joka paikassa sanotaan, että papaluokka 2 tarkottais melkeen automaattisesti kondyloomaa tai hp-virusta? Eli ymmärrän se on solumuutos, mutta voiko joku muu sukupuolitauti, hiivatulehdus tai joku muu tulehdus aiheuttaa papa 2?
Ehkä en vaan haluaisi hyväksyä, että mulla saattaa olla toi kondylooma, ni siksi tätä kyselen. Olen menossa jatkotutkimuksiin, kun alavatsa on myös kokoajan turvoksissa ja kipeä, sinne on vielä monta viikkoa.... Voisko joku vastailla, jos löytyy tietoa asiasta, kiitos.

Papa-luokka II Hyvänlaatuinen, tavallisesti tulehduksen, virusinfektion, regeneraation tai metaplastisen prosessin pohjalta kehittynyt soluatypia. Myös lievät HPV-infektiot ja lievät lieriösoluatypiat. Tiedot Sairaanhoitajan käsikirjasta. Potilaille annetaan tuosta Papa-näytteestä tieto, joka jaetaan tiettyjen kriteerien mukaisesti I-V. On vaikea sanoa mikä sinun kohdallasi tuon II on antanut, koska näyte ja siitä saatavat tulokset sisältävät paljon erilaista tietoa mm normaalista poikkeavista mikrobeista, reaktiivisista muutoksista, lieriöepiteeleistä jne. Eli nyt kannattaa odottaa ja toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Ei tuo II yleensä mikään hälyttävä tulos ole. Omalla kohdallani myös muistan näytteen kerran olleen tasoa II enkä muista, että siihen olisi annettu mitään hoitoja tai lääkitystä. Kontrolloitiin vuoden sisällä uudelleen, jolloinka tilanne oli palannut ennalleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä