Palstan karppaajat hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppia

Vieras
Olen aloittelemassa karppausta ja tahtoisin kokeneemmilta karppaajilta neuvoa ja ennen kaikkea niiltä joilla paino pudonnut karppaamalla.
Laitan tähän nyt tämän päivän ruokalistani kun tuntuu että onkohan nyt kuitenkin liikaa rasvaa tässä?

Aamupala: Kermakahvi, 2 munaa (pekonin rasvassa paistettu), 2 siivua pekonia, n. 150g kaalia.
Välipala: n. 80g cashew pähkinöitä ja saksanpähkinöitä.
Päivällinen: 150g kanaa, 7 pientä herkkusientä (suolaliemessä,säilykkeenä), 4 viipaletta kesäkurpitsaa, puolikas sipuli, siivu paprikaa,
kaikki paistettuna 2rkl voissa ja mukana luraus kuohukermaa,kyytipoikana n. 80g oltermannia ja 9 kuutioita fetaa öljyssä.
Jälkkäri 1 pala (10g) marabou 70% orange tumma suklaa ja kermakahvi 1rkl steviaa.

Tuntuu hurjalta tuo rasvamäärä (pähkinät,pekoni,voi ja kerma) Mitä mieltä karppaajat?

Miten paljon kasviksia tulisi syödä? Laskin että vajaa puoli kiloa tuli tuossa jos sienet ja sipulit lasketaan ja iltapala vielä syömättä. Pähkinöistä liikaa protskua vai muutenkin liikaa? Entäs rasvan määrä?

Rasvamäärä on kai ihan ok, mutta proteiinia tulee kyllä tuossa aika paljon suhteessa muuhun. Saako udella minkä kokoinen olet? Proteiinin määrä määräytyy tavoitepainon mukaan.

Painoa päälle 80kg, luin jostain että olisi n. 1-2g protskua per paino kg. Ja alussa kait olis tarkotus vetää hiilarit alas ja proteiinit ylös jotta päästään ketoosiin ja saadaan elimistö toimimaan halutulla tavalla mutta siis ilm pitää vähentää tuota proteiinin määrää kumminkin?

Olen aloittelemassa karppausta ja tahtoisin kokeneemmilta karppaajilta neuvoa ja ennen kaikkea niiltä joilla paino pudonnut karppaamalla.
Laitan tähän nyt tämän päivän ruokalistani kun tuntuu että onkohan nyt kuitenkin liikaa rasvaa tässä?

Aamupala: Kermakahvi, 2 munaa (pekonin rasvassa paistettu), 2 siivua pekonia, n. 150g kaalia.
Välipala: n. 80g cashew pähkinöitä ja saksanpähkinöitä.
Päivällinen: 150g kanaa, 7 pientä herkkusientä (suolaliemessä,säilykkeenä), 4 viipaletta kesäkurpitsaa, puolikas sipuli, siivu paprikaa,
kaikki paistettuna 2rkl voissa ja mukana luraus kuohukermaa,kyytipoikana n. 80g oltermannia ja 9 kuutioita fetaa öljyssä.
Jälkkäri 1 pala (10g) marabou 70% orange tumma suklaa ja kermakahvi 1rkl steviaa.

Tuntuu hurjalta tuo rasvamäärä (pähkinät,pekoni,voi ja kerma) Mitä mieltä karppaajat?

Muuhun puuttumatta, mitä toi tuollainen stevia on jota voi käyttää ruokalusikallisen? Jotain laimennettua vai?
Mulla on stevia-pulveria (ilmeisesti 100%), jossa yksi hitunen veitsenkärjessä vastaa jo reippaasti ruokalusikallista sokeria.

Mä en jaksa muuten kommentoida, mut voin laittaa mun syömiset tähän. Eli mä olen syöny tänään kaks jauhelihatäytteistä paprikaa (täytteessä siis sipulia, paprikasta pilkottu hattu ja jauhelihaa+mausteita), turkkijogurttia mansikoiden kans ja vähän pähkinää.

Salaattia sinuna söisin enemmän. Mä yleensä syön joka päivä ihan vihersalaattia. Ja syön niinku muutki ihmiset mut perunan riisin ja pastan tilalla kasviksia tai pelkkää salaattia paljon. Rasvaa pitää syyä, mut myös vihanneksia ja kasviksia.

Pähkinöitä on aika iso kasa tossa välipalaksi. Karppaaminen ei kumoa kaloriteoriaa vaan idea on että rasva ja proteiini pitävät paremmin nälkää. Lisää salaattia, kurkkua, tomaattia jne kasviksia jotta saat myös kuituja ja vitamiineja. Rasvaa ja proteiinia ei ole tarkoitus syödä mielinmäärin vaan niin että nälkä pysyy loitolla.

[QUOTE="a.p";26690429]Painoa päälle 80kg, luin jostain että olisi n. 1-2g protskua per paino kg. Ja alussa kait olis tarkotus vetää hiilarit alas ja proteiinit ylös jotta päästään ketoosiin ja saadaan elimistö toimimaan halutulla tavalla mutta siis ilm pitää vähentää tuota proteiinin määrää kumminkin?[/QUOTE]

Se proteiinimäärä lasketaan per Rasvaton painokilo. Eli läskiä ei lasketa tähän proteiinin tarpeeseen.

Yhteistyössä