Papa-koe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni

Vieras
Näkyykö papa koe tuloksissa esim.kystat?.Minulla
kipuja oikealla puolella munasarjojen paikkeilla. Kivut alkoivat parisen vuotta sitten
ei jatkuvasti kipuja. Välillä vatsa turvoksissa ja kihelmöintiä.
Olen käynyt papa-kokeissa ne ovat olleet puhtaat.
siis näkyykö mahdolliset kystat papa-kokeissa?

Näkyykö papa koe tuloksissa esim.kystat?.Minulla
kipuja oikealla puolella munasarjojen paikkeilla. Kivut alkoivat parisen vuotta sitten
ei jatkuvasti kipuja. Välillä vatsa turvoksissa ja kihelmöintiä.
Olen käynyt papa-kokeissa ne ovat olleet puhtaat.
siis näkyykö mahdolliset kystat papa-kokeissa?

Mulla oli kivulias oiea puoli. Kävin yksityisellä pappakokeessa. Sanoin sille, että sattuu oikealle puolelle. Se paineli sitä ja totesi saman. Sit se ultrasi sen. Siellä oli appelsiinin kokoinen kysta. Se poistettiin leikkauksella.

Viimeksi muokattu:
Mitkä ovat papa-kokeen ottamisen kriteerit? Aktiivinen, vakiintunut sukupuolielämä vai onko niitä kriteereitä ollenkaan?
Kyseessä on ennakoiva terveydenhoito ja se, että mitä varhaisemmassa vaiheessa kohdunkaulan syöpä havaitaan sen paremmin ja yhteiskunnan kannalta edullisemmin se saadaan hoidettua. Jos 120 000 naista seulotaan ja 6 varhaisessa vaiheessa olevaa syöpätapausta tarttuu haaviin, niin seulonta "maksaa itse itsensä" hyvin pian. Mielummin siis ennakoivaa terveydenhoitoa kuin sairaanhoitoa ja tästä hyötyvät ensisijaisesti potilaat mutta myös yhteiskunta.

Viimeksi muokattu:
Mites sitten, kun mun nuorempi sisko, kuitenkin jo yli kaksikymppinen tuskaili, et otetaanko häneltäkin kuitenkin papa-näyte jossain vaiheessa, vaikka ei olisi ollut vielä "silleen"…? Estääkö immenkalvo näytteen ottamisen? Kiitos tiedosta etukäteen :)

Mites sitten, kun mun nuorempi sisko, kuitenkin jo yli kaksikymppinen tuskaili, et otetaanko häneltäkin kuitenkin papa-näyte jossain vaiheessa, vaikka ei olisi ollut vielä "silleen"…? Estääkö immenkalvo näytteen ottamisen? Kiitos tiedosta etukäteen :)

vapaaehtoista, ei ole pakko mennä, varsinkaan jos on neitsyt, niin ei ole papilloomavirusta voinut tulla, niin aika pieni riski on kohdunkaulan syöpä.

Viimeksi muokattu:
Mutta estääkö immenkalvo papa-näytteen ottamisen vai voidaanko se ottaa jotenkin "hellävaroen"?

Jos immenkalvo on erityisen tiukka, niin kyllä se saattaa estää koko sisätutkimuksen tekemisen. Immenkalvohan on emättimen suuaukolla ja Papa-koe otetaan kohdunsuulta, eli emättimen perältä, joten saattaa siis estää myös Papa-kokeen. On kuitenkin täysin yksilöllistä, kuinka tiukka immenkalvo on, ei se läheskään kaikille mitään ongelmia aiheuta. Eiväthän kaikki edes huomaa tai tunne sen puhkeamista.

Viimeksi muokattu:
Jos menet papakokeeseen kuitenkin, niin se pitkä metallinen väline kyllä puhkaisee immenkalvon ja sun pitää varautua ottamaan side mukaan, sillä immenkalvon puhjetessa tulee verta.

Yhteistyössä