Palstatohtoreille kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Odotan kolmatta lasta rv 27+5. Kolme päivää sitten alkoi ihan kauhea päänsärky, tänään ollu pahin päivä. Olen ottanu maksimi annokset panadolia ja buranaakin harkitusti, mutta eipä tunnu auttavan. Pitääkö tässä nyt soitella jo lääkäriin päin vai mitä??

Raskausmyrkytyksen oireista luin, että tämä lukeutuis niihin, mutta voihan olla ihan "tavallista" päänsärkyäkin?? Viimeksi kävin neuvolassa rv 23, sillon paineet yms kunnossa, ja aina ollu edellisissäkin raskauksissa.

Töissä käyn ja tosi rankka on ollu tää viikko, eli sitäki ajattelin syyksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Juotko tarpeeksi? Nyt on ollut aika kuuma, ja nestehukan eräs oire on päänsärky.

No tätä mun työkaverit kans epäili, mut mielestäni juon hyvin. Ja oltiin lomareissulla 3 viikkoa sitten vielä paljon kuumemmassa, eikä siellä mulle tullu mitään päänsärkyä.
Niskat on myös jumissa jonkin verran, voisko johtua näinkin paha päänsärky ihan siitä?
Ja eikai se raskausmyrkytys ihan muutamassa päivässä pamahda päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
onko ukkosta liikkeellä, siihen ei burana mullakaan auta.

soita neuvolaan ja käy tarkistuttamassa verenpaineet, onko sulla turvotusta?

Neuvola kiinni!Kesälomalla 4 viikkoa siis :) Eli varmaan tohon kättärille sit vaan pitäis soittaa, mut tuntuu hullulta lähteä sinne paineita mittaamaan..
Turvotusta on jonkin verran, mut varmaan johtuu tosta mun seisomatyöstä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
onko ukkosta liikkeellä, siihen ei burana mullakaan auta.

soita neuvolaan ja käy tarkistuttamassa verenpaineet, onko sulla turvotusta?

Neuvola kiinni!Kesälomalla 4 viikkoa siis :) Eli varmaan tohon kättärille sit vaan pitäis soittaa, mut tuntuu hullulta lähteä sinne paineita mittaamaan..
Turvotusta on jonkin verran, mut varmaan johtuu tosta mun seisomatyöstä vaan.

No kyllä sä nyt paineet voit käydä mittaamassa ja virtsanäytteen antamassa ihan terveyskeskuksen puolellakin.

Yhteistyössä