Palveluihin pitkä matka, teille kysymys:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Oletko sitä mieltä, että kun olette matkanneet pitkän matkan palveluiden luokse, kaiken pitäisi hoitua kerralla, asioimiset yms. ?
Lisäkysymys esim. palveluissa. Onko teidän mielestä teillä erioikeus "etuilla" koska tulette asioimaan pitkän matkan takaa? Oletteko oikeutetumpia palveluihin kuin lähiasujat? Koskeeko mielestänne teitä eri säännöt asuinpaikkanne vuoksi?

Olen palveluammatissa, jossa törmään tähän ilmiöön lähes päivittäin. Mietin sitä, että eikö kaikilla ole samanlainen oikeus valita asuinpaikkansa palveluiden läheisyydessä. Joten mielestäni asuinpaikasta riippumatta säännöt ja jonotus palveluihin ovat samat riippumatta siitä, tuleeko asioimaan läheltä vai kaukaa. Olenko väärässä?

No kaipa sinä itse tiedät, ettet ole väärässä :D Meitä ihmisiä vaan on moneen junaan. Asutaan sitten kaukana tai lähellä. Toisten mielestä syyksi käy ihan mikä vaan (itsellä kun on AINA kovempi kiire kuin muilla) ja toiset odottavat nätisti :)

En odota mitään erityiskohtelua siksi että tulen kaukaa, vaan jonotan ja asioin kuten kaikki muutkin. Kahviossa saattaisin (omalla maksuvuorollani) pyytää, että lämmittäisivät mikrossa vauvan maitopullon, jos tarjolla ei ole asiakasmikroa. Koitan tietenkin hoitaa mahdollisimman monta asiaa samalla reissulla, mutta jos se ei ole mahdollista, tulen myöhemmin uudestaan.

Ei tietenkään ole oikeutta etuilla pitkämatkalaisuuden vuoksi. Mutta hirveätä olisi, jos joku alkaisi puhumaan minulle, että kaikki voivat valita asuinpaikkansa. Itseäkin tympii lähteä pitkään matkaan hakemaan palveluita ja se siitä puuttuisi, että siitä alettaisiin "haukkumaan". Asuinpaikkaansa ei voi ihan tuosta vaan vaihtaa.

[QUOTE="vieras";24002978]Ei tietenkään ole oikeutta etuilla pitkämatkalaisuuden vuoksi. Mutta hirveätä olisi, jos joku alkaisi puhumaan minulle, että kaikki voivat valita asuinpaikkansa. Itseäkin tympii lähteä pitkään matkaan hakemaan palveluita ja se siitä puuttuisi, että siitä alettaisiin "haukkumaan". Asuinpaikkaansa ei voi ihan tuosta vaan vaihtaa.[/QUOTE]

En hauku ihmisiä siitä koskaan, mainitsin vaan nyt mielipiteeni. Minun kuuluu olla asiallinen, vaikka etuilu ja minun haukkuminen siitä, että en saa asioita hoitumaan kaikkea kerralla joskus ottaa suunnattomasti päähän ja tekis mieli sanoa. En silti sano.

Oletko sitä mieltä, että kun olette matkanneet pitkän matkan palveluiden luokse, kaiken pitäisi hoitua kerralla, asioimiset yms. ?
Ei tämä ole mikään mielipidekysymys edes. Kun lähden täältä vihoviimeisestä, jumalan hylkäämästä maailmankolkasta liikkeelle, ajoitan menoni niin, että pystyn hoitamaan kaiken mahdollisen samalla kertaa. Jos en jostain syystä pysty, jätän hoitamatta sellaiset, mitkä ei ole ihan pakollisia, ja hoidan pakolliset myöhemmin.

Lisäkysymys esim. palveluissa. Onko teidän mielestä teillä erioikeus "etuilla" koska tulette asioimaan pitkän matkan takaa? Oletteko oikeutetumpia palveluihin kuin lähiasujat? Koskeeko mielestänne teitä eri säännöt asuinpaikkanne vuoksi?
Ei. En etuile, en ole oikeutetumpi. Monesti saatan jopa päästää edelle jonkun jolla näyttää olevan lyhyemmin asiaa, koska sen kerran kun lähden asioitani hoitamaan, olen tosissani varannut siihen aikaa. Mutta väkisin "pyytämättä" etuilua en noin vaan siedä. Kyllä mäkin siinä vaiheessa saatan kampata jonkun mummelin, jos se kelan jonossa yrittää taklata kyynärpäät edellä ja kävelykeppi tanassa mun yli. Ja saatan siinä vaiheessa nolosti tokaistakin, että kun tuolta hevonkuusen viimeiseltä pellonkulmalta tänne asti vaivautuu, niin sitä kyllä asioi tasan sillä vuoronumerolla, mikä omassa lapussa lukee.

Olen palveluammatissa, jossa törmään tähän ilmiöön lähes päivittäin. Mietin sitä, että eikö kaikilla ole samanlainen oikeus valita asuinpaikkansa palveluiden läheisyydessä. Joten mielestäni asuinpaikasta riippumatta säännöt ja jonotus palveluihin ovat samat riippumatta siitä, tuleeko asioimaan läheltä vai kaukaa. Olenko väärässä?
Et siis ole väärässä. Torppa tiettömillä tantereilla on oma valintani, ja ajoittain siitä sitten ehkä kärsin, mutta enemmän saan silti iloa irti :)

Viimeksi muokattu:
Joillakin nyt vaan on mielestään ihan millä tahansa verukkeella etuiluoikeus. Jos ei pitkä matka niin joku muu. Itse kyllä kitisemättä odotan vuoroani, mutta jos lapset kitisee, en pistä pahakseni jos joku tarjoaa meille aikaisemman paikan jonossa.
Ja jos meen useamman asian hoitamaan, tietysti haluan hoitaa ne kerralla. Eihän kukaan kovin mieluusti aja aina 30km edestakaisin aina kelan ja verotoimiston välissä ja 60km ennen kauppaa taas ja 30km

Mä olen töissä sellaisessa paikassa jonne tullaan ostoksille pidemmänkin matkan päästä. Jos joku tavara on loppu niin tosi usein asiakkaat sanoo että "eiks sitä nyt vois jostain saada kun me tultiin sieltä ja sieltä asti". Ihan oikeesti, vaikka joku tulis kuusta asti niin en mä mikään taikuri ole ja pysty taikomaan tavaraa joka on loppu. Argh.

Mä olen töissä sellaisessa paikassa jonne tullaan ostoksille pidemmänkin matkan päästä. Jos joku tavara on loppu niin tosi usein asiakkaat sanoo että "eiks sitä nyt vois jostain saada kun me tultiin sieltä ja sieltä asti". Ihan oikeesti, vaikka joku tulis kuusta asti niin en mä mikään taikuri ole ja pysty taikomaan tavaraa joka on loppu. Argh.

Täytyy sanoa, että tähän olen kyllä tavallaan kerran syyllistynyt. Osti nkottikärryt. hinta satasen luokkaa, ja itse koottavat.

Pääsin himaan ja totesin, että ne varaston kundit oli laittaneet mulle väärät renkaat mukaan.

Laitoin perään tulikivenkatkuisen sähköpostin, jossa otin esille myös sen, että joudun nyt pakkaamaan kaikki 4 kersaa hirveällä vaivalla, ja ajamaan uuden keikan sieltä ja sieltä asti, eikä se löpö mitään ilmaista ole.
Mutta tässä tapauksessa koen kyllä kitinäni oikeutetuksi, ja näin ilmeisesti koki ne kaupan varastopojatkin, koska sain kassasta bensarahahyvityksen kun kävin hakemassa ne oikeat pyörät :D

Voih, minä ymmärrän sua :hug:

Täytyy sanoa, että tähän olen kyllä tavallaan kerran syyllistynyt. Osti nkottikärryt. hinta satasen luokkaa, ja itse koottavat.

Pääsin himaan ja totesin, että ne varaston kundit oli laittaneet mulle väärät renkaat mukaan.

Laitoin perään tulikivenkatkuisen sähköpostin, jossa otin esille myös sen, että joudun nyt pakkaamaan kaikki 4 kersaa hirveällä vaivalla, ja ajamaan uuden keikan sieltä ja sieltä asti, eikä se löpö mitään ilmaista ole.
Mutta tässä tapauksessa koen kyllä kitinäni oikeutetuksi, ja näin ilmeisesti koki ne kaupan varastopojatkin, koska sain kassasta bensarahahyvityksen kun kävin hakemassa ne oikeat pyörät :D

Tää on vähän eri asia, koska oli heidän virhe ihan oikeesti =)..mut mä saan haukkuja, vaikka en virheit oo tehnykkään. Vain siksi, että en onnistu samalla kerralla hoitamaan heidän asioitaan. En onnistu muidenkaan työni luonteesta, mutta pitkänmatkalaiset jotku ei sitä hyväksy..kertakaikkiaan :(

[QUOTE="eräs";24003196]Tää on vähän eri asia, koska oli heidän virhe ihan oikeesti =)..mut mä saan haukkuja, vaikka en virheit oo tehnykkään. Vain siksi, että en onnistu samalla kerralla hoitamaan heidän asioitaan. En onnistu muidenkaan työni luonteesta, mutta pitkänmatkalaiset jotku ei sitä hyväksy..kertakaikkiaan :([/QUOTE]

Ja tosiaan, kyse ei ole kaupallisesta alasta.

Kyllä, pyrin hoitamaan kaikki tarvittavat asiat aina kerralla pois kun palveluiden luokse matkustan.

No ei todellakaan ole mitään etuoikeuksia, ihan älytön ajatus. Joskus saatan päästää jonkun eteeni, jolla on selvästi lyhyempi asia kuin minulla, jolla saattaa olla montakin asiaa kerralla selvitettävänä. Mä en käsitä ollenkaan, miksi kauempana asujat olisivat jotenkin etuoikeutetumpia palveluihin kuin lähempänä asujat. :confused:

Yhteistyössä