Paniikkihäiriö

  • Viestiketjun aloittaja Häiriötekijä
  • Ensimmäinen viesti
Häiriötekijä
Täällä jo useastikin puhuttu,mutta silti kysyn vielä...
*Mitä tapahtuu,kun menee tk-lääkärin luo ja sanoo että mua vaivaa paniikkihäiriö? Mitä tutkimuksia tekee,laittaako lähetteitä eteenpäin?Antaako lääkkeet heti/miten nopeasti vaikuttaa?

Mulla ois tod.näk.pikaisesti tarvetta mennä/käydä lekurilla kys.asian takia.
Huimaa ja jännitän joka paikassa niin(autossakin'pelkääjän'paikalla)ym..
 
Minä luulin että mua alko ottaa sydämestä kun heräsin kauheisiin tuntemuksiin, puutu vasen puoli ja näkö hävis silmistä. Ambulanssin soitin ja he sitte sanoivat että mene lääkäriin että vahvasti epäilee paniikkihäiriöö. Lääkärissä kyseli kaikki oireet ja kaiken mahdollisen.
Totes että sehän se on ja kirjotti reseptin.
 
Mä sain lähetteen neurologille, koska mulla oli myös nukahtelua joten selvitettiin mm. narkolepsia yms. Mielestäni oli hyvä että tehtiin kattavat kokeet jotta voi olla itsekin varma ettei tässä ole muusta kuin paniikista kyse :)
 
Ap
Joutuuko aina käymään mielenterveystoimistossa tai psykiatrin/psykologin juttusille,jotta saa lääkityksen paniikkihäiriöön?Eikö tk-lääkäri voi pelkästään sitä määrätä?
 
AP
Onko miten nopeasti vaikuttanut noi Citalopramit ja tuleeko alussa pahemmiksi oireet? Mulla ollu jo useemman vuoden varmasti ph,mut en oo lääkärille vieläkään uskaltautunut:(
 

Yhteistyössä