Palstatohtoreita paikalla? Mikä mun jalkaa risoo?

Levossa jalka on täysin kivuton, mutta kun jalkaa liikuttaa, niin siihen koskee.

Kipu on aika tarkasti polven kohdalla, jalan ulkosyrjässä. Mihinkään en muista jalkaa kolhineeni, eikä siinä edes mitään näy. Mutta pirun kipeä on.

Levon jälkeen jalka yleensä oikuttelee muutaman askeleen verran, mutta kun olen päässyt sillä muutaman metrin kävelemään, se vetristyy ja kipu laantuu. Kipu on kertaalleen tullut niin kovana, että jalka lähti lähes alta, mutta sekin oli vain sen yhden askeleen verran...seuraava askel meni jo paremmin ja 5 askeleen jälkeen kävelin, kun jalassa ei mitään vikaa olisikaan.

Jos istun maassa jalat suorina eteenpäin ja minuutin kuluttua nostan tuon kipeän jalan terveen jalan päälle (laitan jalat siis suorina ristiin), tulee kipu taas melko voimakkaana.

Jalka on nyt siis jotenkin rikki. Mutta kun en tiedä että miten, niin en oikein tiedä että mitä sille pitää tehdä, vai pitääkö mitään?!?
 
"vieras"
Jänteen kiinnityskohdan tulehdus. Löydätkö painamalla tarkan kipukohdan? Kauanko vaivannut?
Jos olet viimeisen viikon aikan urheillut tai tehnyt jotain mitä et yleensä tee niin pidä siitä taukoa. Lepuuta ja haudo kylmällä. Burana yms voi auttaa. Lekuriin jos ei asetu omin avuin.
 
löytypäs hyvä kuva :D eli siis tälleen en voi ollenkaan istua, polvi taittuu ilkeesti ja se kipu tulee tohon ihan sivuun ulkosyrjälle just. sit kun laittaa käden siihen sivuun ja koukistaa ja suoristaa jalkaa, niin siellä napsuu joku.

 
mulla sattuu samanlailla. mulla vääntyy jalka jos istun jalka toisen päällä, ja sillon tosiaan sillä EI kävellä. ootko huomannu minkä yhteydessä se kipu alkaa?
Tuo kuvan asento, jonka laitoit on sellainen jossa en voi istua, koska siinä se kipu nimenomaan tulee ns. esiin.

Onko sulla ollu tämmöstä pitkään? Mitään napsumista mulla tosin ei ole.
 
[QUOTE="vieras";28366947]Onko kestäyt jo kauankin? Voihan sitä rukevasti raskaana ollessa tulla kaikenlaisia kipuja jalkoihin. Onhan sulla ylimääräistä painoa jonkin verran.[/QUOTE]

Ehkä noin 2 viikkoa. Olen sitäkin miettinyt, että johtuisiko nimenomaan siitä, että painoa on tullut lisää...toisaalta olin monta vuotta painavampi, kuin mitä nyt olen, eikä silloin ollut tällaista vaivaa.

Mutta mistäs sitä tosiaan tietää :)
 
Tuo kuvan asento, jonka laitoit on sellainen jossa en voi istua, koska siinä se kipu nimenomaan tulee ns. esiin.

Onko sulla ollu tämmöstä pitkään? Mitään napsumista mulla tosin ei ole.
mä pystyn hetken istuun tolleen, mut sit kun meen siitä "tavallisesti" tai lähen käveleen niin se kipu alkaa. istuessa siis se ei tunnu, vaan heti ku liikutan jalkoja. on ollut, varmaan vuoden. koitan välttää etten istu noin, mutta aina ei muista ja sit se helvetti alkaakin.
 
[QUOTE="vieras";28366954]Jänteen kiinnityskohdan tulehdus. Löydätkö painamalla tarkan kipukohdan? Kauanko vaivannut?
Jos olet viimeisen viikon aikan urheillut tai tehnyt jotain mitä et yleensä tee niin pidä siitä taukoa. Lepuuta ja haudo kylmällä. Burana yms voi auttaa. Lekuriin jos ei asetu omin avuin.[/QUOTE]

En ihan tarkkaa, koska kipu on ns. säteilevä. Kipu tuntuu siis noin 15-20 cm mittaisella matkalla, mutta se kohta josta luulen sen ns. alkavan on tosiaan tuossa polven kohdalla, ulkosyrjässä.

Urheilusta tuli mieleen, että mä kyllä muutama viikko sitten salilla tein melko raskaan jalkatreenin...en siis sellaista mitä ennen raskautta, mutta kyllä mä jalkoihin ihan hyvän tuntuman sain. Hitto, kun en nyt yhtään muista että ottiko se polviin...jos, niin siinä olis sitten syykin.
 
[QUOTE="vieras";28366973]Meepä sinne teidän ah niin mahtavaan päivystykseen näyttämään ;)

Ja Buranaa saa ottaa raskaana ellei ole viimeisellä kolmanneksella.[/QUOTE]

Päivystykseen näyttämään jalkaa, jolla kuitenkin siis ihan pystyy olemaan, elämään ja kävelemään? Jospa en nyt kuitenkaan :D En koe tarvitsevani lääkäriä tänään, enkä huomennakaan. Jos parissa viikossa ei tapahdu muutosta, niin sitten voin soitella lekuriin ja varata ajan.
 

Yhteistyössä