panacod vai burana raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli kumpaa käytän mieluummin. Olen 9:llä viikolla eli aika alussa. Buranahan on kielletty, mutta sallitaan käytettävän pakollisissa tilanteissa. Panadol on sallittu, muttei auta minulla. Panacod on siis panadol+kodeiini ja olen lukenut, että ei mielellään, mutta mieluummin, kun että kärsisi migreenistä.

Alkoi jäätävä päänsärky ja yritän nyt sinnitellä, käydä saunassa ja muuta, rentoutua, mutta kumman ottaisin, jos on pakko? Burana 400mg ei usein auta, vaan voi olla, että se 800mg pitäisi sitten ottaa.
 
"..."
Soita apteekkiin tai lääkärille ja kysy ammattilaiselta. Tässä esim. yliopistollisen apteekin nettisivuilta:

"Asiakaspalvelumme neuvoo sinua kaikissa lääkkeisiin, Uniikki-asiakkuuteen, apteekkiasiointiin ja verkkopalveluumme liittyvissä asioissa 24 tuntia vuorokaudessa.

Valtakunnallinen
asiakaspalvelunumero:
0300 20200 (0,4 e/ min + pvm/mpm, jonotuksen hinta pvm/mpm) "
 
  • Tykkää
Reactions: BettyBoop
"..."
Ja kyselen siksi täältä, koska täältä moni on ollut joskus raskaana, jollei ole nytkin ja voi olla ollut samassa tilanteessa.
Voi kuule ystävä hyvä, tällaiset paikat eivät ole oikeita paikkoja kysellä näin "vakavia" asioita. Itse soitin onneksi apteekkiin ennen kuin otin duactia flunssaan alkuraskaudessa..Kotitohtorien mukaan "senkus otat vaan" olisi voinut johtaa vakaviin kehityshäiriöihin tai keskenmenoon juurikin raskauden alussa..
 
ap_
Burana kielletty raskauden viimeisellä kolmanneksella.
Ota burana.
Burana on kyllä kielletty yleisesti koko raskaudessa. Alussa ainakin aiheuttaa voi aiheuttaa keskenmenon.

Panacodia on taas sitten verrattu panadoliin ja siinä ainoastaan tuo kodiini lisänä. Joskus sitä sai vapaasti ottaa raskaana migreeniin, mutta sittemmin olisi tullut tutkimuksia, ettei olisikaan niin hyvä juttu mitä on sanottu.

siksi vähän mietityttää.
 
justjusy
PanaCodia saa ottaa raskaana. Itselläni pahat migreenit ja selkäkivut.
Olen syönnyt molemmissa raskauksissa niitä. Kätilö kirjoitti niitä raskausaikana mulle 3x100kpl!!
Ne on turvallisia, kunhan ei ylitä sitä 6kappaletta päivässä!
 
"hoitsu"
Burana kielletty VAIN viimeisellä kolmanneksella. Mulle kirjoitettiin myös panacodia päänsärkyyn koska on ainut mikä tehoaa vaikka olisin voinut vielä buranaaki syödä. Olen hoitaja itsekkin ja niissä ihan eri vaikuttavat aineet vaikka vahvempaa panacodi onkin.
 
..
ÄLÄ ota ainakaan panacodia!! Todella vahva lääke ja ensikertalaisena ei voi tietää miten keho reagoi ja vielä raskaanakin olet. Oma äitini ei esim kestänyt tuota, joutui sairaalaan. Lisäksi monet vanhukset menee ihan sekaisin panacodista... Kertoo jotain siis.
 
ap_
ÄLÄ ota ainakaan panacodia!! Todella vahva lääke ja ensikertalaisena ei voi tietää miten keho reagoi ja vielä raskaanakin olet. Oma äitini ei esim kestänyt tuota, joutui sairaalaan. Lisäksi monet vanhukset menee ihan sekaisin panacodista... Kertoo jotain siis.
Olen aiemmin syönyt panacodia eli tiedän kyllä miten oma kroppa reagoi. Yhdessä vaiheessa tulee kyllä hetken kestävä "päihtynyt olo", muttei muuta. Yhden panacodin olen kerralla ottanut.

Kävin saunassa, rentouduin, otin panadolia ja päänsärky on vähän lähtenyt. Tosin voi tästä taas pahentua sitten. Mulla kun sellainen, että jos en särkylääkettä ota, kun särkenyt ainoastaan vähän päätä, että on nukahtamaan pystynyt, niin herään sitten vaikka keskellä yötä vielä jäätävämpään särkyyn, eli nukkumalla vaan pahenee ja on sitten sellanen olo, ettei pysty mitenkään päin olemaan eli pakko saada sitten lääkettä. Yleensä auttaa se kaksi 400mg buranaa, joskus tarvitsee sen kolme ja olen 50 kiloinen.

panacodia täällä kaikille on näytetty lääkärissä suosittelevan. Itselläni sellainen käsitys, että nimenomaan alkuraskaudessa ja loppuraskaudessa burana on huono. Keskiraskaudessa ei niin paha. Ottaisin tietysti ainoastaan sen yhden tabletin.

Katsotaan nyt miten tämä tästä etenee. Toivottavasti en joudu mitään ottamaan.
 
Raskaus, imetys ja suvunjatkamiskyky
Jos olet raskaana tai imetät, epäilet olevasi raskaana tai jos suunnittelet lapsen hankkimista, kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen tämän lääkkeen käyttöä.
Parasetamolin käytössä raskauden aikana ei tunneta riskejä.
Panacodin pitkäaikaista käyttöä raskauden aikana ei suositella ja käyttöä on vältettävä viimeisen raskauskolmanneksen ja synnytyksen aikana. Keskustele Panacodin käytöstä lääkärin kanssa.

Panacodia ei saa käyttää imetyksen aikana. Lääke erittyy äidinmaitoon.
 
Olin aika tarkalleen vuosi sitten rv 8 raskaana ja kärsin aivan kammottavasta migreenistä. Yritin sinnitellä ilman lääkettä, googletin ja tutkin ja tutkin asiaa netistä... keskellä yötä kun ei voinut mihinkään terveysneuvontaan soitella ja otin sitten panacodia särkyyn kun se oli suositellumpi kuin burana ja hyvin hyvin moni sitä oli alkuraskaudessa ottanut. Se särky oli jotain niin karmeaa että oli vaan ihan pakko ottaa lääkettä ja onneksi panacod auttoi. Tsemppiä ja jaksamista! nyt ollaan sitten pikkuvauvan äitinä oltu taas samassa lirissä lääkkeiden kanssa... heti vauvan syntymän jälkeen alkoi sappikohtaukset ja litalgin oli ainoa lääke joka kohtauksiin auttoi....no, litalginin oton jälkeen oli tuntien imetyskielto. nyt on sappi leikattu ja eipä ole sitä vaivaa enää....
 

Yhteistyössä