Pampers housuvaipoista apuuva

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Meillä siis on kestoiltu tuon 1,5 vuotiaan kanssa. Nyt kuitenkin ajattelin hankkia Pampersin housuvaippoja reissua + sairaalakäyntejä ajatellen, ettei tarviis kuljetella pissavaippoja ympäriinsä enää. Iso poika kun on ja pissaa tulee paljon.

Ostin Pampersin housuvaippoja ja ollaan niitä kymmenkunta kokeiltu. Ne ovat 8-15 kiloisille tarkoitettuja ja pojalla painoa (joulukuussa) 11,5 kg. Nyt on kuitenkin niin, että siinä vaiheessa kun tenava tekee pissan noihin vaippoihin niin ne valahtaa polviin. Yksi pissa ja ne on aina sit siellä polvissa ja monesti housutkin valuvat mukana. :o Onhan se tietty ihan näppärää, kun on vaippa joka ilmoittaa itse olevansa märkä..mutta.. Ois näppärempää, jos vaipat pysyisivät päällä kuitenkin. Onkos vihjettä, että mitkä vaipat olisivat hyvät? Pojalla siis joulukuussa oli 83cm ja 11,5kg mitat, ei siis laiha eikä lihava, pikkasen pönäkkä mielestäni.

Kertakäyttövaippojen kanssa on ollut ongelmana hurja vaippaihottuma.. Niin jos vielä ois jotain "Ihoystävällisiä" vaippoja..

Meillä oli pampersien kanss sama ongelma, tästä syystä käytetään Liberoja. Ne pysyy tosi hyvin ylhäällä isonkin satsin kanssa. Meidän poika on melkeen 15kg eikä tuo koko pysy päällä. Ikää on miltein 2v.

Tai sitten yhtä kokoa pienempi?
Meillä nimittäin poika oli vauvana/taaperona semmonen luikura että pampersilla piti ottaa kokoa pienempiä ettei valahtanut päältä.

Meillä on aina ollut liberon teippivaippoja, en ymmärrä noiden housuvaippojen käyttöö..hankalia ja ei pidä, tai no ne ei pitäny mitä meillä pojalla kokeiltiin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Meillä oli pampersien kanss sama ongelma, tästä syystä käytetään Liberoja. Ne pysyy tosi hyvin ylhäällä isonkin satsin kanssa. Meidän poika on melkeen 15kg eikä tuo koko pysy päällä. Ikää on miltein 2v.

:D Helpottavaa kuulla, että muillakin valahtelee vaipat. :D Mie ajattelin, että olen valinnut koon väärin tai lapsi on jotenkin oudon mallinen tai jotain.. Oiskohan teippivaipat kuitenkin parempi ostos kuin nuo housumalliset?

Meillä pottaillaan muutaman kerran päivässä ja siksi ajattelin noita housujuttuja. Saakos teippivaippoja uudelleen suljettua jos pottareissulta selvitään kuivalla vaipalla?

Alkuperäinen kirjoittaja SähköhellaElla:
Meillä on käyneet ainoostaan pampersin ja lidlin vaipat tolle iho-ongelmaiselle

Meinasinkin niitä Lidlin vaippoja käydä ostamassa kokeiluun, josko ne ois hyviä.. Tulee vaan "kalliiksi" tämmöiset kokeilut kun jää sit vaippapakettien loput kaapin perukoille. Minulla on 2001 vuodelta kun esikoinen syntyi, vielä joitain vaippoja jemmassa.. Ne eivät sopineet tälle pienemmälle iho-ongelmien takia ja sit hänelle ostetutkaan new born vaipat eivät sopineet, kun pepun iho ihan rikki noista.. :whistle: Ja nyt jääpi noi pampersitkin kaapin perukoille.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mä ostin villelle mun poissaolon ajaks pirkkahousuvaippoja,ne ainakin pysyy päällä,vilu on samankokoinen kun teillä..

Pistetäänpä tämäkin vihje korvan taakse. Mie vaan aloin kääntyä teippivaippojen puoleen, kun mietin sitä että ne saa sit niin tiukalle kun tahtoo..

tai laita body alle,se pitää vaipan ylhäällä

Meillä ei taida olla kun yks ainoa body olemassa enää tässä koossa.. :whistle: pottailu on niin paljon helpompaa housuilla ja paidalla.. Ja kestoissa helposti bodyn reunat jää sinne väliin tai alle ja on kosteat hetkessä.. B)

Teidän poitsu on varmaan liian hoikan mallinen noihin vaippoihin.
Meillä on samoja pampersin housuvaippoja käytössä tytöllä joka 70cm ja 10kg... :D Ja hyvin pysyvät päällä.

Teippivaipassa on tosiaan se hyvä puoli että sen saa itse määrättyä miten tiukalle sen laittaa ja lisäks ne tarrat tosiaan ottaa uudestaankin kiinni vaikka ne avais parikin kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Teidän poitsu on varmaan liian hoikan mallinen noihin vaippoihin.
Meillä on samoja pampersin housuvaippoja käytössä tytöllä joka 70cm ja 10kg... :D Ja hyvin pysyvät päällä.

Teippivaipassa on tosiaan se hyvä puoli että sen saa itse määrättyä miten tiukalle sen laittaa ja lisäks ne tarrat tosiaan ottaa uudestaankin kiinni vaikka ne avais parikin kertaa.

Tai sitten teijän tytöllä on lantio ja meijän pojalla ei.. :D No joo. Ilmeisesti tosiaan pojan kropan malli on vääränlainen noihin vaippuleihin.

Aloin oikein miettiin noita housuvaippoja :whistle: et miks niitä käytetään? Meinaan vanhuksillakin käytetään housuvaippoja vaan jos ne käy ite veskissä ja sit kun ei enään käy niin teipparit käyttöön..ja eihän 1-v käy ite potalla :D
No, kertokaas nyt mulle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Aloin oikein miettiin noita housuvaippoja :whistle: et miks niitä käytetään? Meinaan vanhuksillakin käytetään housuvaippoja vaan jos ne käy ite veskissä ja sit kun ei enään käy niin teipparit käyttöön..ja eihän 1-v käy ite potalla :D
No, kertokaas nyt mulle :D

Meillä lähinnä sen takia käytössä, kun tyttö on vasta 7kk ja oppinut liikkumaan eikä pysy hetkeäkään paikallaan, vaipanvaihdostakin on aina kiire kesken kaiken masulleen.
Housuvaippa on huomattavasti helpompi vetästä vaan jalkaan jos tyttö venkuaa mahalleen (saa kääntyäkin, ei haittaa), kun taas teippivaippa menee ihan miten sattuu siinä tilanteessa jos siitä ylipäätään saa tarrat kiinni, tytön mahallaan maatessa se on vähän vaikeeta :)

meillä ihan sama ongelma pampperssien kans!meillä kans muuten kestoillaan mut just reissussa ja yön ajaks laitan kertiksen.Poika 1,5v 81cm ja 11kg eli aika samaa kokoo ja meillä on hyviä ollu ne liberon housuvaipat, ne mitkä on 10kg eteenpäin..Ja ei kans vois kuvitella teippivaippoja kun osaa ne ite ottaa pois, housuvaipatkin saa "puoleen polveen" jos vaan pääsee niitä repimään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
mä ostin villelle mun poissaolon ajaks pirkkahousuvaippoja,ne ainakin pysyy päällä,vilu on samankokoinen kun teillä..

Pistetäänpä tämäkin vihje korvan taakse. Mie vaan aloin kääntyä teippivaippojen puoleen, kun mietin sitä että ne saa sit niin tiukalle kun tahtoo..

Teippivaipassa on sekin hyvä puoli, että siellä marketin tai sairaalan vessassa riittää kun lasket housut alas ja vaihdat vaipan. Housuvaipan kanssa on riisuttava kaikki navasta alaspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Meillä ei taida olla kun yks ainoa body olemassa enää tässä koossa.. :whistle: pottailu on niin paljon helpompaa housuilla ja paidalla.. Ja kestoissa helposti bodyn reunat jää sinne väliin tai alle ja on kosteat hetkessä.. B)

Kun istuu potalla niin bodyn alaosat nostetaan olkapäälle ja nepparilla kiinni. Pysyy body ylhäällä yhtähyvin kun paitakin.
Ja teipit voi sulkea moneen otteeseen, meillä mennään tavallisesti aamusta iltaan samalla teipparilla pottailun ohessa ja vasta yöksi vaihdetaan uusi.

=)

Meillä ei mitään ongelmia pampersien kanssa, ainoa että meidän 10 kk ikäinen ja kohta 12 kiloinen käyttää niitä isompia housuvaippoja, sitä seuraavaa kokoa. Ja iholle pampers parempi kuin Libero, ohuempaa ja pehmeämpää materiaalia.

Yhteistyössä