papa-kokeen otto, onko se sinusta "kiusallista" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie2

Aktiivinen jäsen
30.08.2010
5 694
1
36
mä en tajua. kaks lasta oon synnyttänyt ja alakertaa on kattellut niillä kerroilla varmaan kaikki sairaalan vahtimestaria myöten, mutta silti se papakoe...
:headwall:
tunnen itseni niin tyhmäksi ja kiusaantuneeksi, kun sieltä verhojen takaa pitää tulla esiin ilman housuja ja sitten istua siihen makaamaan ja aina meen sinne kilometrin päähän ja täti kehottaa että tule vaan lähemmäs reilusti..
ja sitten tuijottelen kattorakenteita ja toivon että OLIS JO OHI OLIS JO OHI.

ja ah sitä vapauttavaa tunnetta kun sieltä pääsee pois :xmas:

No ei se just ny kivaakaan oo, muttei ny ihmeemmän kiusallista. Vähän kun hammaslääkärin tarkastus.

Sitä tulosta mä aina enempi jännitän kun varsinaista koetta.

Mun mielestä kaikki mikä liittyy alakerran ronkkimiseen on kiusallista, siis sillai että työnnetään sormia/instrumentteja sisuksiin. Sen sijaan ei ollut kiusaantunut olo kun kävin kauneushoitolassa brasilialaisessa sokeroinnissa :D

[QUOTE="vieras";22126847]No joo onhan se.

Lisäks mulle joudutaan aina sanomana et laita nyt ihan reippasti jalat levälleen,vielä vielä..[/QUOTE]

joo mulle kans aina toikin sanotaan.
taidan olla oikeen kunnolla estoinen :D

Ei siinä ole minusta mitään sen kummempaa kuin tavallisessa gynen tarkastuksessa. Tai tarkastus kaikenmaailman välineineen ja tunnusteluineen on ikävämpää. Papan ottaminen ei ole ikinä edes sattunut.

mä en tajua. kaks lasta oon synnyttänyt ja alakertaa on kattellut niillä kerroilla varmaan kaikki sairaalan vahtimestaria myöten, mutta silti se papakoe...
:headwall:
tunnen itseni niin tyhmäksi ja kiusaantuneeksi, kun sieltä verhojen takaa pitää tulla esiin ilman housuja ja sitten istua siihen makaamaan ja aina meen sinne kilometrin päähän ja täti kehottaa että tule vaan lähemmäs reilusti..
ja sitten tuijottelen kattorakenteita ja toivon että OLIS JO OHI OLIS JO OHI.

ja ah sitä vapauttavaa tunnetta kun sieltä pääsee pois :xmas:

Ei voi muuta sanoa kuin että veit sanat suustani!

Ei ole. Niin paljon on tuota alakertaa ronkittu vuosien varrella että meen sinne rennosti "lehti kainalossa" ja levitän koipeni. Ehkä seki vaikuttaa ko on tuttu gyne, siis aina ollu sama, ei tunnu vieraalta. Tietää minun alapään asiat varmaan paremmin mitä mie ite.

Mun mielestä papakokeen ottaminen menee jotenkin helpommin gynekäynnin yhteydessä. Otetaan samalla, kun muutenkin tutkitaan eikä tartte erikseen mennä mihinkään.

[QUOTE="vieras";22126914]Mun mielestä papakokeen ottaminen menee jotenkin helpommin gynekäynnin yhteydessä. Otetaan samalla, kun muutenkin tutkitaan eikä tartte erikseen mennä mihinkään.[/QUOTE]

Täällä ei toimita noin. Täytyy mennä erikseen labraan otattamaan papa. Oiskin kiva jos samoilla sorkkimisilla menisi molemmat.

kaikki noi gynis-hommat ku pitää olla ilman housuja on niiin inhottavia,yök,mäkin oon jo yli 40v 2 lapsenäiti eli kokemusta on,mutta aina vaan inhottaa vieraille haarojaan levitellä.

[QUOTE="vieras";22126914]Mun mielestä papakokeen ottaminen menee jotenkin helpommin gynekäynnin yhteydessä. Otetaan samalla, kun muutenkin tutkitaan eikä tartte erikseen mennä mihinkään.[/QUOTE]

Peesailen.

ei ole kiusallista mutta epämiellyttävää ja joskus kivuliasta. meillä onneksi papa otetaan gynetutkimuksen yhteydessä.
lähes aina mun gyne on mies, eikä sekään haittaa.

kävin ensimmäisen ja ainoan kerran gynellä alaikäisenä. minusta oli kiusallista, kun vanha mieslääkäri huoneeseen tullessan jätti oven auki käytävälle, kun makasin jalat levällään pöydällä odottamassa. kiusallista oli myös se, ettei lääkäri kommunikoinut kanssani yhtään mitenkään. sensijaan papakoe, josta en tiennyt yhtikäs mitään, oli lähinnä ahdistavaa. minua ei varoitettu että se tapahtuu eikä että se sattuu, kun keskityin vain kestämään kiusallista ilmapiiriä ja jääkylmiä instrumenttejä.

sinne mennessä minulla ei ollut ennakkoluuloja tai ahdistuneisuutta gynelläkäyntiä kohtaan, mutta näin jälkeenpäin on riittämiin. toimenpiteen suoritti koululääkärinäni toimiva yleislääkäri, joka myöhemmin suoritti minulle myös pienimuotoisen leikkauksen ja määräsi masennuslääkkeitä kysymättä mikä minua masentaa tai kehottamatta hankkimaan psykiatrista apua. ihmeellisiä nämä jokapaikan höylät.