Pankkipalvelut ulkomailta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiedonhaluinen

Vieras
Onnistuuko pankkitilin avaus ulkomailta, vaikka asun suomessa?

Tarkoituksena olisi lopettaa kaikki suomessa olevat pankkitilini ja siirtää rahaliikenteeni ulkomaan pankkiin.

Minulla on ollut tilejä parissa euroopan maassa ja yhdessä ei-eu maassa. Henk.koht vierailu on välttämätön, sekä usein myös osoite. Kerran kun osoitteen hankkii, ei sitä kysytä onko ajan tasalla. Tätä voi pankeista kysyä., vaaditaanko osoite. Suosittelen EU--pankkia, rahansiirto helpompaa.

Kun ulkomaalainen avaa pankkipalvelut Suomeen niin siihen tarvitaan erittäin hyvä ja perusteltu syy.. eli palkkatuloja tms.. niistä pitää olla myös esim. työtodistus mukana. Jos talon ostaneena tarvitsee tilin avauksen sähkö yms. kuluihin niin silloin tarvitaan kauppakirjat nähtäväksi. Opiskelijoilta vaaditaan todistus opiskelupaikasta... jne jne...
Eli aina tilin avauksen yhteydessä vaaditaan jonkinlainen todistus siitä, että minkä vuoksi tili on ulkomaalaiselle välttämätön Suomessa. Myös täytyy tehdä selvitys mahdollisista tilille tulevista varoista ja arviot määristä.. tämä johtuu rahanpesulaista ja -direktiivistä ja ymmärtääkseni on ihan EU:n alueella voimassa. Tili pitää käydä avaamassa henkilökohtaisesti ja tilin käyttövälineeksi saa kyllä kortin, mutta sekin pitää noutaa itse (nouto täällä Suomessa on viikon parin kuluttua tilauksesta.. en tiedä onko ulkomailla yhtä nopeaa).

Myöskään nuo pankkiasiat eivät ole yhtä notkeita kuin täällä Suomessa... Suomi on ihan oikeasti edelläkävijä tälläkin saralla. Ystäväni Ranskassa maksaa mm. paljon shekeillä :D

Eli syyksi ei riitä "koska MINÄ haluan", vaan pitää olla ihan oikea syy.

Yhteistyössä