pankkivirkailijat hoiii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkurukuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkurukuuu

Vieras
Jos uusi pankki "vaatii" lainanmyöntöehdoissa, että pankkiasiat on siirrettävä uuteen pankkiin..tarkoittaako se sitä, että riittää, että tulot siirretään ohjattavaksi uuteen pankkiin, mutta halutessaan voi vielä jättää tilin myös vanhaan pankkiin? esim. tässä tapauksessa, kun tili on lapsesta asti ollut vanhassa pankissa ja sen haluaa vielä jättää pahanpäivänvara- tiliksi tai muusta syystä. Onko tällainen sallittua? ja tarkistaako uusi pankki jotenkin, että onko kaikki tilit ym asiakkuusasiat vanhasta pankista lopetettu?

Voi jättää vanhaankin pankkiin tilin. Uusi pankki haluaa vain varmistaa, että pääosa tulovirrastanne ohjautuu heidän tilille, jotta lainan maksu suoraveloituksena tililtä on varmempi. Ei ne saa tietoja muiden pankkien tileistä.

En ole pankkivirkailija, mutta mututuntumalta sanoisin, ettei mikään pankki voi pakottaa siihen, ettei muissa pankeissa olisi tilejä. Eiköhän tuonne riitä se, että pankki, jossa laina on, on se pääasiallinen pankki, johon palkat ohjataan ja jossa hoidetaan juoksevat pankkiasiat.

[QUOTE="kukkurukuu";28628825]Ja saako asiakas itse ilmoittaa kelalle lapsilisän siiirrosta uuteen pankkiin, vai täytykö pankin antaa tehdä se valtakirjalla?[/QUOTE]

Etköhän voi siirtää sen myös itse. Muista myös että kun laina on nostettu niin mikään ei kaiketi estä sinua siirtämästä muita pankkipalveöujasi takaisin vanhaan pankkiin. Kannattaa tietty lukea mitä allekirjoittaa mutta itse en oo sitoutunu siihen että palkka tulisi koko laina-ajan siihen tiettyyn pankkiin.

Yhteistyössä