Pankkitilin avaaminen yksinhuoltajan lapsille maksaa yli 250e onko kohtuullista..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis oikeesti. Ootteko jotkut onnistuneet avaamaan lapsille pankkitilit..? Mulla danske bankissa se maksaisi yli 250e.

Tässä siis laskettuna passikuvat, passit, todistukset yksinhuotajuudesta maistraatista. Lastenvalvojan päätös huoltajuudesta ei päde. Kelakortit ei käy. Maistraatin todistus ilman passia ei käy vaikka siinä on maistraatin leima ja minun ja lasten tiedot. Itselläni on kuvallinen henkilökortti. Vaikka emme matkustele joutuisin siis hankkimaan lapsille 3kpl passit pankkitilin auki saamiseksi. Muita keinoja saada tilit auki..? Aika rahastuksen makua!!

No jo on systeemit muuttuneet. Itse avasin lapsille tilit Danskeen (vai Postipankki, Leonia...mikä lie oli silloin) eikä silloin kysytty muuta kuin omat henkkarini ja lasten Kela-kortit (ei olleet kuvalliset).

Jut hankittiin neljälle lapsoselle passit. Ja yli viisitoistakesäisille omat tilit. Muita todistuksia ei onneksi kaivattu kun kummankin allekirjoitus saatiin papereihin.

Mut juu, 240 euroa siihen silti meni plus 2 kertaa satanen s-pankin osuusmaksuina että vanhimmat saivat "oman talouden" tilit.

Jut hankittiin neljälle lapsoselle passit. Ja yli viisitoistakesäisille omat tilit. Muita todistuksia ei onneksi kaivattu kun kummankin allekirjoitus saatiin papereihin.

Mut juu, 240 euroa siihen silti meni plus 2 kertaa satanen s-pankin osuusmaksuina että vanhimmat saivat "oman talouden" tilit
.
Miksi halusitte lapsille oman talouden tilit? Asuvatko jo omillaan? Eikö olisi järkevämpää kerätä kaikki bonukset yhdelle kortille? Pääkortin haltijan kanssa saman talouden tilit ovat ilmaisia.

Ei meillä ole pankkitilien avukset mitään maksaneet. Tosin Danskessa meillä ei ole tilejä. Sen edeltäjä Postipankki osasi möhläillä sen verran, että irtisanoin aikoinaan sieltä tilin pois. Se tuli avattua, että sain palkkarahat yhden pankkilakon aikana, kun Postipankki oli ainoa, joka toimi.

Silloin kun aikaa sitten avasi tilit, niin ajokortti taisi riittää, jos sitäkään tarvitsi. Joku vuosi sitten hankittiin esikoisen tiliin omat nettipankkitunnukset ja pankkikortti, silloin meiltä vanhemmilta tarkastettiin henkilöllisyydet. Esikoinen oli tuolloin vielä alaikäinen. Meillä toisella oli vain ajokortti, kun passi oli juuri mennyt vanhaksi, eivät mitenkään nikotelleet, ottivat kopiot niistä henkkareista pankin arkistoihin.

En usko anopinkaan mitään makselleen tilien avauksesta, kun halusi välttämättä avata toiseen pankkiin sellaiset. Allekirjoitin vain pankin paperit, että annan suostumukseni tilin avaamiseen ja ruksin, ettei anopilla ole mitään oikeutta tileihin :D Mies oli hänelle mukana silloin. Ei aina jaksa äitinsä sähläilyjä, mutta antoi avata nuo tilit.

Siis oikeesti. Ootteko jotkut onnistuneet avaamaan lapsille pankkitilit..? Mulla danske bankissa se maksaisi yli 250e.

Tässä siis laskettuna passikuvat, passit, todistukset yksinhuotajuudesta maistraatista. Lastenvalvojan päätös huoltajuudesta ei päde. Kelakortit ei käy. Maistraatin todistus ilman passia ei käy vaikka siinä on maistraatin leima ja minun ja lasten tiedot. Itselläni on kuvallinen henkilökortti. Vaikka emme matkustele joutuisin siis hankkimaan lapsille 3kpl passit pankkitilin auki saamiseksi. Muita keinoja saada tilit auki..? Aika rahastuksen makua!!
Höpö höpö. Olen kaksi tiliä avannut lapsilleni eikä maksanut mitään.

Meillä on avattu kullekin lapselle tili aika pian ristiäisten jälkeen, en kyllä muista kysyivätkö kelakorttia. Ollaan kyllä pankin pitkäaikaisia asiakkaita. Oletko koettanut verkkopankin kautta? Sieltä olen avannut ainakin säästötilin itselle.

Oliko tuossa tilin avauksen lisäksi kyse verkkotunnuksen tai pankkikortin saamisesta? Jos kyse on verkkotunnuksista, on oikein, että vaaditaan virallinen henkilöllisyystodistus, koska verkkotunnuksilla voi tunnistautua kyseiseksi henkilöksi. Jos verkkotunnuksia annettaisiin vapaasti ilman varmuutta siitä kenestä on kyse, niin verkkotunnistautuminen menettäisi pian uskottavuutensa eikä olisi enää käyttökelpoinen.

Avasin Nordeassa tilin ja säästörahaston viime vuonna silloin 6kk ikäiselle. Lastenvalvojan lappu riitti todistukseksi yksinhuoltajuudesta. Lapsi sai säästöpossun ja 40€ pohjakassan tililleen pankilta. Taisin lapsen kuvatonta kelakorttia näyttää. Ei ollut edes lapsi mukana, kun jätin hoitoon et sain rauhassa asioida.

Tosin oon ollut itsekin Nordean asiakas alle kouluikäisestä. Siellä asuntolaina ja kaikki pankkiasiat. Iso paikkakunta kuitenkin, et ei kukaan mua siellä tunne.

Ei mulla maksanut kun avasin lapselle säästötilin Osuuspankkiin.
Miten parisuhde/suhteettomuus pankkitilin avaamiseen omalle lapselle liittyisi, hyvin outoa... kauniisti sanottuna. :alien:

Ei mulla maksanut kun avasin lapselle säästötilin Osuuspankkiin.
Miten parisuhde/suhteettomuus pankkitilin avaamiseen omalle lapselle liittyisi, hyvin outoa... kauniisti sanottuna. :alien:
Varmaan siten, että kun avaa tilin lapselle, pitää olla molempien huoltajien suostumus. Ja jos lapsella ei ole kuin yksi huoltaja, se pitää todistaa. Näin pankkien ainakin pitäisi ymmärtääkseni menetellä.

Tuo yksinhuoltajuuteen vetoaminen ei tässä yhteydessä ole mielekästä - viralliset asiakirjat ovat saman hintaisia siviilisäädystä riippumatta. Se, ettei jollakin ole tunnistamiseen sopivaa asiakirjaa olemassa, ei ole pankin vika. Joka tapauksessa ne lapset tarvitsevat myöhemmin vähintään kuvallisen henkilökortin. Alaikäisen henkilökortti on normaalia korttia tai passia halvempi:
https://www.poliisi.fi/henkilokortti/henkilokortin_myontaminen_alaikaiselle

Jos tarkoitus on avata lapsille tilit omia säästöjä tai lahjarahoja varten, voi ap. tehdä sen ihan ilmaiseksi nettipankissa.
https://www.danskebank.fi/fi-fi/Hen...ges/kultapossusaastotili.aspx?tab=2#tabanchor

Ei mulla kyllä maksanut mitään lasten tilien avaaminen. Eikä tarvittu henkkareita tai muutakaan. Tilit avattiin piakkoin heidän syntymänsä jälkeen. Mitään tilinhoitomaksuja tai muitakaan ei mene ja tiliotteetkin tulee ilmaiseksi kotiin.

Ei mulla kyllä maksanut mitään lasten tilien avaaminen. Eikä tarvittu henkkareita tai muutakaan. Tilit avattiin piakkoin heidän syntymänsä jälkeen. Mitään tilinhoitomaksuja tai muitakaan ei mene ja tiliotteetkin tulee ilmaiseksi kotiin.

Mikä pankki? Haluaisin avata lapselleni tilin possusäästöille, mutta en halua palvelumaksuja siihen, koska ei se kannata sitten. Nordeasta ainakin tuli juuri viesti, että kaikkiin tileihin tulossa maksut, ja joudun lopettamaan vähän käytetyn tilin siellä.

Uskoisin että ap on ymmärtänyt jotakin väärin, sillä ei lapsen tilin avaamiseen tarvita passia. Riittää että vanhemmalla on voimassa oleva henkkari. Itse työskentelen OP:ssa ja tilin voi avata kyllä lapselle ihan verkkopankissakin. Tarkistamme huoltajatiedot väestötietojärjestelmästä, asiakkaan ei tarvitse erikseen meille pyydellä maistraatista mitään todistusta yksinhuoltajuudesta.

Yhteistyössä