Palstatohtorit, diagnooseja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Aion kyllä mennä näiden kanssa lääkäriin kun kerkeän.. Mutta kiinnostais tietää mitä voisin näin ennakkoon tutkiskella..

-Mulla on outoja lihas-, luu-, sekä nivelkipuja.
-Silmät on aina täynnä niitä mustia "roskia" ja ovat tosi arat, ahdistaa kirkkaat valot ja sattuu.
-Ihon kanssa on paljon ongelmia, se on herkkä, kutiseva ja epätasainen (kuitenkin paksu), ei kestä esimerkiksi auringonvaloa vaan alkaa kirvelemään. En kestä ihollani esim. villaa enkä kestä rannekoruja tmv. koska ne sattuvat kun osuvat tuohon kämmenen päälle.
-Mua huimaa tosi usein
-Paino ei ole aina hallittavissa vaan saattaa nousta tai laskea miten sattuu.
-Myös ruokahalu vaihtelee. Aamuisin on todella vaikeaa syödä.
-Olen usein pahoinvoiva.
-Vatsa toimii vähän miten haluaa, syömisistä huolimatta.
-Kynsissä on kuoppia ja pitkittäisiä raitoja, kuitenkin vahvat kynnet.
-Hiukset kasvavat todella nopeasti ja ovat keskivertopaksut, todella rasvoittuvat (en tiedä voiko liittyä mihinkään)
-Sydän hakkaa aika ajoin tai muljuu rinnassa ilman sen kummempaa selitystä.
-On todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä pakko-oireinen häiriö joka on kuitenkin lieventynyt huimasti viime vuosina, melkein kokonaan poistunut voisin sanoa.
-Kestävyys on huono, jaksan tehdä paljon fyysistä hommaa mutta yhtäkkiä alkaa huimaamaan niin että joudun kumartumaan ja nojailemaan polviin.
-Hengästyn helposti.
-Mun varpaat ja sormet palelevat aina, aina, kesällä kuumallakin. Ja kylmässä ja kosteassa ne alkavat särkemään veemäisesti.
-Mulla on aina tosi kylmä.
-Kehon lämpötilani laski raskauksien jälkeen n. 35,6:teen jostain yli 36:sta.
-Olen rauhaton
-Mulla on muistihäiriöitä jotka pahenevat koko ajan
-noin 60-70% ajasta tunnen eläväni jonkinlaisessa sumussa ja ájatukset ovat ihan muhjua, ääneen puhumalla tai toisen avulla saan kuitenkin "suoristettua" ajatuksiani.
-Mulla särkee päätä melkein aina, diagnooseina basillaari migreeni, hortonin neuralgia ja lihasjännityspäänsärky (ja lääkäreiden mielestä "voi ihan hyvin ollakin" että mulla on näitä kaikkia, en ole ihan samaa mieltä)

Lueskelin nimittäin toisesta ketjusta innoituksen saaneena kilpirauhashäiriöiden oireita ja aika moni oire osui.. Olen kuitenkin lukenut ennenkin, muiden sairauksien oireita ja tuntuu että näitä vaihtoehtoja löytyy.. En enää menetä yöuniani tämän miettimiseen että mikä mulla on ja aion juu mennä lääkärille.. Olis vaan kiva jos edes osais katella että mihin olisi viitteitä. Tässä saattaisi olla tietysti monen eri jutun summakin...

olla mitä vaan, eikä nuo kaikki oireet välttämättä johdu edes samasta asiasta. Reuma/psori, ms(toivottavasti ei, mutta siihenkin voi sopia ihan mikä oire melkein vaan), kilppari, osa korvien välistä. Tai homekämppä, huonot elintavat.
Lääkäriin ja tutkimuksiin mars! Toivottavasti ei mitään kummempia löydy.

Mulla on valtaosa sun oireista :O Mustia "roskia" ei tosin silmissä ole, eikä päänsärky ole jatkuvaa. Syytä selvittelemässä nyt myös, maanantaina paastoarvolabrat.

Itse epäilen, että kilpisrauhasarvoissa voisi olla jotakin, mutta senhän näkee sitten. Alhainen hemppa nyt on ainakin, kun se on aina alhainen.

Aion kyllä mennä näiden kanssa lääkäriin kun kerkeän.. Mutta kiinnostais tietää mitä voisin näin ennakkoon tutkiskella..

-Mulla on outoja lihas-, luu-, sekä nivelkipuja.
-Silmät on aina täynnä niitä mustia "roskia" ja ovat tosi arat, ahdistaa kirkkaat valot ja sattuu.
-Ihon kanssa on paljon ongelmia, se on herkkä, kutiseva ja epätasainen (kuitenkin paksu), ei kestä esimerkiksi auringonvaloa vaan alkaa kirvelemään. En kestä ihollani esim. villaa enkä kestä rannekoruja tmv. koska ne sattuvat kun osuvat tuohon kämmenen päälle.
-Mua huimaa tosi usein
-Paino ei ole aina hallittavissa vaan saattaa nousta tai laskea miten sattuu.
-Myös ruokahalu vaihtelee. Aamuisin on todella vaikeaa syödä.
-Olen usein pahoinvoiva.
-Vatsa toimii vähän miten haluaa, syömisistä huolimatta.
-Kynsissä on kuoppia ja pitkittäisiä raitoja, kuitenkin vahvat kynnet.
-Hiukset kasvavat todella nopeasti ja ovat keskivertopaksut, todella rasvoittuvat (en tiedä voiko liittyä mihinkään)
-Sydän hakkaa aika ajoin tai muljuu rinnassa ilman sen kummempaa selitystä.
-On todettu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä pakko-oireinen häiriö joka on kuitenkin lieventynyt huimasti viime vuosina, melkein kokonaan poistunut voisin sanoa.
-Kestävyys on huono, jaksan tehdä paljon fyysistä hommaa mutta yhtäkkiä alkaa huimaamaan niin että joudun kumartumaan ja nojailemaan polviin.
-Hengästyn helposti.
-Mun varpaat ja sormet palelevat aina, aina, kesällä kuumallakin. Ja kylmässä ja kosteassa ne alkavat särkemään veemäisesti.
-Mulla on aina tosi kylmä.
-Kehon lämpötilani laski raskauksien jälkeen n. 35,6:teen jostain yli 36:sta.
-Olen rauhaton
-Mulla on muistihäiriöitä jotka pahenevat koko ajan
-noin 60-70% ajasta tunnen eläväni jonkinlaisessa sumussa ja ájatukset ovat ihan muhjua, ääneen puhumalla tai toisen avulla saan kuitenkin "suoristettua" ajatuksiani.
-Mulla särkee päätä melkein aina, diagnooseina basillaari migreeni, hortonin neuralgia ja lihasjännityspäänsärky (ja lääkäreiden mielestä "voi ihan hyvin ollakin" että mulla on näitä kaikkia, en ole ihan samaa mieltä)

Lueskelin nimittäin toisesta ketjusta innoituksen saaneena kilpirauhashäiriöiden oireita ja aika moni oire osui.. Olen kuitenkin lukenut ennenkin, muiden sairauksien oireita ja tuntuu että näitä vaihtoehtoja löytyy.. En enää menetä yöuniani tämän miettimiseen että mikä mulla on ja aion juu mennä lääkärille.. Olis vaan kiva jos edes osais katella että mihin olisi viitteitä. Tässä saattaisi olla tietysti monen eri jutun summakin...

Histekkiä saa apteekista ilman reseptiä. Jos ei helpota niin nuo sinun oireet ovat homeopatian tehtäviä. Olen lukenut homeopatiaa mutta en koskaan niin paljon että voisin määrätä sinulle lääkettä. joten homeopatiin osaavan luokse ja niitä on joka paikassa joten eikun rohkeesti yhteyttä jos ei histekit auta! Ja sata prossasti auttaa itse kokenut! Ei enää vaivoja!

[QUOTE="vieras";25689765]Mulla on valtaosa sun oireista :O Mustia "roskia" ei tosin silmissä ole, eikä päänsärky ole jatkuvaa. Syytä selvittelemässä nyt myös, maanantaina paastoarvolabrat.

Itse epäilen, että kilpisrauhasarvoissa voisi olla jotakin, mutta senhän näkee sitten. Alhainen hemppa nyt on ainakin, kun se on aina alhainen.[/QUOTE]

Kerro sitten ku tiiät :) Kiinnostaa.

Mulla ei oo lapsille hoitajaa niin mä nyt odottelen että millonkahan sitä sitten viittis häiritä miehen töitä sen verran että varais ajan sinne lääkäriin..
Muoks. siis että pääsis yksin..

[QUOTE="sairas";25689842]Joku ehdotti jopa ms-tautia, mutta itse sitä sairastavana (ja lukuisan joukon tautia sairastavia tuntevana), uskaltaisin sen vaihtoehdon pudottaa listalta... : )[/QUOTE]

No hyvä, kiitos tästä! Voimia sinulle!

Ja sen mä tiedän että hempassa ei ole vikaa, ei sokereissa, eikä verenpaineessa. Vähän aikaa sitten mittailtiin ja tutkittiin kaikkea kun olin ensiavussa päänsäryn takia.

Tulehdusarvotkin katsottiin, crp(?) oli normi ja valkosolut ylittivät ihan hiveneellisesti keskiarvon, niin että sillä ei kuulemma ole mitään merkistystä ja voi olla ihan mittausvirhe.

[QUOTE="vieras";25689771]Histekkiä saa apteekista ilman reseptiä. Jos ei helpota niin nuo sinun oireet ovat homeopatian tehtäviä. Olen lukenut homeopatiaa mutta en koskaan niin paljon että voisin määrätä sinulle lääkettä. joten homeopatiin osaavan luokse ja niitä on joka paikassa joten eikun rohkeesti yhteyttä jos ei histekit auta! Ja sata prossasti auttaa itse kokenut! Ei enää vaivoja![/QUOTE]

Olen syönyt allergialääkkeitä (en tällä hetkellä), niillä ei ole vaikutusta..

Kerro sitten ku tiiät :) Kiinnostaa.

Mulla ei oo lapsille hoitajaa niin mä nyt odottelen että millonkahan sitä sitten viittis häiritä miehen töitä sen verran että varais ajan sinne lääkäriin..
Muoks. siis että pääsis yksin..

Maanantaina vasta siis labroihin menossa, siitä vielä aikansa että kuulee tulokset. Laitoin kuitenkin tän ketjun kirjanmerkkeihin ja tuun sitten tänne infoomaan tulokset :) Jotenkin lohdullista, etten olekaan ainoa oireideni kanssa.

[QUOTE="vieras";25690050]Maanantaina vasta siis labroihin menossa, siitä vielä aikansa että kuulee tulokset. Laitoin kuitenkin tän ketjun kirjanmerkkeihin ja tuun sitten tänne infoomaan tulokset :) Jotenkin lohdullista, etten olekaan ainoa oireideni kanssa.[/QUOTE]

Sama juttu. Ja jännä miten sitä aina luovii pahenevien oireiden kanssa kunnes tulee niitä päiviä että "ei hitto, en jaksa!".

Ainiin, ja sitten mun korvat särkyilee ja niissä tuntuu tosi usein painetta ilman syytä.

Ja jäsenet puutuu tosi herkästi. En voi esimerkiksi maata kädet vatsan päällä koska kädet puutuvat siitä..

Multa myös raajat puutuu todella herkästi, mutta niskat ovat kyllä niin jumissa, etten yllättyisi jos se olisi syy.

Korvaoireita ei ole, mutta omaan listaan voisin lisätä sen, että hiukset ovat ohentuneet vuoden/kahden aikana yli puolella, enkä kuitenkaan lämpökäsittele/värjää muulla kuin hennalla.

Iho on kuiva vaikka öljyän kahdesti päivässä.

Eipä tässä kovin terve olo ole, kyllä vaan ns.pienemmätkin oireet vie kaikki voimavarat kun niitä oireita on monta.

Yhteistyössä