Pankin takaisinmaksuturva- Irtisanovat sen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Tilanne on tämä.Haettiin asuntolainaa silloin kun ostettiin vajaa 2,5 vuotta sitten tämä asunto.Ehdotettiin takaisinmaksuturvaa, jonka otin ja sain.Kysyin silloin pankissa, että onko esteenä se saada, kun sairastan endometrioosia ja olen ollut hoidossa sen vuoksi.Vastauksena oli, että ei ole, mutta en muista heidän tarkastaneen asiaa.Laitoin pankin ohjeiden mukaan rastin kotaan, että olen terve!!!
No menin vuosi sitten kohdun ja munasarjojen poistoon endometrioosin vuoksi ja sen jälkeen olen ollut täysin oireeton.Pankissa neuvoivat hakeman sairasloma ajalta korvauksia, koska takaisinmaksuturva antoi siihen mahdollisuuden.Jos olisin tiennyt, että näin käy olisin jättänyt korvaus hakemuksen tekemättä.
Kuukasia siihen meni, kun hakivat kaikki tarvittavat tiedot ja nyt tuli vastaus, että korvaushakemus on evätty ja takaisinmaksuturvani irtisanottu, koska olen ilmoittanut olevani terve, vaikka sairastan endometrioosia.
Minä olen toiminut, kuten minut ohjeistettiin ja ilmoitin pankissa asiasta, mutta olivat sitä mieltä, että tuo ei vaikuta!!!
Tyhmä olen tietenkin ollut ja aiheesta saa haukkua, mutta nyt odotan pankista yhteydenottoa ja haluan keskustella sen henkilön kanssa joka meidän laina asioita hoiti/hoitaa...
Katsotaan mitä tuleman pitää.

No mut sähän et ole terve, olisit kirjoittanut siihen paperiin sulkuihin endometrioosi. Vai sanoiko virkailija, että kirjoita vaan "terve" vaikka mainitsit endosta?

Alkuperäinen kirjoittaja *:
:o Nostapa meteli. Vastuussa se pankkineuvoja joka takaisinmaksuturvan teille myynyt.

Juu kyllä aion asiasta mainita ja mieheni oli vieressä kun asiasta puhuttiin ja pankivirkailija oli sitä mieltä, ettei tuon pitäis olla sellainen sairaus, että se olisi este takaisinmaksuturvalle... No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :ashamed:

Siinä on ehtona ettei vuoteen ole tarvinnut lääkärin palveluja. Tuo on ihan paska systeemi, itse sairastin syövän, joka oli helppo hoitaa pois ja lääkäreiden mukaan ei edes uusiutuessaan elinikääni lyhennä. Lopun ikääni kuitenkin kerran vuodessa käyn kontrolleissa, ja tämän takia en tule takaisinmaksuturvaa saamaan enkä ole virallisesti terve, vaikka terveydessä ei mitään häikkää olekaan.

En aikanaan saanut raskausdiabeteksen takia... Olin siis silloin raskaana vai olinkohan jkuuri synnyttänyt, puolen vuoden päästä vasta menin kontrolliin, jossa todettiin terveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Siinä on ehtona ettei vuoteen ole tarvinnut lääkärin palveluja. Tuo on ihan paska systeemi, itse sairastin syövän, joka oli helppo hoitaa pois ja lääkäreiden mukaan ei edes uusiutuessaan elinikääni lyhennä. Lopun ikääni kuitenkin kerran vuodessa käyn kontrolleissa, ja tämän takia en tule takaisinmaksuturvaa saamaan enkä ole virallisesti terve, vaikka terveydessä ei mitään häikkää olekaan.

Niin näkyy olevan.Palauttavat nyt sitten jossain välissä jo maksetut maksut (takaisinmaksuturvaa)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä olet väärässä jos ei ole näyttää mustaa valkoisella että olet tämmöisen neuvon saanut.....

Mieheni oli vieressä, kun asiasta puhuttiin eli kyllä sen pitää myös jotain merkata.No, kärsinpä itse, kun en ole kirjallisena asiaa vaatinut

Tietysti ap pn väärässä. Neuvoiko pankkivirkailija jättämään endometrioosimaininnan pois hakemuksesta vai sanoiko, että tuskin se vaikuttaa? Jos se ei vaikuta, miksi se piti jättää hakemuksesta pois?

Nyt kun noita papruja luin, niin ei minun edes olisi kuulunut tuota takaisinmaksuturvaa edes saada ja kyllä silloin mielestäni paperit luin, mutta en sitten ole ehkä ymmärtänyt *typerä kun olen*lukemaani tai olen kuunnellut vain pankkivirkailijaa, joka oli sitä mieltä ettei endo asiaan vaikuta...periaatteessa jos tuota paperia lukee, niin aika harva ihminen on tuohon edes oikeutettu.
No tapahtunut mikä tapahtunut.Mielenkiinnosta vaan kuuntelen kuinka pankista aikovat asiaa kommentoida.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Tilanne on tämä.Haettiin asuntolainaa silloin kun ostettiin vajaa 2,5 vuotta sitten tämä asunto.Ehdotettiin takaisinmaksuturvaa, jonka otin ja sain.Kysyin silloin pankissa, että onko esteenä se saada, kun sairastan endometrioosia ja olen ollut hoidossa sen vuoksi.Vastauksena oli, että ei ole, mutta en muista heidän tarkastaneen asiaa.Laitoin pankin ohjeiden mukaan rastin kotaan, että olen terve!!!
No menin vuosi sitten kohdun ja munasarjojen poistoon endometrioosin vuoksi ja sen jälkeen olen ollut täysin oireeton.Pankissa neuvoivat hakeman sairasloma ajalta korvauksia, koska takaisinmaksuturva antoi siihen mahdollisuuden.Jos olisin tiennyt, että näin käy olisin jättänyt korvaus hakemuksen tekemättä.
Kuukasia siihen meni, kun hakivat kaikki tarvittavat tiedot ja nyt tuli vastaus, että korvaushakemus on evätty ja takaisinmaksuturvani irtisanottu, koska olen ilmoittanut olevani terve, vaikka sairastan endometrioosia.
Minä olen toiminut, kuten minut ohjeistettiin ja ilmoitin pankissa asiasta, mutta olivat sitä mieltä, että tuo ei vaikuta!!!
Tyhmä olen tietenkin ollut ja aiheesta saa haukkua, mutta nyt odotan pankista yhteydenottoa ja haluan keskustella sen henkilön kanssa joka meidän laina asioita hoiti/hoitaa...
Katsotaan mitä tuleman pitää.

Loppujen lopuksi parempi sinulle. Pankki kun tunnetusti ei korvaa mitään missään tilanteessa, myy kyllä kalliilla yhtä sun toista. Karua, mutta aika totta.

Tämä taitaa olla ikävänkin tyypillinen tapaus. Ihmiset eivät lue ja/tai täysin ymmärrä pienellä präntättyjä takaisinmaksuturvan ehtoja, ja sitten voi käydä näin. Niissä on yleensä hyvinkin kovia ehtoja, ja loppujen lopuksi asiakas on ällistyksissään, kun turva ei toimikaan hänen kohdallaan.

Pankin asiakkaan pitäisi aina muistaa yksi asia: takaisinmaksuturva on pankin bisnes, ei hyväntekeväisyyttä. Niille on aina kovat ehdot, ja mitä löperömmät ehdot haluat, sitä enemmän maksat.

Luultavasti olisi huomattavasti järkevämpää sijoittaa tähän turvaan käytetyt eurot vaikka osakkeisiin ja käyttää sitten niitä rahoja, jos tarvitsee sairauden hoitamiseen tms. juttuun.

Me tutkimme takaisinmaksuturvien hintoja ja ehtoja ja tulimme siihen tulokseen, että ei kiitos. Tämä on niin selvästi pankkien rahastusta ja tavisihmisten puolittaista huijaamista, että oikein ärsyttää.

Meillä on asuntolainassa lainaturva ja saatiinkin siitä rahaa silloin, kun mies sairasti syöpää. Ei ollut mitään ongelmaa asian suhteen. Ainut hölmöläispykälä mikä silloin huomattiin niin oli se, että se korvaa vain vuoden ajan aina yhtä sairautta kohden. No mies oli sairaslomalla vain 6kk eli se pykälä ei koskettanut meitä, mutta... höppänä silti. No mutta saatiinpa ainakin silloin ensiarvoisen tärkeitä euroja sieltäkin.

No se virkailija sai provikkansa kun myi sulle vakuutuksen. Kysy vakuutusyhtiöstä henkivakuutusta ja sairauskuluvakuutusta, todennäköisesti saat paremman turvan samalla rahalla tai halvemmalla. Tosin sairauskuluvakuutuksesta todennäköisesti rajataan noi endometrioosi (vai mikä se oli) jutut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Luultavasti olisi huomattavasti järkevämpää sijoittaa tähän turvaan käytetyt eurot vaikka osakkeisiin ja käyttää sitten niitä rahoja, jos tarvitsee sairauden hoitamiseen tms. juttuun.

Jos vaikka viis vuotta sitten ois tehny tän ratkasun ja nyt tarvis rahoja niin todennäköisesti kävis ohrasesti, ei sais välttämättä omiaankaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
No se virkailija sai provikkansa kun myi sulle vakuutuksen. Kysy vakuutusyhtiöstä henkivakuutusta ja sairauskuluvakuutusta, todennäköisesti saat paremman turvan samalla rahalla tai halvemmalla. Tosin sairauskuluvakuutuksesta todennäköisesti rajataan noi endometrioosi (vai mikä se oli) jutut pois.

Niin varmaan sai, mutta harmittaa oma typeryys.Pitäis vaan aina keskittyä ja lukea huolella, eikä luottaa siihen, mitä "asiantuntija" pankissa sanoo :|
No jään odottamaan mitä pankista sanovat...

Yhteistyössä