pankkikortilla maksettu ostos

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuinkahan kauan voi maksimissaan kestää, ennenkuin pankkikorttiostos veloitetaan tililtä? Kun kuukausi sitten olen ostanut pajakasta ja kappahlista yhteensä 100e edestä eikä vieläkään ole tililtä mennyt eikä edes katevarauksena näy.

Yleensä ehkä siinä 2-5 päivää.
Joskus noissa koneissa on jokin häiriö eli saattaa mennä todella kauan.
Oletko tarkistanut ettei todellakaan ole mennyt kun harvinaista että kahden eri liikkeen koneet tempoilee samaan aikaan?

tt
Veloitukset menee sitten, kun yrittäjä ajaa tiedot pankille. Kyllä ne tiedot pitäisi joka päivä välittää, mutta ilmeisesti toisilla menee tähän aikaa kk-tolkulla. Itsellenikin on joskus tullut yllätyksenä kun kuukausia vanhoja summia veloitetaan tililtä. Yritäppä siinä sitten muistella, että onko tämä asiallinen veloitus vai ei.

Electron on siinä mielessä varmempi, että kokoajan on tilin saldo tiedossa luotettavasti, eikä sitä voi ylittää.

yleensä lähtee viikon sisällä maksusta, pääasiassa jopa seuraavana arkipäivänä. joku 2-3 taisi olla jonka jälkeen eivät voi enää periä sitä. muistaako joku tarkemmin? nyt odottelet et saat ilmaiset kamat :whistle: ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
pankkikorttimaksuhan veloitetaan samantien.
Eikä veloiteta ja aivan varmaan olen tarkistanut, ei 100e oo mulle kovinkaan pieni summa.Tiedän tilini saldon sentilleen nytkin. Eikä sitä näy todellakaan katevarauksissa tai tilitiedoissa. Ja ei ole myöskään mennyt luoton puolelle vaan ihan debit-maksuna näkyy kuitissa.

Joppet
kerran kans odottelin että ostoksen maksu menisi tililtä.. ei menny pariin viikkoon, vaikka ihan tavallisessa kaupassa asioin, tiedustelin asiaa kaupasta ja he selvittelivät asiaa.. minun ostamani pankkikorttiostos omalla kortillani oli mennyt jonkun toisen tililtä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olikohan se viisi vuotta. Tosin vuoden jälkeen on korrektia ilmoittaa siitä veloituksesta erikseen.
Se olikin kolme vuotta, sen jälkeen ei tarvitse enää maksaa.
ei se nyt niin pitkä aika ollu, faktaa kehiin oletuksillesi.
http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=49ae4f99-9966-47dc-a3b4-15d3b8454bdf

parempaa en nyt löydä. Tästä oli joskus paljonkin juttua, kun jonkun paikan datat ei olleet kulkeneet ja niitä veloiteltiin sitten yli vuoden päästä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joppet:
kerran kans odottelin että ostoksen maksu menisi tililtä.. ei menny pariin viikkoon, vaikka ihan tavallisessa kaupassa asioin, tiedustelin asiaa kaupasta ja he selvittelivät asiaa.. minun ostamani pankkikorttiostos omalla kortillani oli mennyt jonkun toisen tililtä..
Arvaappa, menenkö minä kysymään?

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
pankkikorttimaksuhan veloitetaan samantien.
Ei pankkikorttimaksuja veloiteta aina samana päivänä.
Ei niitä kaikkia veloiteta kyllä samoin tein. Eikös se riipu siitä, koska se asiointiliike ne maksut laittaa eteenpäin? Siis monestihan esim. ison ruokakaupan ostot lähtee myöhään illalla kun kassat tilitetään?

Mulla on pankkikortilla tehdyt tankkaukset lähteneet joskus jopa viikon myöhemmin. Mutta kuukausi - en kyllä usko että noin kauaa normaalisti kestää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joppet:
Itse menin kysymään, koska muuten olisi ollut säilytettävä kokoajan tilillä se raha, eikä ihan pieni summa ollut.. ja kun yleensä tili kumisee tyhjyyttään..
No mulla ei tosiaan ole kuin yhteensä 100e ja tuon verran kyllä pitää aina pitää tilillä jemmassa.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=49ae4f99-9966-47dc-a3b4-15d3b8454bdf

parempaa en nyt löydä. Tästä oli joskus paljonkin juttua, kun jonkun paikan datat ei olleet kulkeneet ja niitä veloiteltiin sitten yli vuoden päästä.
tuo ei koske mielestäni pankkikortilla maksettuja ostoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Veloitukset menee sitten, kun yrittäjä ajaa tiedot pankille. Kyllä ne tiedot pitäisi joka päivä välittää, mutta ilmeisesti toisilla menee tähän aikaa kk-tolkulla. Itsellenikin on joskus tullut yllätyksenä kun kuukausia vanhoja summia veloitetaan tililtä. Yritäppä siinä sitten muistella, että onko tämä asiallinen veloitus vai ei.

Electron on siinä mielessä varmempi, että kokoajan on tilin saldo tiedossa luotettavasti, eikä sitä voi ylittää.
Joo just näin. Multakin tosiaan lähti kerran 70 euron tankkaus noin viikon jälkikäteen ja sitäkin piti jo ihmetellä, että mitä ihmettä. Eli ei ole kyllä asiallista, että veloitukset kestää kauemmin kuin maksimissaan 2-3 arkipäivää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Joo just näin. Multakin tosiaan lähti kerran 70 euron tankkaus noin viikon jälkikäteen ja sitäkin piti jo ihmetellä, että mitä ihmettä. Eli ei ole kyllä asiallista, että veloitukset kestää kauemmin kuin maksimissaan 2-3 arkipäivää.
Mulla itsellä on sellainen tapa, että kaikki pankkikortilla maksetut kuitit kerään talteen. Sitten kun käyn verkkopankissa, tarkistan aina onko mennyt tililtä. Jos on, laitan kuittiin ok-merkinnän. Noin pysyy ajantasalla et mitä on vielä perimättä.

XXX
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Olikohan se viisi vuotta. Tosin vuoden jälkeen on korrektia ilmoittaa siitä veloituksesta erikseen.
Se olikin kolme vuotta, sen jälkeen ei tarvitse enää maksaa.
ei se nyt niin pitkä aika ollu, faktaa kehiin oletuksillesi.

Kyllä näitä sattuu, jossaki oli ihan just juttua kun joku pizza paikka oli laittanu vuoden ostokset menemään yhtenä nippuna, mies oli lounastanu siellä lähes joka työpäivä ja maksnu kortilla. Firmassa oli ns höylä.

On se tuo 3vuotta se raja minkä jälkeen ei tarvi maksaa, vaikka tossa kuluttajaviraston linkissä ei kyllä ollu oikein tähän sopivaa kohtaa.

Yhteistyössä