Pamol F 125MG

  • Viestiketjun aloittaja pika-apua kaipaan
  • Ensimmäinen viesti
pika-apua kaipaan
Apteekki aukeaa vasta tunnin päästä joten kysyn ensin täältä...

Voinko antaa vauvalle 7kg tuota lääkettä yhden päivässä? Siis Pamol F 125mg

:attn:

Meillä ei ole muuta tällä hetkellä ja raasu ei saa nukuttua noiden hampaiden takia (tulee monta hammasta kerralla). Haluaisin itsekin nukkumaan, kun esikoinen lähtee mummilaan :/
 
alkup
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:21 PippuriMamma kirjoitti:
Osta ihmeessä nestemäistä panadolia. Siitä löytyy annostus jo pienelle.
Kun täällä kotosalla ei sitä nyt ole!
Enkä lähde kävellen sitä hakemaan 10km päästä valvotun yön jälkeen \|O
 
aapeelle...

Ikävä tilanne :( Meillä käskettiin antaa tytölle(jo 4,5-vuotias) korvatulehdukseen isomman annostuksen(250mg) mukaan vaikka painoa oli vielä kilo puoltoista alle suosituksen. Voihan olla, että nuin pienelläkin suositellaan, en uskalla sanoa mitään.

Toiv. löytyy apu!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:26 PippuriMamma kirjoitti:
aapeelle...

Ikävä tilanne :( Meillä käskettiin antaa tytölle(jo 4,5-vuotias) korvatulehdukseen isomman annostuksen(250mg) mukaan vaikka painoa oli vielä kilo puoltoista alle suosituksen. Voihan olla, että nuin pienelläkin suositellaan, en uskalla sanoa mitään.

Toiv. löytyy apu!
Meille kans annettiin tuo isompi kun poika oli kipeä ja oltiin osastolla vaikka painoa on vasta 13kg. Käskivät hakea tuota myös kotiin, mutta itse olen antanut isosta vain 3/4 vaikka kokonaisen saisikin antaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:26 alkup kirjoitti:
Annan nyt 3/4 tablettia ja toivon, että se auttaa :/

Mä en usko, että tyttö tuohon annostukseen kuolee :/ :/
Eipä kuole, ei. Olisin kai tehnyt itse samoin.
Mutta tavaksi sitä ei tohdi ottaa, ennenkuin on lääkäriltä varmistanut asian. Joten ota yhteys neuvolaan niin selvittävät asian, ja saat juuri teille sopivia neuvoja. Näin pienien kanssa toimitaan aina yksilöllisesti, ja mitään kaikille sopivaa nytkkisääntöä ei olekaan.
 
alkup
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 jänö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:26 alkup kirjoitti:
Annan nyt 3/4 tablettia ja toivon, että se auttaa :/

Mä en usko, että tyttö tuohon annostukseen kuolee :/ :/
Eipä kuole, ei. Olisin kai tehnyt itse samoin.
Mutta tavaksi sitä ei tohdi ottaa, ennenkuin on lääkäriltä varmistanut asian. Joten ota yhteys neuvolaan niin selvittävät asian, ja saat juuri teille sopivia neuvoja. Näin pienien kanssa toimitaan aina yksilöllisesti, ja mitään kaikille sopivaa nytkkisääntöä ei olekaan.
Kyse on tosiaan vaan tästä yhdestä kerrasta :/ Apteekkiin menen iltapäivällä, kunhan mies tulee kotiin =)
 
panadolin ohjeistus 7 kiloiselle on nestemäistä 4ml eli 96mg (kun 24mg/ml) ja peräpuikkoina 1-2 x 60mg.

lääke-esittelijä tuttu sanoo, että 15mg per painokilo voi ihan huoletta antaa eli se olisi 7kg painavalla 105mg panadolia.

ihan huoletta antaisin tuon tabletin,
jos huolettaisi niin pienen murusen ottaisin pois.
 

Yhteistyössä