Pankkikortin allekirjoituksesta ja tunnusluvun näppäilystä neuvoja...sisältää valitusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa kirjautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksa kirjautua

Vieras
Kävin eilen eräässä kaupassa ja kun menin kassalle niin huomasin heti oman vuoroni tultua että tulipas valittua "pirtsakka ja ystävällinen kassa" no ei siinä mitään ei tervehtinyt vaikka minä tervehdin. No tuli maksun aika niin ojensin pankkikorttini koska olin niin tyhmä etten ollut huomannut että siinä on se laite johon sirukortti lykätään. No sanopin myyjälle kun oli jonoa ja seuraava mies henkilö huohotti niskassani että haluaisin allekirjoittaa enkä laittaa tunnuslukuani niin myyjä tokas kärtysenä ETTÄ ALA LAITTAA SIIHEN JOTAIN NUMEROITA. Mulla loksahti suu auki ja niin näpyttelin ja seuraavan asiakkaan hiat olivat vastakkain joten se näki kaiken, vaikka ko mies ei ollutkaan minkään rikollisen näköinen mutta mistä kenestäkään tietää....itse olen ollut kaupassa 10 vuotta töissä ja koskaan en ole saanut olla törkeä asiakkaille...sanokaa mielipiteeni voinko laittaa palautetta ja toiseksi neuvokaa voiko enää nykyisin allekirjoittaa?

Mee toiseen kauppaan! Taas meijän äiti juttu; se vaihto kauppaa ku kassat ei osannu laittaa Visalle vaan aina oletuksena pankille kysymättä ja sille tuli hirveesti kuluja sit ku tili ylitty... Kerran se kävi antamassa palautetta infossa ja sen jälkeen vaihto toisella kirjaimella alkavaan markettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Mee toiseen kauppaan! Taas meijän äiti juttu; se vaihto kauppaa ku kassat ei osannu laittaa Visalle vaan aina oletuksena pankille kysymättä ja sille tuli hirveesti kuluja sit ku tili ylitty... Kerran se kävi antamassa palautetta infossa ja sen jälkeen vaihto toisella kirjaimella alkavaan markettiin.

Kassa saa laittaa pankille kysymättä jos asiakas ei hoksaa sanoa kummalle puolelle laitetaan :) Mä kyllä jaksan kysyä joka kerta..

Nibberin sisko:
Olen samaa mieltä että kaupan vaihto olisi paras ratkasu, mutta tässä kaupassa on niin paljon hyvää esim.valikoima,sisustusjuttuja,Ruokapuoli runsas, hedelmä/vihannekset tosi hyviä eli ei tarvitse plokata ja katsoa tarkkaan siis priimaa tavaraa ja ennenkaikkea HINTA eli siellä on kyllä järkiään edullisempaa kuin muualla.Palvelu siellä on aina p:stä..olen sen ennekin huomannut mutta tämä oli yliveto. Tarvii myöntää että se sano niin törkeesti että itkua nielin.(enkä silti mikään nipottaja,pillittäjä ole)

Minun mielestäni se on semmoinen juttu että kauppa voi vaatia sirun käyttöä ja siten myös tunnusluvun tietämistä. Jos et tiedä tunnuslukuasi, niin kortti voidaan ottaa sinulta pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:

Kassa saa laittaa pankille kysymättä jos asiakas ei hoksaa sanoa kummalle puolelle laitetaan :) Mä kyllä jaksan kysyä joka kerta..

Meillä laitetaan pankille jos asiakas ei sano, koska luottokorttimakusta kauppias maksaa aina luottokorttifirmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Mulla ärsyttää kanssa se masiina. Mutta yleensä laitan lompakon siihen reunalle taitettuna niiden numeroiden päälle, jotta sitä tunnuslukua ei sieltä näy, muuten kuin kurkkaamalla minun pään viereen..

Mä en siinä vaiheessa tajunnu mitään(siis laittaa mitään suojaksi).Se sano niin törkeesti että mä jähmetyin suurinpiirtein paikalleni enkä saanut enää sanaa suustani ja nielin kyyneleitä. Aika monessa kaupungissa ja kaupassa on tullut elämän varrella käytyä,mutta tämä oli kyllä aivan yliveto törkeestä palvelusta.

Jos kaupassa on sirukortin lukija ja, jos asiakkaalla on sirukortti on sitä näppäilyä käytettävä. Luottokunta ei hyväksy sirukortin ohitusta. Taasen kaupan tehtävä on huolehtia siitä, että asiakas saa turvallisesti näppäiltyä PIN-koodinsa.

Jos kortissa on myös Visa, on kuitenkin aina oletuksena, että käytetään pankki-puolta. Myyjän ei ole pakollista kysyä kumpaa puolta käytetään ja, jos asiakas ei mitään sano, menee maksu aina pankista.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Mulle sanottiin kun en ollut varma muistanko sirukortin tunnuslukua (kortti oli uusi)
että ei haittaa, silloin jos menee väärin niin allekirjoituksella hoituu.

Hoituu, hoituu. Mutta Luottokunta on ehdottomasti tätä vastaan. Saattaa lisätä väärinkäytöksiä.

Ei nyt millään pahalla....mutta.......!
Ettekö te hyvät kanssasisaret voisi ymmärtää, että nää sirukortti jutut, tulee ihan meidän oman TURVALLISUUDEN vuoksi..Ei olle kassantätien/setien..eikä kaupanhlökunnan syytä että ne tulee.Ja että ohjeet tulee mukana, joiden mukaan toimia!!Eli jos sirupääte on, se tarkoittaa sitä, että sirua käytetään, ja se on JOKAISEN oma vastuu ja velvollisuus se tunnusluku muistaa!!Ei ole kaupantädin syy, jossei niin ole!
Ja mitä tulee pankki/luotto yhdistelmiin, minusta sekin on asiakkaan oma asia sanoa,kumpi puoli..koska hänen kortti(emme ole ajatuksenlukijoita!)Itse kyllä sitä kysyn-joka kerta!

Siihen en käy kinaamaan, etteikö kassaneiti olisi tässä tapauksessa käyttäytynyt huonosti-ja palautetta ehdottomasti menemään!!
Mukavia shoppailuhetkiä itsekullekkin =)

Hih, multa kysytään tosi monesti, että pankille vai luotolle. Kortissa ei siis ole mitään luotto-ominaisuutta. Ja joka kerta tekis mieli sanoa, että luotolle kiitos.. :laugh: Mitähän kassa sitten tuumaisi..

Yhteistyössä