Palstan ilkeillä ihmisillä on kaikki liiankin hyvin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pala arkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on vain oman egon pönkittämistä ei siihen vaikuta millainen elämä on. Tai siis tottakai siihen vaikuttaa eletty elämä ja kasvatus, mutta en usko sen hetkisen elämäntilanteen siihen vaikuttavan. Jos lapsuus, nuoruus, aikuisuus on jatkuvasti ollut oman minän ulkonäön ja muiden asioiden vertaamista muihin lisättynä huonolla itse tunnolla, tottakai sitä omaa egoa pitää pönkittää. Tietty jos itsetunto kohenee, voi hyvässä lykyssä haukkuminenkin vähentyä.

Tai sitten liian huonosti! Kateus on paha asia. Olen nimittäin huomannut, että ilkeyksiä satelee sellaisista asioista, että jonkun lapsella on esim. hoitajia lähipiirissä, jollain on hyvä tutkinto ja hyvä työ, jollain on rahaa, ym. ym.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pala arkea:
Itsellä ainakin ollut niin rankka elämä eikä loppua näy etten itse voi ymmärtää sitten sitä logiikkaa kuinka joku voisi purkaa oman pahan olon haukkumalla muita..koska sehän vaan tekee taas muille huonoa + omalla moraalillani tekisi itselleni...asiat myös sanon suoraan... Itse tunnen myötätuntoa muita kohtaan ja haluaisin auttaa ihmisiä ja eläimiä joilla on hätä...koska itse tietää kuinka hienoa on jos joku auttaa vaikka vain olemalla läsnä.

Mutta jos ihmisellä on asiat hyvin ja hän on onnellinen niin vetääkö hän hirveät herneet nenään siitä että naapurin lapsella on reimatciä päällä esimerkiksi. Jos omassa elämässään on tyytyväinen niin vaikea kuvitella, että tuollaiset asiat saavat ihmisen raivon partaalle... Tätä siis yritin tuolla aiemmin sanoa.

No itse ajattelen, että monia normaaleja hyvinvoivat koulutettuja ja tiedostavia ihmisiä harmittaa se, että ihmisiä ja jopa lapsia arvotetaan vaatteiden perusteella. Eikä se naapurin lapsen reimatec harmita vaan se, että jopa päiväkodissa ym. lapsia arvotetaan sen mukaan, mitä on päällä. Ja ne kalliita vaatteita pitävtä opetetaan kiusaamaan niitä, jotka ajattelevat luontoa ja jopa käyttävät kirpparivaatteita.

Harmi että sulla on tuollaisia kokemuksia. En ole huomannut mitään tuollaista. Kaikkihan käy kirpparilta (ainakin mun tutut9, vaikka rahaakin olisi. Eikä kirpparivaatteita mun mielestä erota kaupasta ostetuista vaatteista mitenkään, varsinkaan lasten kohdalla. Kirppareilta löytyy niin paljon hyvälaatuisia vaatteita.

Enkä nyt parhaalla tahdollakaan pysty ajattelemaan, että joku vanhempi opettaisi lastaan kiusaamaan toisia mistään syystä.

Olisiko sulla pikkuisen perisuomalaista herravihaa? :)

Mitähän tuolla herravihalla tarkoitat?
Kyllä tällä palstallakin päiväkodeissa työskentelevät ovat aidosti myöntäneet, että niitä kohdellaan paremmin joilla on kalleimmat vaatteet.

Tarkoitan sitä, että automaattisesti oletetaan hyvätuloisten ihmisten käyttäytyvän alentuvasti huonompiosaisia kohtaan.

Mä olen yleensäkin aika positiivinen kaikkia kohtaan (olen ihan normi palkansaaja) enkä ole koskaan huomannut tuollaista käytöstä. Jos oikein haluaa nähdä tällaisia piirteitä niin eiköhän aina löydy jotakin jonka voi tulkita niin, mutta minä en käyttäisi siihen aikaani. Mun ystävissä on niin hyvin ansaitsevia kuin huonomminkin enkä kyllä näe kenenkään maailmankatsomuksessa eroja tulojen perusteella.

En ole huomannut, että kalliit vaatteet korreloisivat mitenkään tulojen kanssa.Kalleimmat vaatteet on usein köyhimpien lapsilla. Opiskelijoiden ja nuorten äitien ja yksinhuoltajien vanhemmat sponsoroivat usein kalliit vaatteet lapsenlapsilleen. Ja monet ylivelkaiset per.saukiset nuoret ostavat vaatteita jopa näillä pikavipeillä ym.

Tähänkin sanoisi, ettei tuloilla ole mitään merkitystä siihen kuka on pintaliitäjä ja kuka on merkkivaatteiden perään. Näitä ihmisiä on niin rikkaissa kuin köyhissäkin ja kaikkialla sillä välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä kyllä luulen, että ilkeillä ihmisillä just ei ole kaikki hyin, miks muuten olis tarve haukkua? Enemmän kuulostaa siltä että sisällä on niin paha olla, että sitä on pakko purkaa noin.

Mulla ainakaan oo paha olla :D

Hyvä, positiivisuuden perikuva tuo nikkisikin :D (sori, oli pakko) :laugh:

Mutta siis niin, men nyt niin tasan laske itseäni tähän kaikkien muiden haukkujien pinoon, joskin sanon asiani suoraan ja kaunistelematta monesti mikä johtaa armottomaan väärinkäsitysten virtaan joka rassaa mun hermojani.
(siellä rivien välissä kun ei ole mitään, kun se on suoraan tekstissä)
Mun ei ole aina pakko olla oikeassa, paitsi asioista jotka todella tiedän, ja tiedän toisen joko ilmaisevan itseään huonosti tai olevan vain väärässä. Kärkäs osaan olla, mikä ei mua henk.koht haittaa yhtään :D Huonosti ei mene, paha ei ole olla sen enempää kuin ikinä ennenkään. Pumpulissa en todellakaan ole kasvanut, enkä usko että kukaan näistä meidän haukkujista on. Toiset haukkuu muuten vaan paremman tekemisen puutteessa, toiset sillon jos hermot menee tms. Tulipas vuodatus, lisää aamukahvia :D :xmas:

[/quote] Tähänkin sanoisi, ettei tuloilla ole mitään merkitystä siihen kuka on pintaliitäjä ja kuka on merkkivaatteiden perään. Näitä ihmisiä on niin rikkaissa kuin köyhissäkin ja kaikkialla sillä välillä.[/quote]

Niinpä, samaa mieltä. Pintaliitäjiä on ihan kaikissa tuloluokissa.

Voisin vielä lisätä, että katkeria, negatiivisia ja ilkeitä on myös kaikissa tuloluokissa. Ei vaikuta tulot tähän asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Mä kyllä luulen, että ilkeillä ihmisillä just ei ole kaikki hyin, miks muuten olis tarve haukkua? Enemmän kuulostaa siltä että sisällä on niin paha olla, että sitä on pakko purkaa noin.

Niin onkin.... :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:

Niin onkin.... :D :D :D

:D Joo sori, tuli vaan heti mieleen ja munhan on sitten pakko levittää mun täydellistä huumorintajuani oman pääni ulkopuolellekin :laugh:

Yhteistyössä