Pankkivirkailijan palkka ja koulutus vaatimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ala vaihtoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tarvitse osata oikeinkirjoitusta =)

Mun koulukaveri on pankintäti. On ollut pankissa vissiin koko ikänsä töissä ja nyt opiskelee työn ohessa tradenomiksi. Palkasta en tiedä.

Mä oon ollu restonomin koulutuksella pankissa duunissa. Pk -seutu ja palkka noin 2400eur/kk. Meil ei muuten saanu sanoa virkailija vaan toimihenkilö muuten tuli heti palautetta...

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mä oon ollu restonomin koulutuksella pankissa duunissa. Pk -seutu ja palkka noin 2400eur/kk. Meil ei muuten saanu sanoa virkailija vaan toimihenkilö muuten tuli heti palautetta...

Oho , taidan vaihtaa kätilön työni pankissa työskentelyyn :o

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko merkonomi työskennellä pankissa? Pääseekö käytännössä?

Tuli mieleen vastakysymys... missäs muuallakaan ne merkonomit olisi töissä :)

No ihan missä vaan paitsi pankissa. Yleensä noihin on niin paljon hakijoita, että korkeammin koulutetut (=tradenomit) on etusijalla valintaa tehdessä. Toki VOI merkonomikin pankissa olla duunissa jos hyvä tuuri käy eikä pätevämpiä hakijoita ole.

Mun tuntemista merkonomeista kolme on vaatekaupassa, yksi Anttilalla, yksi Alkossa, muutama tehdastyössä, yksi tekee kotipalveluhommia, yksi pyörittää Kenneliä...

Mun käsitykseni on että merkonomeja on nykyään aikalailla vähemmän ja nykyiset tradenomitkin enimmäkseen tekee samoja duuneja kuin entisajan merkonomit jolloin tradenomi-koulutusta ei vielä ollut. Tradenomikoulutus on ehkä vähän laajempi kuin merkonomikoulutus mutta siltikin samoja toimistoduunareita suurin osa!

Alkuperäinen kirjoittaja Inssi:
Mun käsitykseni on että merkonomeja on nykyään aikalailla vähemmän ja nykyiset tradenomitkin enimmäkseen tekee samoja duuneja kuin entisajan merkonomit jolloin tradenomi-koulutusta ei vielä ollut. Tradenomikoulutus on ehkä vähän laajempi kuin merkonomikoulutus mutta siltikin samoja toimistoduunareita suurin osa!

Näin minäkin luulen. Vanhemmat pankin tädit ovat merkonomeja, mutta nykyään palkataan vain tradenomeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko merkonomi työskennellä pankissa? Pääseekö käytännössä?

Tuli mieleen vastakysymys... missäs muuallakaan ne merkonomit olisi töissä :)

No ihan missä vaan paitsi pankissa. Yleensä noihin on niin paljon hakijoita, että korkeammin koulutetut (=tradenomit) on etusijalla valintaa tehdessä. Toki VOI merkonomikin pankissa olla duunissa jos hyvä tuuri käy eikä pätevämpiä hakijoita ole.

Mun tuntemista merkonomeista kolme on vaatekaupassa, yksi Anttilalla, yksi Alkossa, muutama tehdastyössä, yksi tekee kotipalveluhommia, yksi pyörittää Kenneliä...

Nimenomaan. MInun tuntemani tradenomit ovat tällä hetkellä työttömänä, samoin ekonomit.

Eli en suosittele alaa sinänsä näin taantuma-aikoina =D Ja pankkivirkailijan palkka on ihan keskitasoa. Kyllä siellä saa ihan tradenomin koulutus olla, tietysti riippuen paikkakunnasta. Ja hautkin ovat vähän erilaisia päästä sisään, varsinkin jos paikkakkunnalla on yliopisto ja amk tms.

Yhteistyössä