Palstan innoittaman tutkin eilen naapureiden verotietoja ja voi helvetti miten persaukisilla ihmisillä on omakotitaloja!!!

• Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
pientenäiti
On ne olleet ennenkin. Muistan kun olin lapsi, ja naapurit olivat ostaneet sellaisen veroluettelon, jossa oli omienkin vanhempien verotiedot. Sitä sitten naapurin tyttö luki ja rankkasi kavereitaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
On ne olleet ennenkin. Muistan kun olin lapsi, ja naapurit olivat ostaneet sellaisen veroluettelon, jossa oli omienkin vanhempien verotiedot. Sitä sitten naapurin tyttö luki ja rankkasi kavereitaan...
Reilu tyttö :D Voi hyvänen aika..

Keittiönoita
Mutta siinä eivät olleet kaikki. Muistan ajan, kun veroluetteloon pääsi vasta, jos oli yli 100 000 markan vuositulot. Kun viimein olisin päässyt, koko veroluetteloita ei ollut enää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta siinä eivät olleet kaikki. Muistan ajan, kun veroluetteloon pääsi vasta, jos oli yli 100 000 markan vuositulot. Kun viimein olisin päässyt, koko veroluetteloita ei ollut enää.
Meilläpä oli vielä kolme vuotta sitten kaikkien yli 30 000 euroa ansainneiden verotiedot paikallisessa lehdessä. Lisäksi lehdessä on julkaistu vuosittain tehdyt kiinteistökaupat ja niiden ostajat, myyjät ja kauppahinta.

:eek: :eek: :eek: onko oikeesti tollasia ihmisiä olemassa ku ap? kyllä nyt on pakko olla taustalla jotain kateutta, onko jotenkin liian onnellisia vai mikä heissä ärsyttää niin paljon että täytyy kaivamalla kaivaa jotain naureskeltavaa? onko oma itsetunto niin maissa että täytyy maksaa siitä että saisi tuntea itsensä jotenkin ylemmäksi..? ei tuo ainakaan tervettä toimintaa ole.. :eek:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläpä oli vielä kolme vuotta sitten kaikkien yli 30 000 euroa ansainneiden verotiedot paikallisessa lehdessä. Lisäksi lehdessä on julkaistu vuosittain tehdyt kiinteistökaupat ja niiden ostajat, myyjät ja kauppahinta.
Täälläpäin ei ollut. Mutta teidänkään lehdessä ei ollut kuitenkaan kaikkein verotietoja. Toi on se sama ideologia kuin oli aikoinaan niissä veroluetteloissakin eli kun oli tienannut yli tietyn summan, pääsi luetteloon. Nykypäivänä kenen tahansa verotiedot saa tekstarilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mannaryyti:
mistä ihmeestä sä olet muka jonkun verotietoja päässyt tutkimaan ?
Ansio- ja pääomatulot sekä varallisuusvero ovat julkisia tietoja, niitä voi tutkia esim. lähimmässä verotoimistossa.

Kuten sanottu, em. verotiedot eivät kerro koko totuutta.
tarvii kyllä olla todella utelias tämän ap:n jos verotoimistoon asti naapurin tuloja on lähtenyt tutkimaan
ostaa kaupasta veröpörssin niin ei tartte lähtee verotoimistoon.
Joskus sai silleen tietää, että laitto tekstiviestin jossa henkilön nimi ja asuinkunta niin verotiedot..en kylllä ymmärrä kuka niin tekee..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eikö noita verolehtiä julkaistu vielä viime vuonnakin. Ne olivat sellaisia iltapäivälehden kokoisia. Verepörssi nimeltään.

pipsa
Alkuperäinen kirjoittaja Mannaryyti:
mistä ihmeestä sä olet muka jonkun verotietoja päässyt tutkimaan ?
Ansio- ja pääomatulot sekä varallisuusvero ovat julkisia tietoja, niitä voi tutkia esim. lähimmässä verotoimistossa.

Kuten sanottu, em. verotiedot eivät kerro koko totuutta.
Varallisuusvero on kylläkin poistettu, joten niitä tietoja ei enää saa mistään...

pipsa
Suomessa kaikki superrikkaat käyttää verokonsulttien palveluja ja kikkailee muutenkin kaikin tavoin kiertäkseen/minimoidakseen veronsa. Sen takia noista verotilastoista ei voi kauheasti päätellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
:eek: :eek: :eek: onko oikeesti tollasia ihmisiä olemassa ku ap? kyllä nyt on pakko olla taustalla jotain kateutta, onko jotenkin liian onnellisia vai mikä heissä ärsyttää niin paljon että täytyy kaivamalla kaivaa jotain naureskeltavaa? onko oma itsetunto niin maissa että täytyy maksaa siitä että saisi tuntea itsensä jotenkin ylemmäksi..? ei tuo ainakaan tervettä toimintaa ole.. :eek:
Mä luulen että ap: naapurit on onnellisempia ku tää ap.

Ei pankki voi sanoa lainaa irti kuin siinä tapauksessa, että lainaa ei ole maksettu lyhennyssuunnitelman mukaisesti, ja tässäkin tilanteessa pankki ensin neuvottelee!

Ja vakuuden arvo tarkistetaan vain tilanteessa, joss haluaa neuvotella uudestaan esimerkiksi lyhennysten suuruuksia.

Vaikka meidän asunnon arvo putoaisi 50 prosenttia se ei vaikuttaisi vielä yhtään mihinkään. Me lyhennämme lainaa normaalisti, ei sillä ole väliä mikä asuntomme arvo on, kun emme ole tästä mihinkään koskaan muuttamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Velka on velipuoli maksettaessa:
Ainahan pankki voi sanoa lainan irti;)
Et muuten arvaakaan kuinka monta asuntoa joutuisi vasaran alle ja perheitä taivasalle jos asuntojen hinnat laskisivat 50 prossaa seuraavan vuoden aikana:eek:
Eipä muuten tartte talouden paljon yskähtää kun pakkomyynnit alkavat...
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä bruttotulot 40.000 e ja velaton ok-talo. Et voi mitenkään tietää onko naapurillasi velaton se talo, kuten meillä on.
Tässä tapauksessa voin, kun pankki kävi vasta arvioimassa taloa uudelleen, arvatenkin korkojen nousun vuoksi.
Ja mitähän se korkojen nousu vaikuttaa? Ei pankki mitään lisävakuuksia voi vaatia vaikka laina ois täydelle summalle ja talon arvo ois laskenu vaikka -50%. Yksistyishenkilöiden lainaehtoja ei voi muuttaa kesken laina-ajan! Se on ihan taivahantosi vaikka monet muuta väittää.

vieras
ap on ihan kuin mun täti...sille on elämääkin tärkeempää tietää kuka on maksanut mistäkin minkäkin verran. Sitten, jos ei saa suoraa vastausta, niin yrittää rivien välistä..no nyt on hyvä tietää, että voi hommata veropörssin. Siinä on niin katkera ihminen, ettei tosikaan... Käytiin kylässä ja taas sai kuulla siitä, miten on mitäkin ja jäkäti jäkäti...eipä tartte taas ainakaan viiteen vuoteen käydä visiitillä. Meidän autokin oli pihassa niiden auton vieressä, niin piti alkaa niidenkin hintaa vertailemaan...jestas sentään...näin sitä Suomessa kylvetään kateutta yms.

Mua ei vois vähempää kiinnostaa, mitä kukakin tienaa...sanomalehdestäkin vie ihan turhaa tilaa moinen jonninjoutava paska. Jokainen ansaitsee omat roponsa ja maksaa omat velkansa... hittojako se kenellekkään kuuluu...

Meillä bruttotulot 40.000 e ja velaton ok-talo. Et voi mitenkään tietää onko naapurillasi velaton se talo, kuten meillä on.
Tässä tapauksessa voin, kun pankki kävi vasta arvioimassa taloa uudelleen, arvatenkin korkojen nousun vuoksi.
Ja mitähän se korkojen nousu vaikuttaa? Ei pankki mitään lisävakuuksia voi vaatia vaikka laina ois täydelle summalle ja talon arvo ois laskenu vaikka -50%. Yksistyishenkilöiden lainaehtoja ei voi muuttaa kesken laina-ajan! Se on ihan taivahantosi vaikka monet muuta väittää.
Tällä uudelleen arvioinnilla voidaan pudottaa esim olemassa olevia takaajia pois, tai nostaa lisää lainaa. siis mikäli talon arvo nousee

Mollamaija
Alkuperäinen kirjoittaja eevin äiti:
Tällä uudelleen arvioinnilla voidaan pudottaa esim olemassa olevia takaajia pois, tai nostaa lisää lainaa. siis mikäli talon arvo nousee

Niinpä, minun lainastani tiputettiin takaaja pois asunnon arvon noustua huomattavasti. Eli uudelleenarviointi ei ole välttämättä lainkaan negatiivinen asia. Olin vain onnellinen, että sain vanhan sukulaisen niskasta takauksen pois. Ja mitä pahaa siinä olisi jos olisikin muista syistä arvioitu?

Ap muistuttaa pari ihmistä, jonka tunnen -ja joista pysyn kaukana. :) Ei ole sellaisella ihmisellä mulle mitään annettavaa, jonka elämässä muiden ansiot on niin tärkeitä, että niitä oikein tutkitaan ja arvostellaan. Rutistan mun rakkaita, inhimillisiä ja hyväsydämisiä ystäviäni entistä lujempaa kun muistan miten pienisieluisia niin monet muut ihmiset ovatkaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Yhteiset perheen bruttotulot jotain 40 000? ja asutaan 300 000 omakotitalossa, mutta kun asiaa tarkemmin miettii niin tuon persaukisuuden kyllä huomaa ainakin nyt kun sen tietää.

Meillä nyt kun ollaan molemmat töissä päästään lähes 100 000 euron vuosibruttotuloihin ja ei tunnu nekään liian suurilta.

Miten kukaan uskaltaa ottaa elämänikäisen lainan tuollaisillä tuloilla kuin naapureillammekin on, ei tajua ei....
suomessa köyhä joutuu tehdä itse oman mökin, kun rakennusalalla palkat ovat moninkertaiset verrattuna köyhiin valkokaulusihmisin ym köyhiin.

meillä ei ole varaa ostaa rivaria tai kerrostaloasuntoa kunnolliselta alueelta. liian kallista. okt halvin. (emme asu hesassa jossa maa maksaa)

vieras
joo,no tuota täytyy myöntää, että parin naapurin tiedot olen itsekin katsonut, ja yllätys yllätys, meillä on surkeat tulot, eli tuo ap:n mainitsema 40 000- mutta näillä naapureilla oli vielä surkeammat. ja heillä 2 autoa ja iso liuta lapsia, mihin meillä ei olisi varaa.

ainoastaan rakennusalan ihmisillä oli valtavat tulot.

mutta en silti kuvittelekaan että heidän rakentamat talot olisivat maksaneet 300 000.

toisilla on ilmaista apua paljon, minkä vuoksi se talo voi olla maksanut sen 100 000.

ja joillakin on rikas suku ja vanhemmat, jotka ovat avokätisiä. mitä tuota märehtimään.

joku rakentaa 2-3 taloa ja on kohta velaton. tosin tällä hetkellä ei onnistu, kun myynti ei onnistu ja rakentamisessa kaikki maksaa liikaa tällä hetkellä.

Mulla on se veropörssi-lehti ja olen sitä lukenut jo monta iltaa suurella mielenkiinnolla. En siksi, että olisin kateellinen, mutta olen vain utelias. Syntinen, kurja minä. :ashamed: Ja tottahan on, että nuo verotiedot ei kerro koko totuutta, se näyttää vain ansiotulot ja niistäkin on tehty jo sallitut vähennykset, eli esim. tuossa ap:n naapurin tapauksessa lainan korkovähennys on jo suoritettu. Se luku kun on vain puhdas verotettava ansiotulo, eli vähennyksien jälkeen.

Kyllä tuo verotietojen tarkastelu tuo realismia esim palkkaneuvottelua varten, ei sen takia että pitää kateudesta kiehua. Ihan kaverin kanssa joskus käytiin ystäviä läpi (tehdään töitä suht samalla alalla). Ihan julkisesti me tunnustamme tätä tekevämme ;) Ja täälläpäin ei ole kunnan palkkataulukoita, joista palkkaläväistään ikälisien kanssa. Kuitenkin liiton taulukot ovat harhaanjohtavia, koska niissä ei näy esim työvuodet ja työn vaativuus. Tutuista ja työkavereista sen tietää ;)

Kyllä se Salatut Elämät tai Kauniit ja rohkeat voittaa 100-0

:LOL: :LOL: :LOL:

Yhteistyössä