Mulla on hirveä stressi siitä saanko töitä. Oon vanhempainrahalla ja heinäkuussa loppuu. Oon opiskellu kaks tutkintoa ja toinen korkeakoulututkinto. Lisäks oon ilmoittautunu opiskeleen avoimeen alani cumu-opintoja enkä oo äippälomalla saanu puristettua yhtään kasaan.
Soitin sitte liittoon ja kysyin, että miten on voiko avoimessa opiskella ansiosidonnaisella, kun ois työmarkkinoiden käytettävissä? No, eivät osanneet vastata. Sanoivat, että paikallinen työvoimatoimikunta ratkaisee asian. Soitin työkkäriin.
Sieltä tuli selväksi se, että jos on ilmoittautunu avoimeen, niin pitäis toimittaa hops tai sitten lopettaa opinnot eikä sittenkään oo kuulema varmaa, että voisko saada ansiosidonnaista, koska katsotaan että sitten on ns. aikaa opiskella.JEE JEE! Eli pienellä kotihoidontuella katotaan, että pitäis kituuttaa vaikka on liittoon maksuja maksanu. Hirveän reilua peliä!
Aion tässä soittaa muutaman päivän kuluttua opinahjoon ja pyytää todistuksen, että nyt en opiskele, jotta saisin syksyllä sitä ansiosidonnaista mikäli en oo töitä saanu ( on näet asuntovelkaa pään päällä).ON TÄÄ YHTEISKUNTA OIKEUDEN MUKAINEN. Huom! En tosiaankaan olis päätoiminen opiskelija jos nyt yrittäisin vähän riipiä kasaan alan jatko-opintoja pienen lapsen äitinä. Että ottaa päähän! Lisäks mun omatunto soimaa kokoajan, että ei sais näin toimia miten suunnittelen. Pakko sitä on kuitenkin ihmisen elää. Lisäks mulla on alan työkokemusta useita vuosia, että töitäkin olis mikäli ei ois pientä lasta. Ajatelkaa!
OTTAKAA KANTAA PUOLESTA TAI VASTAAN!!!KOKEMUKSIA???