Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

  • Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jälleen monttu auki;26756137:
No mitähän kieltä "tällä planeetalla" puhutaan?
Varmaan sitä jotain haltijakieltä, on käynyt jossain mordorissa sitä treenamassa.
Jotkut vaan menee hiukan liian syvälle näihin fantasioihin:

 
Alkuperäinen kirjoittaja jälleen monttu auki;26756137:
No mitähän kieltä "tällä planeetalla" puhutaan?
Suomi on äidinkieleni. Kävin lukion englanniksi, muutin Pohjois-Amerikkaan, kävin AMK:n englanniksi, kaveripiiri lähinnä kaikkea muuta kuin suomalaista, kaksi yliopistotutkintoa englanniksi. En ole englannin natiivipuhuja, mutta se kuitenkin ollut yli puolet elämästäni hyvin kiinteä osa kielenkäyttöäni, enkä osaa suomea kovin sujuvasti saati että osaisin kielioppisääntöjä. :ashamed:
 
hhm
Niin no, mie taas teen. Olen MONESSA ketjussa tuonut ilmi mielipiteeni korkeasta älykkyysosamäärästä mixed blessinginä, muistaakseni kenties käyttänyt siitä jopa sanaa kirous. En siis pidä sitä mitenkään hienoutena. Eikä se ole hankittu ominaisuus, jonka voisi saavuttaa omalla työllään, joten ei sitä voi edes siinä mielessä arvostaa. Mutta mitä etua saavutetaan piilottamalla ominaisuus, josta voi olla hyötyä? Mitä järkeä on olla käyttämättä sitä ristiriitaista lahjaa, jonka on syntymässään saanut?

Voisinhan mie ryhtyä vaikka narkomaaniksi (tarkkaavaisuushäiriö peräti altistaa riippuvuuksille), pyyhkiä velvoitteet mielestäni ja alkaa elää tukien varassa vieroituskodista toiseen. Aika monella korkean äo:n ihmisellä kun on ongelmia jaksaa järjissään ja selvänä tässä maailmassa, kenties jotkut ketjuun osallistuneista voivat ymmärtää muutaman syyn tähän? Mut mie en oo luovuttajatyyppiä, enkä edelleenkään jaksa häiriintyä liikaa teitin kommenteista (huom; te viittaa tässä ketjussa keskusteluun osallistuneisiin, jotka rajaan henkilöihin, joilla negatiivista ei-rakentavaa palautetta minulle).
Vääntäisitkö rautalangasta, miten korkeampi äo:si on apu tai jopa edellytys sille auttamistyöllesi? Miten nää asiat liittyy toisiinsa siis.

Kuulostat alentuvalta sen vuoksi, että tuokin teksti on sidottu sellaisella "voih-te-tavikset-ette-koskaan-voi-ymmärtää-vaikeuttani-pärjätä-tässä-maailmassa-kuinka-helppoa-teillä-onkaan-sillä-minun-ja-kaltaisteni-ovat-ongelmat" -asenteella.

Olen samaa mieltä kuin joku tuolla edellä: et ehkä huomaa sitä itse, mutta valtaosassa kriittisesti sävyttyneitä viestejä ei tosiaan ole ollut kyse korkeasta äo:stasi vaan tavastasi tuoda asia esiin ja korostaa "velvoitetun jalon" rooliasi.
 
rietas
Ilmeisesti olet edelleen sitä mieltä, että sinua kiusataan siitä millainen olet? Rehellisesti: moniko täällä on moittinut sinua aatelistaustastasi, äo:stäsi, auttamistyöstäsi? Vai onko kritiikki kohdistunut kuitenkin siihen, kuinka kerrot näistä asioista?

Esimerkki: "mulla on hieno auto" vs. "mulla on hienompi auto kuin teillä".

Ja helvetti soikoon, tunnen itseni ääliöksi kun taivuttelen älykkäälle ihmiselle rautalankaa. Tuskin älykäs sellaista tarvitsee, eli joku pirullisen älykäs juoni tässä täytyy olla takana. Ja (toivottavasti edes) keskivertoälykästä vedätetään 6-0.

:D
 
"vieras"
Tää ketju on pilalla! Onko ihan pakko?

Mistä tässä ketjussa olikaan kyse?

Nuo kiusaamiskuvat on kyllä ihan väärässä paikassa nyt. Mitäs jos laittaisitte ihan oman aihettanne käsittelevän ketjun?




Mä olen oikea kermaperse ja mämmi tökkii jo.
 
Tsiisus mitä tekstiä. Jaksoin lukea sivun 5 loppuun. Täytyy kyl sanoo et on mul parempaakin tekemistä, menen vaikka päikkäreille tuonne itäsiipeen kun sisäkkö siivosi aamulla linnani. Nyt on aikaa torkkua ;).
 
nnn
No kyllä tässä jotkut kommentit on aika suoraan suunnattu astrolabelle, mutta on minustakin nuo kiusaamiseen vetoamiset aika liiottelua. Ja kieltämättä tässä esiintynyt oman itsensä jalustalle/pyhimykseksi(?) kohottaminenkin on hieman ärsyttävää, eikä välttämättä tule mielikuvaa mitenkään yli jalosta ihmisestä, ennemminkin ihmisestä, joka pitää itseään muita parempana varsinaisesti näitä muita tuntematta. Vikaa lienee syissä ja seipäissä, saihan tämä teksti minutkin ärsyyntymään, mikä on merkki heikosta luonteenlaadusta:) oman ajatukseni mukaan olemme kaikki kuitenkin vain ihmisiä, kaikissa niitä vikoja ja heikkouksia löytyy.
 
Hakusanan 'twice exceptional' käyttö tiedonhaussa voisi auttaa teitä ymmärtämään asioita paremmin. Aihepiiristä on kirjoitettu hyviä kirjoja, en suoralta kädeltä tosin muista yhden lukemani hyvän kirjan nimeä.
 
Voi ei
Seota? No en. Eipä tää teitin asenne poikkea siitä mitä kouluaikoina saanut kestää.

Sitä vaa ketjuun osallistuneiden sopis mielestäni miettiä, että miten suuren reaktion saa aikaan vain toteamus siitä, että äo on korkeampi kuin keskimäärin. Ei se minua haittaa, että pidätte teeskentelijänä, tekopyhänä, roolia vetävänä, alentuvana, ylimielisenä, itseään korostavana tms. Todellisuudessa olen syrjäänvetäytyvä havainnoija, joka vaatii itseltään enemmän kuin muilta. Huolimatta kovista elämänkokemuksista en suostu hyväksymään ajatusta ihmisten pahuudesta.

Tiedän puutteeni ihmisenä ja uskokaa pois, teen parhaani muokatakseni niitä poies. Tiijän olevani mustavalkoinen ihminen siinä suhteessa, että minua joko inhotaan tai rakastetaan. Se luultavasti johtuu sosiaalisesta kyvyttömyydestäni ja kuten mieheni eilen totesi minulle, että anteeksipyytelevyys ja nöyryys vain ärsyttävät ihmisiä lisää.
Kappas, nyt unohdit kirjoittaa murretta
 
@&€%#$¥£%#@#!

Googlettakaa ihmiset vaikka mitä ÄO tarkoittaa. Se ei varsinaisesti liity sosiaalisiin taitoihin tai edes lahjakkuuteen useimmilla osa-alueilla.
Itse asiassa sosiaalinen lahjakkuus ja korkea ÄO asuu harvoin samassa päässä.
Tai kokonaisvaltainen elämänhallinta.

Tää ei edes liity ketjun aiheeseen, mut rupee kyrsiin kun ei edes tiedetä mistä puhutaan. :D
 
Vaikka mulla onkin suhteellisen korkea älykkyysosamäärä, en ole kykeneväinen ymmärtämään miten tää ketju on taas mennyt tähän. Toisaalta, mun mielestä on tavallaan ihanaa että palstalaisiin voi aina luottaa ettei pysytä asiassa. Koskaan et tiedä mitä tapahtuu ja minne väärille raiteille sitä eksytään ja rakennetaan legendaa.

:popcorn:
 
@&€%#$¥£%#@#!

Googlettakaa ihmiset vaikka mitä ÄO tarkoittaa. Se ei varsinaisesti liity sosiaalisiin taitoihin tai edes lahjakkuuteen useimmilla osa-alueilla.
Itse asiassa sosiaalinen lahjakkuus ja korkea ÄO asuu harvoin samassa päässä.
Tai kokonaisvaltainen elämänhallinta.
Olet aivan oikeassa, minä olen harvoja noita täydellisiä ihmisiä :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
Tsiisus mitä tekstiä. Jaksoin lukea sivun 5 loppuun. Täytyy kyl sanoo et on mul parempaakin tekemistä, menen vaikka päikkäreille tuonne itäsiipeen kun sisäkkö siivosi aamulla linnani. Nyt on aikaa torkkua ;).
Asiaa. :D Minä menen myös, mikäli meidän moukka yksinkertainen sisäkkö jolle kuitenkin olen laupeuttani antanut työpaikan (minne sekin poikarukka, tosin kaunis, olis päätynyt ilman minua) on suvainnut sijata vuoteeni.

Tavataan illallisilla! Heiii!

Onko kukaan nähnyt pundulaattiani?
 
[QUOTE="vieras";26756451]Kärsisikö sitä kysyä, että mitä nämä maailmaa syleilevät hyvänteot sitten ovat olleet? Tai ovat ehkä tulevaisuudessa, jos niitä vasta suunnitellaan?[/QUOTE]

En ole lukenut noita aikaisempia kovin tarkkaan, mutta miksi ihmisiä ärsyttää jos joku on aö:ltään keskivertoväkeä fiksumpi? Heitäkin tarvitaan, tuo on se väki joka tekee hienoja löytöjä, keksintöjä, ratkoo sikavaikeita laskelmia, selvittää meille avaruuden salaisuuksia, kehittelee ja suunnittelee jotain mullistavampaa kuin design-jakkaran :headwall:
 
hhm
Mikä siinä velvollisuudessa on niin pahaa? Aivan samoin, jos minulla olisi runsaammin varallisuutta ja tuntisin velvollisuudekseni jakaa siitä muille. Paha?
Mikään auttamisessa ei ole pahaa. Ei mikään. Eikä kai siinäkään, että sen kokee velvollisuudekseen. (Mutta koska velvollisuus on "sisäinen", subjektiivinen tunne, ei kannata ihmetellä jos se ei kertalaakista muille avaudu.)

Kerro nyt, ole ystävällinen, millä tavoin se äo. on tarpeen/hyödyksi/edellytys siinä auttamistyössä? Miksi juuri sen vuoksi tunnet tarvetta/velvollisuutta auttaa?

(Onko apusi jotenkin "parempaa" kuin niiden yhtälailla pyyteetöntä työtä omasta halustaan tekevien normaaliälyisten?)
 
[QUOTE="vieras";26756472]Ahaa, vielä ei varsinaisesti ole tehty muuta kuin suunniteltu, mitä tehtäisiin jos tehtäisiin. Ymmärrän. Tämän minäkin osaan.[/QUOTE]

Nooooh, mie oon tehnyt vapaaehtoistyötä pienen ikäni. Min pitäs valmistua ensi vuonna kehityshallinnon maisteriksi ja työnantajani on hyväksynyt (tosin aviomieheni kanssa en oo vielä asiasta laajemmin keskustellut) vapepa:n piikkiin lyhyehköt erikoisreissut kentälle niissä hommissa.
 
Keittiönoita
Mikä siinä velvollisuudessa on niin pahaa? Aivan samoin, jos minulla olisi runsaammin varallisuutta ja tuntisin velvollisuudekseni jakaa siitä muille. Paha?
Ei varsinaisesti mikään, mutta velvollisuus käsitetään usein sellaiseksi, mitä ei tekisi, mikäli sitä velvollisuutta ei olisi. Sitä ei siis tehdä vapaaehtoisesti ja siksi, että halutaan tehdä, vaan siksi, että velvollisuus vaatii tekemään. Mulla ei ole mitään velvollisuutta auttaa muita, mutta silti autan.
 
Mikään auttamisessa ei ole pahaa. Ei mikään. Eikä kai siinäkään, että sen kokee velvollisuudekseen. (Mutta koska velvollisuus on "sisäinen", subjektiivinen tunne, ei kannata ihmetellä jos se ei kertalaakista muille avaudu.)

Kerro nyt, ole ystävällinen, millä tavoin se äo. on tarpeen/hyödyksi/edellytys siinä auttamistyössä? Miksi juuri sen vuoksi tunnet tarvetta/velvollisuutta auttaa?

(Onko apusi jotenkin "parempaa" kuin niiden yhtälailla pyyteetöntä työtä omasta halustaan tekevien normaaliälyisten?)
Min koulutus on sellainen, jonka avulla ois tarkoitus mm. selvitellä konflikteja kriisialueilla (tämä voi olla mitä vain vaikka Suomen asunnottomien oloista pakolaisleirin perustustöihin sisällissodissa). Toki työhön pystyy varmasti myös aivan normaalilla älyllä, mutta haluaisin toivoa voivani antaa lisäpanosta rauhantyöhön sen potentiaalin avulla, joka minulle on suotu.
 

Yhteistyössä