"paniikkikohtaus lääke"-vertailu

  • Viestiketjun aloittaja quest
  • Ensimmäinen viesti
quest
Tälläistä kyselisin nyt kiinnostuneena,tästä nähtävästi yleisestäkin "sairaudesta",kuin paniikkikohtaukset ja lääkkeet niihin.
Mielenkiinnosta(varmaan muitakin kanssa sisaria kiinnostaa)eri merkkisten lääkkeiden miinus ja plussapuolet.--mikäli niitä nyt voi erotella
=)
Eli mitä lääkkeitä käytät "sairauteen" ja onko mitä sivuvaikutuksia jne...

Itselleni lääkäri määräsi n.vuosi sitten oxamin nimistä lääkettä,-mitä en vielä tänäkään päivänä ole uskaltautunut aloittamaan.
Pelkona lähinnä on jos tulee jotain sivuvaikutuksia,kuten painonnousu jne :(
Tosin varmaan se olisi pieni paha,jos niillä lääkkeillä saisi elämän taas "normaaliksi".
Olen tällä hetkellä kotiäitinä ja paniikkihäiriöstä kärsinyt jo noin 2 ja puoli vuotta ja edelleen tämä "sairaus" on oikeastaan siltä osin täysin tuntematon minulle,että mistä se johtuu,voiko siitä koskaan parantua täysin jne..
Tiedän vain että se vaikeuttaa/rajoittaa elämää niin p#!!%"!#sti
:ashamed:
Ei kaupassa käyntiä ilman jännittämistä,-pelkoa että pyörtyy.
Lähtö minne vain,saa mahan kuralle.
Jatkuva tietty henkinen pahoinvointi,Ei NORMAALIA OLOA,kuten ennen sairastumista.... ja listaa voisi jatkaa ja jatkaa :(

Saatikka ajatuskin jo töihin lähdöstä!
Miten voisi työskennellä ihmisten kanssa,kun pelkää vain pyörtyvänsä--ja näin varmasti tapahtuu,kun ajatteleekin niin...

Pääseekö lääkkeistä koskaan eroon,mikäli ne uskaltautuu joskus aloittamaan?
Voiko paniikkihäiriöstä parantua koskaan täydellisesti-vai onko loppuelämäni "tuhoon tuomittu"

Kokemuksia/vertaistukea tms...kovasti kaipailisin =)
 
quest
ai niin ja lisäyksenä,että plussasin juuri,jotenka senkään takia en siis nyt uskalla lääkettä aloittaa.
Pelko tosin on että kohtaukset taasen nyt raskauden aikana tulevat voimistumaan,-koska sairastuin odottaessani kuopusta ja silloin kohtaukset olivat voimakkaampia kuin nyt ei-raskaana.
 
Eikö lääkäri määrännyt mitään pitkäaikaista serotoniiniaineenvaihduntaan vaikuttavaa lääkitystä? Itse olen parantunut (tai ainakin tilanne on parempi) syötyäni zoloft masennuslääkettä. Olen uskaltanut kohdata ne paikat ja pelot, joissa panikkikohtaus on tullut.

Siis tuo saamasi lääkehän on rauhoittava ja sitä käyttäisin vain äärimmäisessä tilanteessa tukena kohdata pelko. <br><br>
 
quest
siinä myös yksi syy miksen ole "uskaltanut" aloittaa noita lääkkeitä,kun itse lääkärissä käynnistä(kun vihdoin sinne uskaltauduin)jäi "vajaa",tietämätön olo..En kerinnyt kuin kertoa lääkärille että minulle tulee tälläisiä kohtauksia,niin hän kirjoitti suoraan tuon reseptin ja se siitä.
Ei muuta,ei neuvoja,kertonut mistään mitään jne... resepti kouraan ja NEEEEXT! :/
 
minulla on kans 3vuotta sitte alkanut paniikkikohtaukset...
sain masennuslääkkeen ja siihen rinnalle oxamin jos tulee kauhee kohtaus josta tuntuu ettei selviä...
voin sinua lohduttaa että kohtaukset harvenee ajan myötä tai joskus häviää kokonaan.mulle oli 1,5v karseeta mutta sitten on menny vuosi ettei ollut yhtään kohtausta =) kuopuksen ootus aikana sain pari rajumpaa kohtausta mutta silloin lampsin lääkärin juttusille ja sain uudestaan oxamin reseptin...mut niitä en oo nyt tarvinnu ollenkaan mutta sekin jo auttaa kun tietää että on lääkettä jos tulee pakokauhun hetki....kannattaa pikku hiljaa totuttaa ittesä tilanteisiin joissa kohtauksia tulee.mule oli juhlat kauhun paikkoja :ashamed: mut niissä oli hyvä kun nlähti vaan muina miehinä esim vessassa käymään =)
 
Hei.
Voisiko joku auttaa. Olen kolmen pienen lapsen äiti. Tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli joku kauhea kohtaus. Olin iloisella mielin leiponut nelivuotiaan kanssa ja sitten rupesimme lukemaan satua Yhtä äkkiä alkoi tulla kamala olo. Ihan kuin oisin sekoamassa. Hoin vain,että mikä minulla on. Sitten alkoi pelottaa lapsen kanssa olo. Tuli tunne,että voisin tehdä jotain kauheaa, pelotti olla lapsen kanssa. Olin aivan hädissäni. Kohtaus meni pian ohi, mutta pari tuntia myöhemmin iski täydellä teholla. Onneksi kaapissa oli joitain vanhoja lääkkeitä, joita olin kymmenen vuotta sitten saanut lentopelkoon. Kohtaus on nyt ohi, mutta kamala pelko jäi. Onko joku kokenut samaa...
Olen tosi kiitollinen vastauksista
 
Riituska: Se oli varmasti paniikkikohtaus :hug:

Minä kävin eilen lääkärissä,kun paniikkihäiriö ollu 11v,mutta nyt tämän talven aikana pahentunu ja tullu masennustakin kuvioon.
Määrätiin Citaparm-ratiopharm-nimistä lääkettä.On joku paniikkilääke.
Vielä en oo ottanu yhtään,mutta huomenna,siis aamulla on vain pakko uskaltautua ottamaan.
Haluan parantua tästä ja elää normaalia elämää,ilman ihmeellisiä pelkoja ja paniikkeja.
Toivottavasti ne auttaa..
 
Heinäsirkka
Mulle määrättiin paniikkikohtauksiin ja keskivaikeaan masennukseen sepram 20mg, ei tehonnut mielialaan mutta poisti pakkoajatukset ja paniikkikohtaukset..sitten vaihdettiin cymbaltaan 60mg..ei auttanu nekään..nyt menossa kolmas lääkekokeilu efexor 75mg..

paraneeko tästä masennuksesta koskaan..olo on välillä levoton ja itkuinen..pelkään etten koskaan parane/löydä minulle sopivaa lääkettä?!!

:/
 
Niin minäkin luulin, etten parane koskaan. Nyt käytössä zoloft lukuisten lääkekokeilujen jälkeen ja hyvä on. Tosin itse kohtasin pelkotilanteita ensin rauhoittavien voimalla ja sitten pikkuhiljaa myös ilman. Nyt on tilanne jo lähes normaali. Aikaa tähän on mennyt jo yli 4 vuotta, mutta pikkuhiljaa parempaan päin.
 
Kiitos vastauksesta. änään on pelottanut taas koko päivän, että milloinka iskee... Se ei ole hyvä asia, melkein sillä saa kohtauksen aikaan... Onneksi voi edes täällä purkaa tuntojaan. Lääkkeisiin minulla on myös aika varauksellinen suhtautuminen, pelkään, että niihin jää koukkuun. Mutta tietysti, jos ei muu auta niin parempi lääkkeet kuin jatkuva paha olo. Kiinnostaisi vaan tietää, mistä pirusta se olo tupsahti. Mulla on ollut kovasti stressiä viime aikoina. Mutta, juuri alkoi kaikki tuntua hyvältä. Olin iloinen ja pirteä ja suunnittelin tulevia opintoja... Onneksi pystyin illalla juttelemaan miehen kanssa...taisin kyllä itkeä enemmän kuin jutella...Ja niin tänään olen ollut kyllä lamassa... Kamalasti voimia kaikille tämän kamalan vaivan kanssa kamppaileville... Emme ole kaheleita vaan ehkä hieman herkkiä...herkkyydellä on mös ihanat puolensa...
 
Suosittelisin kaikkia paniikkikohtauksista kokeilemaan E-EPAa,tämä auttaa monilla koska vaikuttaa serotoniinin ja jonkun toisenkin hormoonin tuotantoon.Minä olen nyt syönyt 500mg E-EPAa noin kk ja kohtaukset on jo helpottanut..olen kärsinyt paniikkikohtauksista maaliskuusta asti ja lääkärissä en ole käynyt kun olen nähnyt kuin vaikeaa lääkkeiden käyttökin voi olla,siskollani on paniikkihäiriö ja sopivaa lääkettä ei tahdo löytyä.

Suosittelen siis TODELLA kokeilemaan tätä,Googlella löytyy hakusanalla E-EPA monta juttua asiasta.On turvallinen ja jopa suositeltava syötäväksi myös raskausaikana,estää veritulppia jne.Ja raskausaikana äidille tulee helposti puute tästä.(olen itse raskaana rv 34)

Suosittelen myös kokeilemaan homeopaattisia aineita..itsellä on tulossa Aconitum D12 joka kanssa monilla auttaa paniikkiin..elikkäs jos vain mahdollista kokeilkaa ensin muita kuin oikeita lääkkeitä!!!
 
Riituskakin! Etsi tietoa paljon ja lue paniikkihäiriöstä. Kun tiedät mistä johtuu ja mitä tapahtuu kehossa, olo hieman helpottuukin. Pitkäaikaisiin masennuslääkkeisiin ei tule riippuvuutta, mutta rauhoittaviin tule hyvinkin nopeasti. Itse jouduin pikkuhiljaa lopettelemaan rauhoittavien käytön kun tuntui ettei voi ilman rauhoittavia olla. Tosin ilman rauhoittavia en olisi päässyt pahimmista peloista ylitse ja kasvatettua itsevarmuutta olla myös kodin seinien ulkopuolella. Nytkin jo tietoisuus rauhoittavien olemassa olosta helpottaa oloa kummasti. Joskus otan myös pienen määrän rauhoittavaa eikä siitä jää koukkuun. Mm. probral on sellainen lääke, joka pikkaisen auttaa mm. sydämmen sykkeeseen jne. eikä aiheuta riippuvuutta.

 
quest
KIITOS JOMA!!!

Lukekaa kaikki ihmeessä nämä linkit;


http://www.drtolonen.com/document.asp?id=26

http://www.drtolonen.com/document.asp?id=98

http://www.drtolonen.com/document.asp?id=55


Minä aineskin aijon kokeilla E-EPAa,-ei siinä mitään menetäkkään....

Kiitos JOMA,että kerroit E-EPASTA :hug:
 
jaa
itselläni zoloft lääke. ei vielä tiedä auttaako muuhun kun mielialaan. saako noita uontaistuotekaupasta? iinnostus kyllä heräsi, olen valmis tekemään kaiken että oloni helpottuisi. kärsin jo kotona jatkuvaa sydämen tykytystä ja olo on tod.epämukava.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:14 quest kirjoitti:
Mistäkähän JOMA,tuota Aconitum D12 saa ostettua?

Aconitum D12 saa ainakin homeopaateilta,isommista luontaistuotekaupoista ja tietääkseni joistain apteekeistakin.Kannattaa kysellä ja tutkia nettiäkin!ja on myös olemassa nettikauppa jonka kautta sitä saa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:11 quest kirjoitti:
KIITOS JOMA!!!

Minä aineskin aijon kokeilla E-EPAa,-ei siinä mitään menetäkkään....

Kiitos JOMA,että kerroit E-EPASTA :hug:
Eipäs mitään!Mielelläni autan jos vaan voin!!Tiedän ite mitä on kärsiä ja kivahan se on jos ei tarvisi lääkkeisiin turvautua!Jos haluat samassa jamassa olevan kans vaihdella kuulumisia niin kerro vain!=) Olen 23v ja kohta 3 lapsen äiti.
 
quest
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 14:06 Joma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 22:11 quest kirjoitti:
KIITOS JOMA!!!

Minä aineskin aijon kokeilla E-EPAa,-ei siinä mitään menetäkkään....

Kiitos JOMA,että kerroit E-EPASTA :hug:
Eipäs mitään!Mielelläni autan jos vaan voin!!Tiedän ite mitä on kärsiä ja kivahan se on jos ei tarvisi lääkkeisiin turvautua!Jos haluat samassa jamassa olevan kans vaihdella kuulumisia niin kerro vain!=) Olen 23v ja kohta 3 lapsen äiti.
Juu,mukava olisi vaihtaa juttuja puolin ja toisin.
Ite kans olen 23v,kahden lapsen(kolmas ihan aluillaan)äiti
Jos vaikka pistät viestiä tulemaan; eipaniikkia@luukku.com =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 14:14 jaa kirjoitti:
voiko käytää imettäessä e-epaa ja karnosiinia,kyllä kai? käyttääkö joku tuota yhdistelmää, onko tehonnut???
E-Epaa ainakin voi käyttää imetysaikana..karnosiinista en tiedä..sitäkin tosin voi käyttää raskausaikana joten en usko että haittaa ois imettäessäkään,sitähän kannattaa kysyä liikkeestä josta aikoo tuotteen ostaa.

Joillakin olen kuullut tämän yhdistelmän auttavan vielä paremmin mutta itselläni onneksi tuo pelkkä E-Epa on vaikuttanut.
 
Itse olen kans lukenut paljon tuosta luontaistuotteesta...
Joma! kuinka nopeaa sulla alkoi vaikuttaa tuo?
itse olen ostamassa sitä..itselläni lievää masista kai ja paniikkioire tuntemuksia...joskus ollut pahemminki..siksi nyt siis pelkään että tulee kaikki takas ja en haluais...lääkkeitä en jaksais taas alkaa nieleen..kun imetänki..
 
Mulle määrättiin Cipramilia 10 mg kun oli noita paniikkikohtauksia ja masennusta, se helpotti. Cipramilia voi käyttää myös raskauden ja imetyksen aikana. Syön silti myös magnesiumia, b-vitamiinia ja kalaölykapseleita, mutta juon myös kahvia, joka liuottaa vitamiineja pois elimistöstä. Käytän mielummin lääkettä kuin koen sellaisia inhottavia olotiloja kuin ennen lääkitystä, mm. ulkopuolisuuden tunne omasta itsestään ja vierauden tunne esim. kaupassa ! Nyt voin ajaa autolla ja tehdä mitä vain, alkoholiakin voi käyttää hillitysti.
 

Yhteistyössä