PAM-liitto,onko täällä ketään siihen kuuluvia? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Päivitin tietojani PAM:iin soittamalla,kun olen ollut pitkään kotona lasten kanssa. Ja sen jälkeen tuli mieleen,että kun löysin viimeisimmän jäsenkortin,niin se oli 2010-2011. Et onkohan uudempi jo tullut postissa vai ei? Varmaan on tullut ja mä sen siis jo hukannut :/

Vielä jäin miettimään,että pitääkö osastoa vaihtaa,kun muuttaa eri paikkakunnalle? Oon siis joskus aikoja sitten ollut töissä ja nyt kotona lasten kanssa. Ja paikkakuntakin vaihtunut. Ja aikoinaan työpaikka oli vaan sijaisuus. Vai tarkistetaanko se osasto (ja työnimike) sitten kun joskus oon uudessa työpaikassa?

Jos jää työttömäksi oltuaan useamman vuoden äitiyslomilla ja kotihoidontuella,niin eihän silloin saa pamin:n rahoja jos on työttömänä,kun työssöolosta on useampi vuosi? Tietääkö joku?

Osasto kannattaa vaihtaa, varsinkin jos aiot käyttää paikkakuntasi paikallisosaston pamin etuja, jolloin pitää olla oikea osasto kortissa että saat ne kyseiset edut. Esimerkiksi uimahalliin usein pääsee edullisemmin, mökkejä yms.

[QUOTE="äippä";25708568]Jos jää työttömäksi oltuaan useamman vuoden äitiyslomilla ja kotihoidontuella,niin eihän silloin saa pamin:n rahoja jos on työttömänä,kun työssöolosta on useampi vuosi? Tietääkö joku?[/QUOTE]

Jos työssäoloehto on täyttynyt niin kannattaa tarkistaa että saako sitä rahaa. Sen saa selville ihan liittoon soittamalla.

Niissä on niitä työssäoloehtoja, mut esim. itselläni kun olin ollut 1,5v poissa, niin olisin ansiosidonnaista saanut...lomautusuhka oli. Tosin olin kyllä palannut työelämään ja ollut jonkun 2-3kk töissä. Ja mun ansiot ois luettu tuon 2-3kk ajalta kun olin töihin palannut ja loput viikot sitten ajalta ennen äitiys/hoitovapaata, siis minkä perusteella ansiosidonnainen maksetaan. Mutten tiiä jos jää heti äippäloman jälkeen työttömäksi, kyllä kaiketi saa, kunhan ennen äitiyslomaa ne työssäoloehdot on täyttyneet.

Itselle ei ole tullu uusinta pamin korttia, täytyis varmaan ottaa yhteyttä. Koitin sähköpostiosoitetta katsoa mutta ei vaan löytyny, vai riittääkö että laittaa sille oman kunnan toimistolle postia? Oon niin huono soittelemaan ettei viitsis alkaa jonottelemaan asiakaspalveluun.

[QUOTE="asd";25708704]Itselle ei ole tullu uusinta pamin korttia, täytyis varmaan ottaa yhteyttä. Koitin sähköpostiosoitetta katsoa mutta ei vaan löytyny, vai riittääkö että laittaa sille oman kunnan toimistolle postia? Oon niin huono soittelemaan ettei viitsis alkaa jonottelemaan asiakaspalveluun.[/QUOTE]

Helsingissä ne korttiasiat hoitaa että ei paikallistoimistot kovin äkkiä siihen puutu, että soita vaan sinne keskukseen niin yhdistää oikealle immeiselle sitten. Olettehan huomanneet tilata sen ilmasen cityshopparikortin, löytyy nettisivuilta.

[QUOTE="apsi";25708630]Niissä on niitä työssäoloehtoja, mut esim. itselläni kun olin ollut 1,5v poissa, niin olisin ansiosidonnaista saanut...lomautusuhka oli. Tosin olin kyllä palannut työelämään ja ollut jonkun 2-3kk töissä. Ja mun ansiot ois luettu tuon 2-3kk ajalta kun olin töihin palannut ja loput viikot sitten ajalta ennen äitiys/hoitovapaata, siis minkä perusteella ansiosidonnainen maksetaan. Mutten tiiä jos jää heti äippäloman jälkeen työttömäksi, kyllä kaiketi saa, kunhan ennen äitiyslomaa ne työssäoloehdot on täyttyneet.[/QUOTE]

Mä olen ollut nyt useamman lapsen äitiyslomat peräkkäin kotona eli MONTA vuotta :D Ennen tätä olin töissä vajaan vuoden ja työssäoloehdot täyttyi ja sain hetken PAM:n rahoja kun työt loppui ja ennen kuin äitiysloma alkoi.

[QUOTE="äippä";25708962]Mä olen ollut nyt useamman lapsen äitiyslomat peräkkäin kotona eli MONTA vuotta :D Ennen tätä olin töissä vajaan vuoden ja työssäoloehdot täyttyi ja sain hetken PAM:n rahoja kun työt loppui ja ennen kuin äitiysloma alkoi.[/QUOTE]

Eli saat vähintään sen 500 päivän jakson loppuun mikä jo on alotettu, ellei työssäoloehto ole sinä aikana nollannut tilannetta.

[QUOTE="vieras";25709014]Eli saat vähintään sen 500 päivän jakson loppuun mikä jo on alotettu, ellei työssäoloehto ole sinä aikana nollannut tilannetta.[/QUOTE]

Soitin ja näinhän se menee. Koska olin hetken pam:n rahoilla niin siitä se myös jatkuu. Vaikka vuosia on välissä monta!! Jos mulle ei olis aikanaan laskettu sitä rahaa,niin sit siinä on joku vuosimäärä ja se olis mennyt jo umpeen,enkä sais sieltä rahaa. Mutta kerrankin jotain positiivista,ihan yllätyin :)

Yhteistyössä