Panacodista vaihteeksi eri vinkkelistä..

• Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti
Auttakaa
Aina täällä silloin tällöin kirjoitellaan Panacodista toisaalta hyvänä kipulääkkeenä, toisaalta joidenkin väärinkäyttämänä ja toisille liian tuhtina lääkkeenä. Itse käytän ko lääkettä lääkärin määrämänä pitkäaikaisen onnettomuuden seurauksena tulleen kivun vuoksi annoksella 1-2tbl 1-4krt vrk ja valitettavasti 5-8tbl tarvitsen.

inhottavaa vain on, että se lamaa suoliston hypertehokkaasti :(! Kuulin samasta ongelmasta lääkäriltä, joka oli itse tarvinnut ko tuotetta syöpäkivun hoitoon. Positiivista - ja syy miksi lääkärit suosivat mieluummin kohdalleni tätä kuin esim. monia muita lääkkeitä - on, että vatsan limakalvojen rasitus ja vuotoriski on pieni, mutta...

onko siis joku teistä ratkaissut ongelman? Kuituja syön, vettä juon, ruokavalio hyvin terveellinen, liikun säännöllisesti jne. Vaan vatsa EI toimi normaalisti :(. On muuten kuin ilmapalloa katselisi ja tuntuu tosi ahtaalta.

kaikki vinkit otan vastaan. Ja olen koettanut korvata joka toisen Panacodin panadolilla, vaan sitten en nuku ja kipu käy liian kovaksi kestää ;(. Auttakaa, jos osaatte!

sinulla on voinut tulla vatsahaava kun joudut noin paljon lääkkeitä syömään. Kannattaa ä lääkäriin ja sanoa,että eikö olisi mtn muuta lääkettä. Tai sitten sinulla on tullut lääkeriippuvuus ja joudut syömään niitä vaikka ei särkisi. Pää vaan sanoo et en saa nukuttua ilman lääkettä. Mutta suuresti epäilisin sitä vatsahaavaa,kannattaa siis oikeasti käydä lääkärissä,koska tuo panacod ei ole mikään kovin terveellinen ja hyvä lääke.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rosaj:
sinulla on voinut tulla vatsahaava kun joudut noin paljon lääkkeitä syömään. Kannattaa ä lääkäriin ja sanoa,että eikö olisi mtn muuta lääkettä. Tai sitten sinulla on tullut lääkeriippuvuus ja joudut syömään niitä vaikka ei särkisi. Pää vaan sanoo et en saa nukuttua ilman lääkettä. Mutta suuresti epäilisin sitä vatsahaavaa,kannattaa siis oikeasti käydä lääkärissä,koska tuo panacod ei ole mikään kovin terveellinen ja hyvä lääke.
Ei ole vatsahaavaa. Tutkittu on. Vatsan limakalvot ovat hyvässä kunnossa. Silloin oli toisin, kun esim. Buranaa käytin. Korostan, että LÄÄKÄRIt ovat nimenomaan ko. Lääkettä suosittaneet, koska vamma on paha eikä aiempia kokeiltuja lääkkeitä ole edes markkinoilla niihin liittyneiden sydänkuolemien vuoksi. Neurontin ja Lyrica taas veivät työkyvyttömäksi, koska huimasi kiertävällä tavalla koko ajan.

kipuni vuoksi olen riippuvainen lääkityksestä. Sehän on selvä asia. Ihan niin kuin diabeetikko insuliinistaan. En syö sitä "ilokseni" vaan tapaturmavamman aiheuttamaan kipuun, jotta voin elää mahdollisimman normaalia elämää. KOSKAAN en ota sitä kuin kovaan kipuun ja siitä olen saanut palautetta, että ajoissa ja riittävästi pitäisi ottaa. Joskus umpparileikkauksen jälkeen esim. En tarvinnut mitään kipulääkettä, vaikka tarjosivat, kun eka päivä piti maata. Ihmettelivät, kun en lääkkeitä tarvinnut - haavakipu oli pientä normaalikipuuni verrattuna. En vain halua enkä voi maata päivät pitkät. Haluan elää elämääni. Ja lääkärin nimenomaisen ohjeen ja annostuksen mukaan käytän lääkettä. Apua tarvitsen nimenomaan nyt ummetukseen tai suolen lamaan, jos jollakulla olisi tietoa :).

murtunut
Kannattaa varmaan tutkituttaa silti, johtuuko vaiva lääkkeistä vai jostain muusta. Itse söin Panacodia monta vuotta, välillä yli 10 tbl päivässä, mutta vatsa toimi aina ihan kuin ennen onnettomuuttani.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja murtunut:
Kannattaa varmaan tutkituttaa silti, johtuuko vaiva lääkkeistä vai jostain muusta. Itse söin Panacodia monta vuotta, välillä yli 10 tbl päivässä, mutta vatsa toimi aina ihan kuin ennen onnettomuuttani.
Kiitos tästä :). Onpa jännä, että miksi näin minulla. Nyt olen käyttänyt kahdeksan vuoden ajan ja n. vuoden on ongelmaksi asti tullut.

murtunut
Auts, miten kauan olet joutunut käyttämään. Mä taisin tarvita Panacodia noin 4 vuotta, joten voi olla, ettei vatsa ehtinyt tykätä huonoa lääkkeistä. Mulla on kyllä muutenkin niin terästä vatsa, etten ikinä sairasta vatsatauteja.

Ap
Laxoberonia 10tippaa nestemäisenä ja Microlaxin olen kolmena iltana ottanut. Ei auttanut :O! agiolax ei sovi, mutta tuo v-alkuinen valmiste oli vieras. Pitää kysyä apteekista. Movicolia suositti lääkäri, mutta koska tarvitsin kolme annospussia/pv, se nosti verenpaineen tosi korkealle. Lienee paras, että menen tosiaan erikseen tästä asiasta vielä lääkäriinkin. Kiitos kaikille vastanneille!

Ap
Murtunut: n. Kahdeksan vuotta sitten oli tapaturma, sitten leikkaukset, lääkekokeiluja eli n. 6-7v voisi olla realistinen arvio käyttöajasta. Mutta mitähän vatsastani olisi jäljellä, jos olisin popsinut Buranaa tms. tämän ajan. Siksi juuri lääkärit varjelevat nuoren ihmisen vatsaa. Tiesittekö miten moni ihminen vuodessa kuolee särkylääkkeiden (vatsaa ärsyttävien ) aiheuttamiin vuotoihin? Määrä ei ole ihan pieni! Mutta haitatonta lääkettä ei kai olekaan. Mieluiten olisin ilman ja nauttisin elämästä terveenä. murtunut: hienoa, että selvisit vähäisemmällä ajalla :).

hyvät yöt!

Yhteistyössä