Paniikki/Ahdistus.

vauvahaaveita

Tunnettu jäsen
01.04.2008
9 158
50
48
41
kempele

....Laitan vielä tänne uudestaan, jos joku haluaa kommentoida...

Onko muita äitejä.
...joilla puhjennut paniikkihäiriö/kohtaukia/ahdistusta lapsen syntymän jälkeen?

Itse synnytin esikoisen tammikuussa ja 1.5kk sitten tuli ensimmäinen paniikkikohtaus. Sen jälkeen joka päivä suurta ahdistusta....aloitin lääkkeet(cipralex)(tarvittaessa otettava rauhoittava myös) ja nyt on päivät ollu vähän parempia.(välillä huonoja)
Lääkärissä oon rampannu joka oireen takia, luullen että mulla on joku sairaus tms.

Ennen ei ikinä oo ollu moista...varmasti aiheutunut synnytyksestä,elämänmuutoksesta yms...

kertokaa omia kokemuksia, esim. millaisia fyysisiä oireita teillä on, ja tunteita?

Psykologillakin olen käynyt (neuvolan puolella)...Ootteko kokenut tämän auttavan paniikkioireita/ahdistusta?

Mulla tuli paniikkihäiriö ekan raskauden aikana. Kaupan jonossa iski ihan yht´äkkiä. Oli hirveetä. Jonkun aikaa välttelin uusia tilanteita ja yksin kaupassa käyntiä. Apua en hakenut. En tiedä sitten oliko "lievää" koska olen pikku hiljaa pääsyt tuosta eroon, pakottamalla itseni esim yksin kauppaan. AIna kassalla maksaessani kädet tärisi, hikoilutti, en meinannut rahojani löytää ekä tuntui kuin kaikki olisivat katsoneet juuri minua. Hirveää oli! Nyt paniikkina "enään" jäljellä fobia joka koskee uusia paikkoja, esim. tankkaan autoni vain sellaisissa paikoissa joissa olen aikaisemmin asioinut. =/

Yhteistyössä