Pankin vaihtamisesta... Oletko joskus vaihtanut pankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Jos vaihdan nyt pankkia, niin pitääkö minun itse ilmoittaa työnantajille uusi tilinumeroni, vai meneekö tiedot työnantajille itsestään? (minulla on monta työpaikkaa, joten pohdin, miten iso show pankin vaihtamisesta minulle tulisi)

Entä miten nopeasti voin uudesta pankista saada pankkikortin? Enhän sitä ilman pärjää oikeastaan paria päivää enempää.

Ensimmäistä kertaa harkitsen siis pankin vaihtoa.

Itse pitää ilmoittaa työnantajalle uusi tilinnumero palkan maksua varten. Ja vanhaa pankia pidetään siten, että uuteen saat jo pankkikortin, sitten vanhasta kortti poikki ja roskiin,. sitten olet lopullisesti siirtynyt uuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Työnantaja;24637331:
Tilinumeroa ei tarvitse erikseen itse ilmoittaa. Meillä palkanlaskennassa on henkilöt, jotka seuraavat tätä palstaa.

Noniin, hienoa. Nythän voinkin huoletta vaihtaa pankkia heti huomenna.

No jos en olis pari kk sitte ilmottanu kelaa ja työnantajalle uutta numeroa niin varmaan ilman rahaa olisin nyt :D Mä pidin kaks tiliä rinnakkain niin kauan että näin että rahat tulevat uudelle tilille.

Kannattaa irtisanoa tilit yms vanhasta pankista vasta sitten kun olet saanut uuteen pankkiin kaikki tarvittavat.
Tilinumero pitää ilmottaa työnantajalle, Kelaan, Verotoimistoon yms itse, ei mene suoraan pankista.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä