paniikkihäiriöstä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taija

Vieras
mieheni sai paniikkihäiriön työstressin ja kiireiden takia.mut mä en oo sitä asiaa voinu oikein ymmärtää vaikka soitin ite ambulanssin ku ukolla oli hengitysvaikeuksia.te jotka tiiätte asiasta paremmin ni valaiskaa mua asian suhteen!!kun ukko puhuu jollekkin et sai paniikkihäiriön ni mua hävettää koko asia!!!!mä tiedän että vikaa on mussa ku en ymmärrä,mutta miten mun oma ihana mies voi saada sellasen!

Paniikkikohtaukset uusii helposti,siks niistä on hyvä mainita.
Ei niissä mitään häpeämistä ole ja paniikkihäiriöön on olemassa hyvä lääkitys.
Mä naapurinrouvalle joskus soitin ambulanssin kun hän sai paniikkikohtauksen ja hän asiaa itse kovin jälkeenpäin häpeili.Sairaus se on siinä missä muutkin sairaudet.
Itse sairastuin paniikkihäiriöön viisi vuotta sitten ja olen oppinut hallitsemaan kohtauksia hyvin.Lääkitystä ei ole.

tapahtumasta on jo aikaa ja nyt kaikki hyvin.tukena olin kyllä sillon ku pelkäsin ittekin et mitä tää nyt on.mutta jälkeenpäin kun se jollekki siitä puhuu ni kait se mua jollaillailla hävettää!!!tiiättekö te ihmisiä joilla on ollu paniikkihäiriö?musta se on niin harvinaista ja ihmeellistä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tapahtumasta on jo aikaa ja nyt kaikki hyvin.tukena olin kyllä sillon ku pelkäsin ittekin et mitä tää nyt on.mutta jälkeenpäin kun se jollekki siitä puhuu ni kait se mua jollaillailla hävettää!!!tiiättekö te ihmisiä joilla on ollu paniikkihäiriö?musta se on niin harvinaista ja ihmeellistä..

Paniikkihäiriö on tosi yleinen sairaus.

Sun pitää tukea sun miestä ja puhua. Mun mies on mua tukenu ja kuunnellu ku mulla on ollu vaikeeta ja rohkaissu mua menemään psykologille puhumaan tuosta paniikkihäiriöstä. Oon kyllä tosi kiitollinen miehelle. Se ei oo mikään häpeä.

Käy lukemassa tuolta "äitien terveysosiosta" näistä, siellä on PALJON juttua tästä asiasta, jos et löydä niin laita mulle y-viestiä niin etsin vaikka sen sulle. Täältä et ymmärrystä tai tukea saa, siksi suosittelen tuota terveysosiota sulle =)

Omalla miehellä kanssa paniikkihäiriö todettu kesällä ja mulle on tosi tuttuja kaikki noi sun tunteet ja itse käyttäydyin ja ajattelin kanssa noin. Meillä laukes paniikkihäiriö kanssa irtisanomisen ja stressin vuoksi vaikka todelliset syyt paniikkihäiriöön löytyy miehen lapsuudesta. Nuo asiat ei ole niin yksinkertaisia sellaisten näkökulmasta, jotka ei tätä tilannetta ole kokeneet eikä sitä kautta ymmärrä miksi se voi hävettää ja aiheuttaa kaikenlaisia tunteita. Mulla tulee aika äkkiä nuo häpeän ja epätoivon tunteet pintaan etenkin silloin jos ollaan jossain julkisella paikalla ja mies saa kohtauksen. Jos haluat enemmän jutella tästä niin mun sähköpostiin lampaat@luukku.com saa lähettää postia.

anteeks,en halua loukata ketään!!!!olen ite vaan niin tyhmä ku en oo perillä mikä se paniikkihäiriö tarkalleen on.Ja tiesin ennen miestäni vain yhden sairaan(tarkoitan todellakin sairaan) ihmisen joka sai em.kohtauksia enkä tiennyt että se voi tulla kelle tahansa!!!!

Mun miehellä oli paniikkihäiriö ja siihen lääkitys. En koskaan aatellu, et se ois hävettävää. Hänellä oli myös adhd (siihenki lääkitys) eikä sekään mua hävettäny.

Hän puhui paljon ihmisille asiasta, ettei tule mitään väärinkäsityksiä ym.

googlettamalla saat tietoa ainakin tuosta. Itelle oli tosi kiusallinen vaiva ja viimeiset puoli vuotta oli tosi kauheeta, mut kun uskaltauduin soittaa ja pääsin puhuu asiasta niin se jo helpotti

Yhteistyössä