Paniikkihäiriö ja lentokone

en tiiä..
mulla itellä on paniikkihäiriö..tosin ilman lääkistystä jo liikun täällä ihmisten ilmoilla ja töissäki pystyn olemaan asiakaspalvelu tehtävissä..
lennoista ei ole kokemusta joten otan sen myös innolla vastaan...
lentää ku on tarkoitus tulevaisuudessa...
 
Itse matkustin viime lokakuussa ja aloin koneessa voimaa pahoin... olo oli kamala... jouduin koko lennon ravaamaan paikaltani vessassa kun tuntui että oksennan, en kuitenkaan oksentanu koko aikana. Tuska hiki ja huono-olo oli ihan kaamee. Alkoi heti kun menin koneeseen ja loppui kun tulin ulos.

Nyt uusi lento ensi kuussa ja olen jo ottanut yhteyttä lääkäriin joka soittaa mulle huomenna.
Ihmettelen vaan kun soittoajalla luvataan jo lääkkeet. Enkä ole ennen edes käyttänyt mitään.

Mietin vaan millaisia vaikutuksia näillä lääkkeillä on jne.
 
muuttanut
Eräällä lähisukulaisellani on paniikkihäiriö. Lentää ainakin kerran vuodessa Atlantin yli, on hänellä ilmeisesti lääkkeitä asiaan ja kuuleman mukaan lääkitsee vielä nestemäisesti lisää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen paniikkihäiriöläinen:
Ajan kanssa oppii. Voi ottaa rauhoittavaa lääkettä ennen lentoa ja suosittelen ikkuna paikkaa, niin näät horisontin. Onnea vain lennolle.
Mua ei siis pelota lento. Eikä ennen ole moista tullut, olen kuitenkin iätajat lentäny.
Ikkuna paikka ei auttanut asiaa kyllä yhtään.
 
Mulla on paniikkihäiriö ja lääkitys...mut kerran meinas jäädä lento tekemättä.... nappasin yhden ylimääräisen lääkkeen ja pääsin kuin pääsinkin koneeseen...mut vaikeeta meinas olla...ja en mäkään lentämistä pelkää...vaan sitä että sieltä ei pääse pois silloin kun haluaa...jonkilaista ahtaanpaikankammoa kai on...Ja oon lennellyt paljon jenkkeihin ja takas...eli pitikä matkoja :wave: ...Eli sellasta mulla... :wave: :heart: Eli neuvoni on...ota se lääke ja sit koneeseen..ja sama takasintullessa :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Mulla on paniikkihäiriö ja lääkitys...mut kerran meinas jäädä lento tekemättä.... nappasin yhden ylimääräisen lääkkeen ja pääsin kuin pääsinkin koneeseen...mut vaikeeta meinas olla...ja en mäkään lentämistä pelkää...vaan sitä että sieltä ei pääse pois silloin kun haluaa...jonkilaista ahtaanpaikankammoa kai on...Ja oon lennellyt paljon jenkkeihin ja takas...eli pitikä matkoja :wave: ...Eli sellasta mulla... :wave: :heart: Eli neuvoni on...ota se lääke ja sit koneeseen..ja sama takasintullessa :hug: :hug:

Mä en pelkää sieltä pois pääsyäkään... En mielestäni pelkää siellä mitään, mutta silti se tuli. En tajuu :(

Mitä lääkettä sulla on? Onko siinä ollut jotain sivuoireita?
 
Mulla on ollut lääkitys ..hmm..jotain 20-vuotta... :D ..ja en tähän nyt viitti nimiä laittaa...kyllä se sun lääkäris tietää mitä kirjoittaa...kun kerrot tilanteen...monet joutuu ottaan lääkkeen ennen lentoa...et oo ainoo :hug: :heart:
 
"Nixu"
Ite kärsinyt paniikkihäiriöstä about neljä vuotta. Viime vuonna olin matkoilla ja lentokoneessa iski kauhea kohtaus. En ottanut lääkkeitä takastulomatkalla, koska oli niin hyvä ja mukava olo. Se kostautui pahemman kerran. Menomatkalla otin lääkettä 2x5mg Diapamin ja 2x40mg Ranoprinin. Päälle vielä viskiä ja kaljaa koko lentomatkan.
Nyt olis tarkoitus lähteä keväällä reissuun ja taidankin kysellä jotain vahvemppia lääkkeitä reissua varten.
 

Yhteistyössä