Paniikkihäiriö ja raskaus

Hei, onkohan kellään täällä tietoa, onko paniikkihäiriöön mahdollista käyttää minkäänlaista lääkitystä raskauden aikana? Minulla on elämässä erittäin stressaava asia, jonka ajatteleminen välittömästi laukaisee pahan paniikkihäiriön. Iskevät hirveät fyysiset oireet päälle näin käydessä, ja mietin, onkohan raskauden aikana mahd. käyttää mitään rauhoittavaa kohtauslääkitystä? Itsellä aiemmin ollut pahoja kohtauksia varten Alprox.

Mielelläni välttäisin lääkkeitä kokonaan, mutta koska itselläni on fyysiset oireet jotka pahasta kohtauksesta laukeavat niin vaikeita, että olisi kiva, jos edes kaikkein pahimpia kohtauksia varten olisi jotain varalla. Aika psykiatrilleni elokuun alussa, joten olisi kiva ennen tätä kartoittaa vaihtoehtoja...
 
Suosittelen käyntiä terapeutilla, itse kävin raskausaikana kerran viikossa. Saisit puhuttua jos se auttaisi. Minulla oli ennen ja nyt jälkeen raskauden käytössä Sepram ja toimii Alproxia huomattavasti paremmin ja on turvallinen lääke. Terasta sanoivat, että on mahdollista käyttää myös raskausaikana.
 
Itsellä Efexor Depot 75mg, jonka lopettaminen tule olemaan varmasti hankalaa.
Kauhulla odotan sitä hetkeä kun se pitää lopettaa, joskin uskon kyllä että myös omat rauhoittavat hormonit hoitaa oman osansa :)

Monilla tutuilla paniikkioireet pysyneet hyvin poissa raskausajan.
 

Yhteistyössä